A kínaiak mit esznek, hogy 4 év alatt 342 km vasúti pályát tudnak építeni? Mit csinálnak olyan jól?
Tegnap olvastam róla:
Tehát 2010-ben kezdték és most fejezték be, 342 km hosszú, dupla vágányú és 350 km/h-val járható.
Mit esznek a kínaiak, vagy mit csinálnak ilyen jól, hogy ennyi idő alatt kész van nekik?
Magyarországon meg már évek óta kínlódnak a kis rövid, egyvágányú 53 kilométeres Budapest–Esztergom vonallal.
Kína sem mentes a korrupciótól, sőt....de mégis van normális fejlődés, innováció,high-tech fejlesztések.
" Több ember, nagyobb fegyelem. "
Mivel manapság nem kézi erővel hanem automatizált géplánccal építünk csak vasutat, a teljesítmény csakis gép függő.
Nagyon sok körülmény náluk egyszerűbb, mint Magyarországon:
- nem kell évekig pereskedni a telekkisajátításon, ha valakik nem értenek egyet (akár egész települések), az akadályozó személyek eltűnnek és véletlen heteken belül egy bányarobbanás történik... A por leül, nyomok nem maradnak.
- nem kell az EU és más jogrendszereket, normákat betartani, nincs környezetvédelem, hatástanulmány, lakossági egyeztetés, egyszerűen az elvtárs meghúzza a vonalat és kiássák, akármilyenek is legyenek a körülmények.
- nincsenek elhúzódó közbeszerzések, főleg nem országos szinten. Az egyes területek sokkal nagyobb saját jogkörökkel rendelkeznek, viszont egy-egy rossz döntés esetén kivégzés is jár a kormányzóknak és csapatuknak.
- van pénz az államkasszában, mivel a világ nekik fizet, ők szinte csak eladnak termékeket, így bőven van lehetőségük a fejlesztésre (tessék megnézni olajtermelő arab álamokat, hogy a "csak eladó" szerepben milyen vagyonra lehet szert tenni).
Megjegyzésként: A London-Glasgow vonalon egy hétvége alatt 72 km (20 mérföld) pályát cserélnek ki felújításkor és pénzben ugyanannyit kifizetnek, mint amennyit mi kipengetünk a hosszú-hosszú felújítások alatt. Nem kell feltétlenül Kínába menni ehhez.
Végül: nagyon fontos a hivatali környezet, mármint, hogy az ilyen központi terveket minden kiskirálynak csinálnia kell, a kiskirályoknak pedig senki sem mondhat ellent hivatalból, amíg nálunk a hatóságok egymás szivatják, meg az embereket is, akiknek az ügyében intézkedni kellene. A másik - pont a vasútnál a nagysebességű vonalaik esetén - olyan vasútvonalakat építenek, amik teljesen újak, így gyorsan lehet velük haladni, míg a meglévők felújítása mindig hosszabb idő, ha más nem odatelepül egy működő vasút mellé a civilizáció, ami egy modernizáláskor jelentős problémát jelent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!