Ilyen tényleg létezik, hogy a haditengerészeteknél nem kötelező az úszni tudás? :D És ez már 100 éve is így volt elvileg
Azt olvastam hogy 1918-ban a Szent István csatahajót, amikor az olaszok torpedókkal elsüllyesztették az Adrián, akkor azért is csak 89-en haltak meg az 1087 fős legénységből, mert az Osztrák-Magyar Monarchia haditengerészeténél a legtöbb más haditengerészettel ellentétben kötelező volt az úszni tudás ahhoz, hogy bárki bármilyen rangban oda beléphessen és ott szolgálhasson.
De a lényeg nem is a monarchia, hanem úgy általában a haditengerészetek: Tényleg ez miért működhet így, hogy valaki szolgálhatott, de akár manapság is szolgálhat a haditengerészetnél anélkül hogy tudna úszni?
(És kérlek olyan idiótaságot senki ne írjon, hogy "A légierőhöz is felvesznek, akkor is ha nem tudsz repülni")
Pedig ez valahol tényleg "pilóta sem tud repülni" helyzet.
Az esetek nagy százalékában ha elsüllyedt egy hajó, akkor órákig, napokig tartott mire kimentették a túlélőket, addig meg mentőmellény nélkül senki nem bírja ki. Rosszabb esetben ott van a kimerülés, cápatámadás, pár fokos víz, hullámzás. Ráadásul a legénység 90%-a nem tartózkodik a nyílt fedélzeten kb soha.
Elkêpzelhetō.
A XIX. szd elején a Brit haditengerészetnél elfogadott elmélet volt, hogy az úszni tudò matròz számára egy hajò elvesztése csak meghosszabbitja a szenvedést, tudása hiu reményt ad számára a megmeneküléshez...így tovább fuldoklik,
Ezenkívül nagyon "okos" tengerészeti teoretikusok úgy vélték, hogy ha a matróz úszni tud, akkor gyáván menekülni kezd a sérült hajóról. Egyébként meg küzd a hajó fennmaradásáért.
Szintén sokáig ellenezték az ejtőernyőt a pilótáknak(úgy tudom, a Német császári légerőnek meg talán a Monarchiának hamarább volt, mint a briteknek)mivel akkor a pilóta csak gyáván kiugrik. De szintén a derék angolok vélték úgy, hogy pilótának a 30-40 éves, nemesi származású sportember a legjobb. Úgy vélték, a közemberek "korcsok" ilyen nemes feladathoz! Le is írták, effektíve a kutyatenyésztéssel példálózva!
Illetve a pilótaképzés során kikapcsolták a motort és a növendéknek merészen válaszolgatni kellett az oktató kérdéseire, miközben bátran lezuhantak. A kortárs franciáknál a pilóta urak közben a porlasztó szétszedését gyakorolták, és minden növendék tudta, hogy leálló motorral hamar lepottyansz...(Szerintem még a Monarchiánál is. Emlékszem 1915-ben egy Szerbia fölött elromlott gép motorját a pilóta és a megfigyelő a levegőben megbütykölték, és hazarepültek. Gyávák!)
Néhány alapos fenéken billentés és a 120éves vén tábornokok elhalálozása aztán jobb észre térítette őket.
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Az úszni tudást én is hibásan a repülni tudáshoz hasonlítottam, pedig az ejtőernyő erre a tökéletes légierős párhuzam.
Flottaütközeteknél is rengetegszer az ellenség kimenti az elsüllyedt hajók tengerészeit, nem is beszélve a partoktól úszótávolságra elsüllyedt hajók eseteit. Ez persze nem garancia az életben maradásra, de az autókban a biztonsági öv sem jelenti hogy 100% esélllyel megmaradunk, mégis bekötjük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!