Az milyen lenne, ha Németországban a Die Linke nyerne?
Az összes nagyobb cégük átmenne más EU tagállamba.
Manapság már nagyon meglehet ilyesmit tenni.
Nem tűrnék azt,hogy szét adóztatják őket.
Kedves 2#
Azért, mert annyira még nem magasak FR-ben, hogy a Renault átköltözzön máshova.Plusz, a Renault esetében, ahogy mondjuk a VW-nél is, kis részvényüket az állam birtokolja.Emiatt megvétózhatnának egy esetleges költözést.
Ellek ellenére, én nem tartanám kizártnak,hogy egy német cég áttegye a székhelyét meg mindenét olyan országba, ahol kedvezőbbek az adófeltételek, amennyiben Németországban egy radikális baloldali kormány lesz.
Egy cég nem nemzeti kincs, nincs odakötve egy országhoz.
De, pont Németország történelmében, volt már olyan,hogy cégek vándoroltak.
A negyvenes években történt, amikor megkezdődött az NDK, NSZK felosztás.Az NDK területekről menekültek a cégek az NSZK-ba.Például így lett a chemnitzi központú Audiból ingolsdtadti cég.
3-as! Csak tudod könnyű beszélni arról, hogy ők elmennek, csak aztán meg egyáltalán nem könnyű megcsinálni! Hány, de hány cég fenyegetőzött már költözéssel hasonló esetekben, csak aztán mikor kiszámolták, hogy rájöttek, hogy messze többet buknának, ha megcsinálnák, mintha kifizetnének pár extra adót.
Ez a történelemben egy ismert alkudozási stratégia!
Új adók lesznek, -mondja az állam!
kivonulunk, -mondják a cégek!
Akkor vonuljatok, megoldjuk nélkületek! -mondja az állam.
Őőőőő....hááááát, na hogyis mondjuk, mégis maradunk, de nem tetszik a dolog- mondják a cégek
oké, a beszedett adó egy részét visszakapjátok pl. bértámogatás formájában -mondja az állam
Háát, így sem tetszik és ki fogunk vonulni, ha még több adót szedtek, de egyelőre elfogadjuk.
kb. így szokott ez lezajlani. Egy nagyvállalat, pláne gy országos foglalkoztató kiépített infrastruktúrával nem tud csak úgy menni, egy pénzügyi cég az talán, mert ott nincs effektíve fizikai része a cégnek, de a többségnek van.
Ráadásul ahogy írod is az állam egy rakás vállalatban birtokol bizonyos százalékot, tehát ez a nevetséges hozzáállás, hogy van a "gonoszállamakicsakdóztat" az a vállalat ellensége, ez nem igaz.
Egy radikális balos kormány kétségkívül befékezi a tőke szabad mozgását, de ez messze nem úgy működik, ahogy te itt írod, hogy "naakkorarrébbmegyünk" egy család költözése is idő és pénzigényes egy multinacionális nagyvállalaté meg pláne.
Mellesleg az Unió egyre inkább halad egy közös gazdaságirányítás felé, akkor meg aztán költözhetnek, ahová akarnak az adójuk úgyis visszakerül
4#
Vannak azért fokozatok, ha már megadóztatásokról beszélünk.
Az EU meg baromi messze van egy közös gazdaságirányítástól.
Még mindig megéri szlovák rendszámos autót tartani, ugyanis olcsóbb, mint itthon.Akinek van egy kis sütnivalója most is eltudja intézni, annak ellenére,hogy a Fidesz megszigorította.
Megtudják azt a multit annyira adóztatni,hogy átmegy máshova.
Itt meg a kormány kinyalja a seggüket, adókedvezmény meg állami támogatás...stb
Mondjuk egy olyan komoly cég, mint a Bosch vagy a Valeo, vesz szépen egy irodaházat Budapesten.Nekik ez annyi, mintha vennél egy nyalókát a boltban.Egy központi iroda, headquater áthelyezése 1 évnél hosszabb időt vesz igénybe.
A gyárak, termelés átköltöztetése valóban nehezebb munka és tovább tart.De, nem megoldhatatlan.
Én dolgoztam olyan német cégnél, ami úgy került Magyarországra, hogy otthon leépítették az adott részleget, itt meg fel ugyanazt.
Viszont, az államok elsősorban a headquatertől nyúlják le a legtöbb pénzt, ugyanis minden profit oda megy, ott születik döntés a felhasználásáról.
Elég ezt a központi irodát áttenni máshova és máris spórolnának az adókon.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!