Miért van az, hogy mióta a demens megnyerte az amerikai elnökválasztást, azóta folyamatosan provokálja Oroszországot?
Választ nem tudom, de a lépcsőn megtaníthatnák már felmenni.Így rajta röhögött egész Oroszország, meg Kína is.
Azért, mert a hidegháborúban nevelkedett és a rendszerváltást követően is még bőven volt orosz-usa ellentét. Biden pedig pont a külügyön dolgozott.
Vagy ha a kérdés arra vonatkozott, hogy mint az USA elnöke milyen előnyt lát az oroszokkal vlaó szembenállásban, akkor az már egy árnyaltabb dolog, de inkább az első bekezdésre vezethető vissza a dolog, mintsem erre szerintem.
Szerintem az volt a pont az i-re, amikor az ikertornyok leomlottak. Tudtátok, a Deus Ex Human Revolution (Kiadási dátum
2011. augusztus 23) játékban hiányoznak az ikertornyok?
"
Címlap
IT Világ
Hardver
Tudomány
Játék
Film + TV
JÁTÉK
Elmentem
DEUS EX: A JÖVŐ TÖRTÉNELME
A Deus Ex sorozat ugyan még csak két részből áll, mindkettő meghatározó volt a játékvilág szempontjából -- igaz, nem csak pozitív, de negatív oldalon is.
Chocho
Chocho
2011.08.08. 12:01
SHARE 0
Deus Ex: A jövő történelme
93 komment
Kommentek (93)
I. oldal
Az augusztusi uborkaszezon egyetlen jelentős képviselőjeként számon tartott Deus Ex: Human Revolution komoly múltra tekint vissza. Ugyan csak két megelőző része volt, azok - különös tekintettel az elsőre - meghatározó szerepet töltöttek be a játékvilág múlt évtizedes fejlődésében. Mára megszokottá váltak az FPS-ekbe ültetett RPG elemek, hétköznapi szintre süllyedtek a fejleszthető fegyverek és a játék világára kiható döntések. 2000-ben viszont mindez csak papíron létezett, mint a remélt jövő, mely egyszer vagy eljön, vagy nem. A Deus Ex aztán a semmiből robbanva elő bebizonyította, hogy a játéktervezés erényei nem korfüggők, és igenis lehet dinamikus univerzumokat építeni az épp aktuális technológiával. Mivel a Human Revolution megjelenése vészesen közeleg, úgy gondoltuk, visszanézünk a már megjelent részekre és bemutatjuk, hogyan formálta át a játékipart az Ion Storm remekműve, a Deus Ex franchise.
Isten keze
A Deus Ex elsősorban két dizájner kezét dicséri, Warren Spectorét és Harvey Smithét - bár utóbbi inkább programozó volt, az Ion Stormnál ő töltötte be a vezető tervező szerepkörét és rengeteg munkával járult hozzá a játék sikeréhez. Maga az ötlet mindenesetre az azóta nem túl nagy sikereket arató Warren Spector agyából pattant ki még 1994-ben. Saját bevallása szerint felesége X-akták függőségéből merített ihletet. Mint egy korai interjúban elmesélte, neje minden héten rabja volt a tévének, ha kezdődött a kultikus sorozat. Az egész világ megszűnt körülötte, csakis az X-akták létezett. Warren ekkor jött rá, hogy neki is ez kell: misztikum, sci-fi, rejtélyek és féligazságok tömkelege. Ha sikerül, a játék legalább annyira leköti majd az embert, ahogy feleségét az X-akták. A terv persze hiába hangzott jól, ha az akkori munkahelyén nem vették komolyan. Az Origin Systems nyitott volt az ötletekre, de az egész projekt túl ambiciózus volt, így előbb a System Shock 2-t fejeztették be Spectorral és csak az után adtak volna zöld utat a munkálatoknak. Warren viszont nem volt elégedett a bánásmóddal, lekezelőnek érezte az Origin hozzáállását, így mikor John Romero hívta, hogy frissen alapított csapatának, az Ion Stormnak tehetségekre van szüksége, Warren azonnal igent mondott. Hisz ahol "a dizájn a törvény", ott csak jó dolga lehet...
Galéria megnyitása
És tényleg. Bár az Ion Storm a légvárak legnagyobbikaként él a játéktörténelemben, a Deus Ex tökéletes példa volt rá, hogy milyen projekteknek is akart otthont adni a kissé megzakkant Romero. A tervek nagyon egyediek voltak, szinte csak Tom Hall bizarr szerepjátéka, az Anachronox tudott versenyre kelni a korai stádiumban még Troubleshooternek nevezett játékkal. Az egész arra az akkoriban még nem túl elterjedt elképzelésre alapult, hogy a játékos közvetlenül befolyásolhassa a játék világát. A 90-es években ez még kimerült abban, hogy lelőttünk egy velünk szemben rohanó szörnyet, Spector és csapata viszont új szintre emelte a kreativitás fogalmát. Az Unreal nyomdokain haladva átvették a scriptelt sztorielemeket, a szerepjátékoktól pedig a beszélgetéseket és a karakter menedzselését kölcsönözték. A játék végül 2000. június 26-án jelent meg PC-re, Deus Ex címen.
