Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Ausztriában hosszútávon is...

Ausztriában hosszútávon is kedvezőbb a vasút helyzete, mint Magyarországon? Egyértelműen a vasútfejlesztés a tendencia arrafelé?

Figyelt kérdés

okt. 6. 14:19
 1/4 anonim ***** válasza:
88%

Mindenhol az lesz az EU-n belül, mert ez a 7 éves költségvetés egyik célja a zöldítés, aminek hála az is terv, hogy a rövidtávú repüléseket váltsa ki a vasút.

De valószínűleg a 3-4-szer nagyobb GDP-ből és magasabb adóknak hála Ausztriában lényegesen több pénz jutott eddig is a vasútra, mint nálunk.

okt. 6. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Justinianus ***** válasza:
83%

A magyar és osztrák viszonyok összehasonlításánál érdemes lenne figyelembe venni, hogy az ezredforduló óta mi történt a két (hasonló nagyságú/lakosságú, közúti/vasúti hálózattal rendelkező) országban:

Magyarországon több mint tízszer annyit költöttek közútra, mint vasútra, ennek következtében már minden megyeszékhely könnyen elérhető - üres - autópályán.

Ausztriában háromszor annyit költöttek vasútra, mint közútra, ennek következtében Ausztriában valamivel kevesebb az autópályák összes hossza, mint Magyarországon.


Ausztriában az ezredforduló környékén elavulttá vált 1042, 1044-es villanymozdonyok helyett (olyan, mint nálunk a Szili) beszereztek 332 db korszerű TAURUS mozdonyt.

Magyarországon eközben a távolsági vontatás gerincét ma is a Szili park adja, bár beszereztek 15 db TAURUS és 25 db TRAXX korszerű mozdonyt, ezek felének életkora a 20 évhez közelít.


Ausztriában az ezredforduló környékén elavulttá vált 2143-as dízelmozdonyok helyett (olyan, mint nálunk a Csörgő) beszereztek 60 db korszerű HERKULES dízelmozdonyt, valamint 60 db DESIRO motorvonatot.

Magyarországon eközben a dízelvontatás gerincét a Csörgő és a Bz adja, bár beszereztek 31 db korszerű DESIRO motorvonatot, amelyből 10 leállítva rohad Székesfehérváron.


Ezek tények ismeretében az, hogy Magyarországon van egyáltalán 120 km/h sebességnél nagyobb sebességgel járható pálya, hogy a fővonalak 120 km/h sebességgel majdnem (a hálózat harmadán lassújellel megtűzdelve) járhatóak, és hogy néha találkozhatunk korszerű mozdonyokkal és motorvonatokkal, az a technológiai/gazdasági csoda körébe sorolható.

okt. 6. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
32%
Hát mondjuk Ausztria eléggé egy lepratelep.
okt. 6. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
2 mondjuk Ausztria autópályái már ezredforduló környékén is elérték az összes ottani "megyeszékhelyt", országhatárt. A vasút pedig már akkor is a magyar előtt állt a színvonalát tekintve.
okt. 6. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!