Külföldi országokban (USA) télleg létezik az úgy nevezett titkos marketing?
A marketingnek pontosan az a célja, hogy többet költs. Akár többet, mint amid van. A legegyszerűbb marketing példa: bemész egy nagyobb áruházba. Számold meg, hogy hány "legolcsóbb" termék van egy kb 165-175cm magas embernek szemmagasságban, kicsit alatta. Ez olyan 150-165cm-t jelent. Ezután számold meg, hogy mennyi "legolcsóbb" termék van az alsó 2-3 polcon.
Ez is egy szuggesztió, hiszen nem minden ember tudatos vásárló, nem mind azt nézi mi a legolcsóbb, hanem hogy mi van a legfeltűnőbb helyen.
Másik példa: az akciós termékek mindig a főbejáratnál vannak. A termékek pedig általában úgy elszórva, hogy végig kelljen menni az egész áruházon. Pl férfiakat mi érdekli? A sör (/bor/pálinka) és a műszaki cikkek. Elég sok áruházban ezek pont az átellenes oldalon vannak. Ugyanígy biztos, hogy a gyerekcuccok (játékok, ruhák) mellett mindig el kell menned. Ezt a legtöbb ember észre se veszi, csak azt, hogy a gyerek megint hisztizik, hogy neki mi kell (persze ez nevelés kérdése is).
A Joneses arra épül, ami a legjobb reklám: mások, főleg az ismerősök, barátok, rokonok pozitív véleménye. Ha ezt sikerül kialakítani néhány emberben, utána már gyorsan fog terjedni, nem is kell költöztetgetni.
Értem ..de konkrétan létezik ilyen mint a Joneses-ban ?
Hogy fiktív családokat beköltöztetnek egy módosabb gazdag negyedekben és ott reklámozzák a különböző cikkeket?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!