Nagy bűn, ha az európaiak is nagyobb, masszívabb autókkal járnak, mint az USA-ban már kb. az 50-es évek óta?
Régen Nyugat-Európában a múlt század második felében kis Fiat 126-127-128, Renault 4-5, Citroën "kacsa" VW "Bogár" és hasonlók voltak a legelterjedtebbek kb. 60 % ilyen volt, az USA-ban már akkor is hatalmas Cadillackek voltak még pickupok, egy random amerikai kocsiba belefér 3db Fiat 124 vagy annak szoci klónjai, ami Európában már nagy autónak számított.
A szocialista autógyártás minimalizmusát meg felejtsünk is el.
Miért akkora bűn ha az amerikai óriásokhoz képest itt Vitarával, Dusterrel, X5-tel, hasonlóan nagy SUV-val járnak most a legtöbben, amik még az amerikai színvonalának még mindig fele.
A TV-ben hangzott el, hogy Amerikában óriási területeken kell autózni és nagy utcák vannak a kocsik számára. Ehhez gyártották a kocsikat.
Míg az európai óvárosok még a hintókhoz készültek, azokon csak egy guruló szappantartó fér el.
Plusz Amerikában mindig olcsóbb volt az üzemanyag is, tehát a fogyasztás nem számított. Plusz érzik azt is, hogy ők a világ vezető nagyhatalma.
Ha az európai lemásolja őket, attól még nem Európa lesz a világ gazdasági hatalma. Ahhoz polgárbarát kormányzás sem ártana a kormánybarát kormányok helyett.
Bűnnek nem bűn, legfeljebb egy csomó helyen nem tudsz majd normálisan közlekedni, parkolni.
Az USA-ban nem csak az autók nagyok, hanem a hozzájuk tartozó teljes infrastruktúra is.
Amerika modern városai akkor épültek ki, amikor már zajlott az ipari forradalom, sőt már a motorizáció is elkezdődött, és hely is volt bőven.
Volt hely a városokban, széles, egyenes utcákat építettek, és valóban nagyok a távolságok.
Ráadásul úgy szocializálódtak, hogy ott a tömegközlekedést is kevesen veszik igénybe, aki teheti autózik.
A kényelem számukra fontos, alig van autó manuális váltóval, az automata váltó a trend, hatalmas, kényelmes autókkal, amelyekben a motorok is nagyok, azért Európában még most sem az 5000-6000 köbcentis motorok a jellemzőek még a prémium kategóriában sem.
Eltérő a gazdaság, eltérő az adózási rend, és a környezet, ezért eltérő az autózási stílus is.
Az USA-ban hétköznapi méretűnek számító autókkal Európa városaiban nem lehetne közlekedni, keskenyek az utak.
Vissza lehet menni 1945-ig, miért is voltak jellemzőek a mini autók.
Véget ért a háború, de abba Európa gazdaságilag is bele rokkant.
Az embereknek nem volt pénzük, az euróoai gazdaság talpra állítása évekbe tellett, az USA gazdasága viszonylag jó állapotban volt, még segélyekre is futotta (Marshall terv)
Az 50-es évekre jutottak el odáig, hogy újra volt számottevő kereslet az autókra, de főleg az olcsó modellekre, nagyobbakra még nem tellett sokaknak.
Így indult a mini autók karrierje, ami később is megmaradt, mert amikor már lettek nagyobb méretű járgányok, a szűk városokban a mini méretűeknek akkor is megmaradt az előnye, könnyebb velük parkolni.
"Miért akkora bűn ha az amerikai óriásokhoz képest itt Vitarával, Dusterrel, X5-tel, hasonlóan nagy SUV-val"
Ezeknek mondjuk sok köze nincs a példának felhozott 5000+ ccm-es benzinzabálókhoz.
Környezetvédelmi szempontból sokkal károsabb a nagyobb kasztnit és a sokkal több műanyagot/gumit legyártani, mint az üzemanyag amit egy 2.0 benzines autó eléget 20 év alatt.
Ha környezetkímélő autót szeretnénk gyártani, akkor két út van: Nagyon drága új technológiát fejlesztenek ki(hidrogén) vagy elkezdünk lemondani az indokolatlanul nagyméretű autókról és bennük levő luxus cikkekről.
Magán véleményem szerint pedig kifejezetten csúnya ez a sok cipősdoboz az utakon. Az úthálózat Amerikában a kezdetektől 1,5-2 tonnás nagy döngökre lett tervezve.
"Régen Nyugat-Európában a múlt század második felében kis Fiat 126-127-128, Renault 4-5, Citroën "kacsa" VW "Bogár""
A szegények igen, ilyennel jártak.
Akiknek jobban ment, meg W126 Mercivel, akkori 3-as BMW-vel, Jaguarral.
De ha amcsi filmet nézel, még ha szegényebb családot is akarnak bemutatni, azoknak is pickupja vagy, csak legfeljebb régebbi/ütött-kopottabb.
It pedig csak egy szűk elit járt Jaguar, Daimler, és hasonló kocsikkal.
Keleten is keveseknek, kiváltságosaknak jutott Csajka de még Volga meg Polski 125 is. És még ezek is kisebbek mint az átlag amerikai kocsi.
#8
1. Sokkal jobb reálértéken lehet ma drága autót venni mint akkor.
2. Sokkal kevesebb típusból lehetett választani a felső-középkategóriától felfelé.
3. A mai 3-as BMW akkora mint az első 7-es. E23-4859mm G21-4829mm.
Minek szólsz bele, ha láthatóan halvány lila gőzöd nincs a témáról!?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!