A mai iskolai rendszerben azon belül a történelem oktatásban van valamilyen ferdítés, manapság is ferdítik az "igazságot" úgy mint a komcsi korszakban? Ha ferdítenek, azt mért teszik? Milyen ferdítésekről van tudomásotok?
Pontosabban a mait középiskolai negyedikes osztályú történelem oktatására lennék kíváncsi.
A válaszokat előre is köszönöm...
"A román történelem (...) Pl a származásuk. Nekik nem elég jó, az hogy a balkáni hegyek pásztoraitól származnak, ők kitalálták, hogy dákok. "
Nos, a románok származása jó példa. Ugyanis ebben a kérdésben a magyar történettudomány ugyanolyan konokul ragaszkodik egy 19. század végi, meghaladott elmélethez (a románság egésze a mai É-Albánia, D-Szerbia vidékéről vándorolt a mai hazájába), mint ellenkező előjellel az ortodox román történészek a magukéhoz (a románság bölcsője csakis és kizárólag Erdélyben lehetett).
A valóságot alighanem egyik elmélet sem fedi teljesen.
Pedig elég valószínű, hogy nekik be kellett vándorolniuk oda, ugyanis előttük kunok és más lovas népek éltek ott, a románok pedig nem ilyenek, tehát nem jöhettek keletről, mert se nem lovasnomádok, se nem szlávok. Akkor már csak a Balkán marad.
De ugyan ilyen baromság az, hogy a németek árják, a zsidók a kiválasztott nép, a horvátok illírek stb
,,A miértre egy rövid történettel válaszolnék:
Napóleon megkérdezte Francois Talleyrand-t, hogy mit tegyen a magyarokkal. Talleyrand válasza: "Felség! Régi szokásuk a magyaroknak, hogy felnéznek nagyjaikra és büszkék a múltjukra. Vedd el e nép múltját, és azt teszel velük, amit akarsz!" "
Tudod, a történelemben, mint tudományban a legfontosabb a forrás. Na, erre hol a forrás?
A forrás pedig nem az, hogy Pap Gábor leírja ugyanezt.
Hiteles, korabeli dokumentum, ami lejegyzi, hogy Talleyrand bármi ilyet mondott volna!
Amúgy ki a fene az a Francois Talleyrand?
Charles-Maurice de Talleyrand a neve.
Egyébként is, bár nem biztos, de szerintem 1809-re(győri csata) Talleyrand már kegyvesztett volt. Erre azért nem vennék mérget persze.
Mindenesetre ez egy kamu szöveg.
Amúgy Pap Gábor csuda vicceseket állít.
Idéznék tőle:
,,Megmérték, hogy a ma ismeretes sugárzási skálán milyen értéket mutat a magyar szent korona képeinek a sugárzása, kiderült, hogy egyszerűen nincs rá skála, tehát minden létező skálánál messze-messze erősebb a sugárzás. "
Sugárzás? Miféle sugárzás?
Gamma-sugárzás
Cserenkov-sugárzás,
Szinkrotronsugárzás,
Hősugárzás, sugárzás
Ultraibolya sugárzás
Infravörös sugárzás rzás
Alfa-sugárzás
Béta-bomlás
Neutronsugárzás
Ionizáló sugárzás,
Nem-ionizáló sugárzás,
Gravitációs hullám
Részecskesugárzás
Tehát melyik?
Na most lehet hogy korona veszélyes is lehet?
,,Ez így teljesen pontos ez a megfogalmazás, csak egy apró tévedés van benne, ezt jelenleg nincs műszer, amely kimutatja,"
Ja, hogy nincs olyan műszer...hohó!
Pedig csak azt lehet elfogadni, amit műszeresen igazolni lehet.
,,ezt egyetlen műszer mutatja ki, ezt úgy hívják, hogy radiesztéta, tehát ember."
Messziről jött radiesztéta azt mond amit akar.
Az ilyen embert nem lehet komolyan venni. Ez áltudomány. Ez kamu kérem tisztelettel.
Persze, természetfeletti sugárzás, amit észlel valami radiesztéta...hógyne.
Kedves kérdező!
Úgy gondolom, ma is ferdítik.
Mária-Terézia óta az iskolarendszer célja az, szinte rendszertől függetlenül, hogy "jó alattvalókat neveljen" az éppen aktuális hatalomnak. Nem tartással rendelkező, nemzeti múltjukra és családjukra büszke, szabad embereket. Ma pl. az "RTL klub népét" sokkal könnyebb beterelni a bevásárlóközpontokba, irányítani az ízlését, szükségleteit, fogyasztását. Ma a pénz diktál, és az iskola - sok esetben - ennek alapoz.
Ugyanakkor a ma tanító tanárok jelentős része még a szocializmusban tanult tanítani, és nem mindenki vette a fáradtságot, hogy ismereteit fölülvizsgálja, amikor a források esetleg már elérhetőek voltak.
Jelennek ugyan meg "alternatív" történelemkönyvek (BAKAY KORNÉL: Történelem 5. osztályosoknak, Történelem 6. osztályosoknak, Történelem 7. osztályosoknak), de ezeket igen szűk körben használják - egyelőre.
Kocsis István írásait és előadásait tudom neked még ajánlani, aki rengeteg olyan dologról, illetve azok hátteréről beszél, ami a történelemkönyvből többnyire kimaradt, pl. Trianonról és előzményeiről itt:
http://www.youtube.com/watch?v=0foBZL2fvqs
Valamint, ha komolyan foglalkoztat a dolog, akkor nézz utána mindennek! Ne befolyásoljon, hogy milyen tekintélyszemélyt idéz egy-egy tankönyv! Kérdezz - ha lehet főleg olyanokat (még vannak!), akik a huszadik századot megélték, saját élményeik vannak történelmi eseményekről! Olvasd az eredeti forrásokat!
Azután kialakíthatod a személyes képedet és történelemfölfogásodat.
Sok szerencsét kívánok hozzá!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!