Kolozsváron miért építenek metrót?
21 km hosszúra tervezik. Az annyi mint amilyen hosszú az M3 lenne, ha kivinnék Káposztásmegyerig.
Egy ilyen hosszúságú vonal simán indokolható. Pláne, hogy több mint 320 ezren lakják várost. Másfélszer annyian mint Debrecent.
Ekkora városokban általában nem építenek metrót, okkal. Pozsony lakossága 450e és ott sincs, Zágráb 750e, ott sincs. Metró helyett ha a villamos nem elég, akkor általában valami "light-rail" rendszert szoktak építeni ekkora helyeken, ami valahol a villamos és a vonat között van félúton, de nagyrészt nem földalatt vezetve. A Romániánál lényegesen gazdagabb Németországban egyedül a félmilliós Nürnbergben van U-Bahn a hasonló méretű városok közül, pedig tucatnyi van még.
Szóval garantálható, hogy ez a metró a román korrupció eredménye, ha valóban elkezdik megépíteni.
Nagyon nagy szükség lenne rá; annyi autó van Kolozsváron,hogy a város egyszerűen nem bírja már el... a villamos áll a dugóban; ezért lenne jó a metró, mert oda nem ér a dugó; habár...a ,,Balkánon" sosem tudni.
Mindenesetre...hiszem, ha látom, de én nagyon örülnék neki!
Mindenki nyugodjon le, nem fog megépülni a metró.
A PNRR-ből lenne a finanszírozás, ami azt jelenti, hogy teljesen el kell készüljön 2027 elejéig, különben elveszítik az EUs forrást. Tudni kell, hogy Romániának nem sikerült egyetlenegy komolyabb infrastruktúra fejlesztést sem véghezvinni az elejétől a végéig egyetlen ciklus alatt (és akkor 7 éves volt az EU-s ciklus, most meg lenne rá 3.5 év!)
Tegnapelőtt meg beérkezett egy óvás a közbeszerzés ellen, ha minden "jól" megy akkor bírósági eljárások miatt még több hónapot fog csúszni a szerződés aláírása és akkor még az építkezés el se kezdődött.
A villamos azért áll a dugóban mert a kb 10 évvel ezelőtti felújítás során az autóúttal közös nyomvonalon hagyták a villamos vonalvezetését a Szamos mentén (pedig lett volna hely, igaz egy pár fát ki kellett volna vágni).
Ami persze a legnagyobb abszurdum, hogy a központtól a Monostor negyedig a villamossal megegyező útvonalon menne a metró, a központtól a Györgyfalvi negyed felé meg a 6-25-os trolit kettőzné.
Kolozsvár legnagyobb problémája az agglomerációból érkező 70.000 autó. De a metró mostani szakaszának építése nem érintené az agglomerációt, ezért a nagyszámú autóbeáramlást nem fogja megállítani, így ebben a formában a beruházás értelmetlen.
De ami a legfontosabb, jövőre önkormányzati választások lesznek. A kutyát nem érdekli a metró építése, csak legyen meg jövőre Boc-nak az újabb 4 év a város élén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!