Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » A kínaiak mit esznek, hogy 4...

A kínaiak mit esznek, hogy 4 év alatt 342 km vasúti pályát tudnak építeni? Mit csinálnak olyan jól?

Figyelt kérdés

Tegnap olvastam róla:

[link]


Tehát 2010-ben kezdték és most fejezték be, 342 km hosszú, dupla vágányú és 350 km/h-val járható.


Mit esznek a kínaiak, vagy mit csinálnak ilyen jól, hogy ennyi idő alatt kész van nekik?


Magyarországon meg már évek óta kínlódnak a kis rövid, egyvágányú 53 kilométeres Budapest–Esztergom vonallal.


Kína sem mentes a korrupciótól, sőt....de mégis van normális fejlődés, innováció,high-tech fejlesztések.



2014. szept. 20. 11:50
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
0%
Egy vasútépítő géplánccal 4 év alatt 342 km építése harmatgyenge teljesítmény...
2014. szept. 20. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
0%

" Több ember, nagyobb fegyelem. "


Mivel manapság nem kézi erővel hanem automatizált géplánccal építünk csak vasutat, a teljesítmény csakis gép függő.

2014. szept. 20. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

"A kínaiak mit esznek"

[link]

Finom szmogot.

2014. szept. 20. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim válasza:

Nagyon sok körülmény náluk egyszerűbb, mint Magyarországon:

- nem kell évekig pereskedni a telekkisajátításon, ha valakik nem értenek egyet (akár egész települések), az akadályozó személyek eltűnnek és véletlen heteken belül egy bányarobbanás történik... A por leül, nyomok nem maradnak.

- nem kell az EU és más jogrendszereket, normákat betartani, nincs környezetvédelem, hatástanulmány, lakossági egyeztetés, egyszerűen az elvtárs meghúzza a vonalat és kiássák, akármilyenek is legyenek a körülmények.

- nincsenek elhúzódó közbeszerzések, főleg nem országos szinten. Az egyes területek sokkal nagyobb saját jogkörökkel rendelkeznek, viszont egy-egy rossz döntés esetén kivégzés is jár a kormányzóknak és csapatuknak.

- van pénz az államkasszában, mivel a világ nekik fizet, ők szinte csak eladnak termékeket, így bőven van lehetőségük a fejlesztésre (tessék megnézni olajtermelő arab álamokat, hogy a "csak eladó" szerepben milyen vagyonra lehet szert tenni).


Megjegyzésként: A London-Glasgow vonalon egy hétvége alatt 72 km (20 mérföld) pályát cserélnek ki felújításkor és pénzben ugyanannyit kifizetnek, mint amennyit mi kipengetünk a hosszú-hosszú felújítások alatt. Nem kell feltétlenül Kínába menni ehhez.


Végül: nagyon fontos a hivatali környezet, mármint, hogy az ilyen központi terveket minden kiskirálynak csinálnia kell, a kiskirályoknak pedig senki sem mondhat ellent hivatalból, amíg nálunk a hatóságok egymás szivatják, meg az embereket is, akiknek az ügyében intézkedni kellene. A másik - pont a vasútnál a nagysebességű vonalaik esetén - olyan vasútvonalakat építenek, amik teljesen újak, így gyorsan lehet velük haladni, míg a meglévők felújítása mindig hosszabb idő, ha más nem odatelepül egy működő vasút mellé a civilizáció, ami egy modernizáláskor jelentős problémát jelent.

2014. okt. 2. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!