A német ötlet alapján miért nem hoznak létre egy roncsprémium programot az egész Eu területén, EU pénzből?
Németországban a 2008-as válság után volt ilyen és nagyon bejött, utána pörgött rendesen az autóiparuk.
Véleményem szerint, az egész EU területén, EU pénzből kellene ilyen program.
Viszont a gyengébb vásárlóerővel rendelkező államoknak, mint Szlovákia, Magyarország, Románia...stb egyéb kedvezményekkel kiegészíteni.
A kikötés lehetne az,hogy csak európai márkát lehetne venni támogatással, ázsiait, amerikait, oroszt nem.
Ez az autógyártók érdeke, nyilván ezért is lobbiznak érte. Értem én a mögöttes logikát, de ilyenkor mindig felsikolt az agyam: ez pont ugyan olyan butaság, mint a háromgyerekeseknél a 7 üléses új autó támogatás, meg a rohadt drága elektromos autóknál az állami támogatás... olyan embereket támogatunk, akik egyébként is van több millió forint önerejük egy új autóra.
Két ennél sokkal értelmesebb dolgot tudnék mondani:
1. Kevesebb adót szedünk be, több pénz marad az embereknél, aztán majd elköltik ahogy akarják. Új autóra is, ha ez minden vágyuk.
2. Ha már beszedjük ezt a töménytelen pénzt, akkor próbáljuk meg értelmesen olyannak adni, aki tényleg rászorul, vagy költsük olyanra aminek van is haszna.
Lazán kapcsolódik a témához: van ez az otthon melege program, meg az a másik, ahol új, energiatakarékosabb hűtőszekrényre/mosógépre lehet pályázni (vagy ez ugyan az?). Aki igazán szegény, az azt sem tudja, hogy van erre lehetőség és nem is tudja hogy lehetne pályázni. Ismerősi körben csupa olyanok kaptak ezekre támogatást, akik gond nélkül saját zsebből is megengedhették volna maguknak. Ez nálam semmi mást nem jelent, mint az adóforintok pazarlását.
Szinte minden szociális indíttatású pályázatnál ez a helyzet. Ha nem megy ez nekünk, akkor ne erőltessük.
Ok, ha válság után valaki képes kicsengetni pármillió önerőt, az
1. nincs is rászorulva,
2. a pénzével azt a néhány autógyártó multit támogatja.
Jobb lenne inkább többek által elérhető támogatásokat osztani, amit helyben termelt, az anyaországból származó, fogyasztási cikkekre költenének az emberek, pl. helyi ételre, ruhára stb. Így a megrendeléseknek hála felpörögne az adott ország vállalati szektora, több ember kapna munkát, akik fizetést kapnának, többet költenének stb.
Jelenleg az sem biztos, hogy a németeknél "átmegy" másodszorra az ötlet, mert még az ő költségvetésüknél is jelentős tétel volt, jelenleg pedig más ágazatok is "sorban állnak" a pénzért a koronavírus miatt.
A Német autóipar kissé szélesebb "termékpaletta" mint az itthon gyártott autóké, elég érdekes lenne bevezetni egy "hárommárkás opellel max 4 márkás roncsautó prémiumot"
(ráadásul abból 3 felső kategóriás márka)
egyéb esetben, meg olyan autógyártókat is támogatnánk aminek semmi köze az itthoni iparhoz, ami elég pazarló lenne.
Az autógyártók miért nem adnak kedvezményeket a saját szakállukra az amúgy túlárazott autókra? A CNBC-nem volt egy ehhez kapcsolódó riportja az USA autópiacáról, ott is az tűnt a megfelelő megoldásnak, hogy csökkenteni kellene az árakat, és akkor az emberek vennének autót.
Nonszensz, hogy a Renault-nál a mostani nagy készletkisöprő akcióban TCO alapon dekára ugyanazt az ajánlatot kaptam egy autóra, mint fél,éve, amikor nem volt a húdenagy akció.
"Rossz a szelekció, az orosz európai. Másfelől, itt és most pont ez a legfőbb gondunk. Ha így látod, akkor mi az egymással szemközti horizontot szemléljük."
Az orosz nem EU tag. Ez meg egy fiktív EU-s program. Mi a francért támogassa az Unió a (rivális) orosz gazdaságot?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!