II. oldal
A megváltó személyesen
A Deus Ex lenyűgözte a sajtót és a játékosokat, olyasmit nyújtott, amit soha egyetlen játék sem korábban: FPS-t, ami RPG-ként is értelmezhető. A sztori egy cyberpunk jövőben játszódott, ahol is egy súlyos járvány, a "szürke halál" tizedelte az emberiséget. Bár mindenütt jelen volt, különösen az Egyesült Államokat sújtotta, hősünk, a rejtélyes JC Denton otthonát. Fontos adalék még, hogy ebben a fiktív 2052-ben hatalmas fejlődésen esett át a kibertechnika, azaz mindenféle implantátumokkal tehették magukat jobbá az emberek. JC is egy ilyen implantált személy, aki félig már szinte gép és ennél fogva olyan küldetéseket is el tud vállalni, amiket a normális emberek nem. JC az UNATCO nevű antiterrorista szervezet ügynökeként azt a feladatot kapja, hogy kerítse elő a vírus egyetlen vélt ellenszerét, melyet az NSF nevű terrorszervezet kaparintott meg. A valóság persze sokkal árnyaltabb ennél és ezt nemsokára maga JC is megtapasztalja. Vagy nem. Ez a legjobb az egészben.
Galéria megnyitása
A Deus Ex története ugyanis rengetegféle módon alakulhat, minden a játékos döntésein múlik. Bár azt gondolhatnánk, hogy manapság ez már nem varázsol el, hisz kismillió ilyen programot találni a piacon (elég csak a BioWare játékaira, a Mass Effectre és a Dragon Age-re gondolni), az igazság homlokegyenest az ellenkezője e teóriának, hisz a mostani játékok 90%-a is a Deus Exben lefektetett alapokra épül. Természetesen bővültek a lehetőségek, mára minden apróság kihatással lehet a játék végkifejletére, itt viszont nem csak a befejezés és a történetvezetés változott (sőt, utóbbi tulajdonképpen mindig ugyanaz volt), hanem a háttérvilág apró részleteinek felfedése is fontos volt a sztori megértése szempontjából. Ha nem vagyunk elég képzettek a különböző összeesküvés-elméletek terén, akkor rengeteg utalás le sem esik, holott itt aztán van belőlük jócskán. A legdurvább mind közül ráadásul a véletlen műve. A New Yorkban játszódó pálya egy felhőkarcoló tetejére vezet, ahonnét remek kilátás nyílik a nagy almára. Épp csak a Világkereskedelmi Központ ikertornyai nincsenek a színen. Ez ma már normális, hisz az épületeket 2001-ben lerombolta egy terrortámadás, a játék viszont több, mint egy évvel korábban kerül a boltokba. A rejtélyt Harvey Smith azzal magyarázta, hogy az akkori memórialimitbe nem fértek bele a kidolgozott épületek, így inkább kihagyták őket. Egy dolgozó viszont felvetette, hogy mi lenne, ha a forgatókönyv egy pontján megtudná a játékos, hogy az ikertornyok egy terrortámadás áldozatai lettek. Ez végül nem került bele a játékba, de jól illeszkedik a Deus Ex világához, és még közelebb hozza azt hozzánk."
Megpróbálhatnád kérdező, hogy a demens jelzőt alapvetően a kedves családodra használod, azon belül is a veled genetikailag rokonságban állókra.
Egyébként második tanácsként próbálhatnál egy kis tisztességet és történelmet tanulni. Ez segítene abban, hogy kiállj az aljas orosz rendszer emberi jogtiprásai ellen, mint minden rendes ember teszi. Segítene abban is, hogy felismerd, Ukrajnát épp a szaralak oroszország veszélyezteti.
Nos, ezért minden tisztességes ember elítéli a kis pöcs putyin rendszerét.
#7 Hagy, ez egy Trump/Orbán/Putyin imádó, látszik a stílusából.
Tök vicces amúgy hogy ezek az alakok p*csognak 100+ év elteltével is Trianonon, majd amikor a ruszkik bemutatnak egy ugyanilyen az ukránok ellen, és az USA ezt ellenzi, akkor az USA a gonosz sz*rkeverő. Aha...
Biden Obama pancser külpolitikáját folytatja, nem csak az oroszokkal, máshol is.
8-nakÉ
Gondolod, hogy háború nélkül, pusztán szájkaratéval meg lehet változtatni az orosz politikát? Vagy annyira nagy demokrata vagy, hogy ezért be kéne vállalni egy FEGYVERES orosz-USA konfliktust?
7
Személyeskedés, napjaink demokratikus retorikája. Egy demokrata akkor nagyon gusztustalan, amikor tisztességről tart hamis szónoklatot. Üdvözlöm a kedves családodat, akik ilyenre neveltek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!