Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért a szabad ég alatt...

Miért a szabad ég alatt tárolták a Hind támadóhelikoptereinket és MiG-29-eseinket, amikor voltak / vannak hangáraink bőven?

Figyelt kérdés

Annyit építettek a hangárokból még a nyolcvanas években, hogy abba az akkori pápai ezred gépállományát el lehetett volna helyezni, sőt egy kisebb szovjet hadseregcsoport teljes gépállománya elfért a magyarországi repterek hangárjaiban. És nem ilyen kis méretű, MiG-21-es nagyságú repülőknek építették azokat a hangárokat, hanem Szu-27-eseknek és Szu-24-eseknek. A MiG-29-es kicsit kisebb mint a két említett Szuhoj, így azok kényelmesen elfértek volna bennük. De továbbmegyek, a MiG-21 / Szu-7 típusoknak épített fedezékekben is elfértek volna egy speciális megvezető sínnel, ahogy a szovjet-oroszok Szu-27-esei. De nem, szakszerű és minimális költségű tárolás helyett hagyták a betonon a szabad ég alatt, hóban, hidegben, esőben, perzselő napsütésben szétrohadni gépeinket és költötték az irdatlan mennyiségű pénzeket ökörségekre (pl. AK-63 "modernizáció"). Ez jóindulattal hűtlen kezelés, jóindulat nélkül, a törvényeket normálisan, részrehajlás nélkül értelmezve hazaárulás.



Felháborító, hogy ezek működésének köszönhetően mi nem csak egy ezrednyi, működőképesen kivont, mitöbb, frissen, az adófizetők pénzén nagyjavított, és bőven modernizálható MiG-29-es Lódarazsak példányait vesztettük el háború nélkül.



A helyzet abszurdságát érzékelteti, hogy még újságíró igazolvánnyal és a HM-től kapott riportkészítési engedéllyel sem lehet fotózni a bázison belül a "Jurassic Park" MiG-29-eseit, de nagyokosok jól megszívták, mert a Google Maps kitette a nagy felbontású műholdfotókat róluk.


2015. jan. 27. 14:21
 1/6 anonim ***** válasza:

Hol voltak ezek a hangárok?

Mellesleg a "lódarázs" nem a MIG 29, hanem az amerikai F18

A MIG 29 NATO kódja "Fulcrum" ami bezony egyetlen nyelvben sem lódarázs...hacsak nem a pirézeknél.

2015. jan. 27. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Kunmadaroson, Tökölön, Pápán, Kecskeméten. Google Maps-ban is meg lehet ezeket nézni.


[link]


[link]



Tudom, hogy Fulcrum-nak hívják a NATO-ban, de mivel a fordítása hülyén hangzik, meg a Honvédségnél / Légierőnél kapott egy új nevet, ezért én is Lódarázsnak hívom a 29-est. Ahogy az F-16-ost nemhivatalosan Viper-nek hívják Falcon helyett, úgy a MiG-29-est is Lódarázsnak hívják Fulcrum helyett.

2015. jan. 28. 01:34
 3/6 anonim ***** válasza:

Kunmadarason és Tökölön orosz gépek voltak (kivétel a tököli javítóbázis, ott magyar gépet is szervizeltek.)

A Pápai reptéren az ott állomásozó Mig 21 illetve Mig 23-hoz nem volt elég hangár. Kecskemétet pedig a 29-es érkezésével kezdték fejleszteni, de a "régi szép időkben" 29 db Mig 29 elhelyezéséhez és karbantartásához soha nem volt elég hely a hangárakban.

2015. jan. 28. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
De Kunmadaras és Tököl szabaddá, elhagyatottá váltak az oroszok kivonulása után, így érthetetlen, hogy azokat nem használták ki.
2015. jan. 28. 14:59
 5/6 anonim ***** válasza:

És szerinted át kellett volna telepíteni Tökölre mindent?

Kicsit közel van a fővároshoz.

Mellesleg az oroszok gyakorlatilag mindent tönkretettek amikor kimentek, A hangárok csak gombatermesztésre voltak jók. Azokat rendbe hozni egy éppen összeomló gazdasági rendszerrel rendelkező államnak....

2015. jan. 28. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Miért lett volna baj, ha a főváros közelében tanyáztak volna a MiG-29-esek ? A fővárosiak kezdtek volna hisztizni a repülők hangja miatt ? Nálunk miért ilyen hülyén állnak a repülők hangjához ? Nyugaton (még Japánban is) természetes, ha vadászrepülők (pl. F-15-ösök) repülnek nap mint nap a sűrűn lakott város felett, nálunk meg egyből verik a hisztit ha egyszer-egyszer elrepült egy MiG vagy most Gripen a város felett.


Oroszokkal helyre lehetett volna a hangárokat is állítatni ingyen az ő államadósságos ajánlatuk keretében.


Összeomlóban volt a gazdaságunk, de olyat is tudtak csinálni a Honvédség vezetői és a politikusok, hogy nagyjavításra küldték a Szu-22-eseket, aztán 1 év múlva lángvágó alá küldték őket.

2015. jan. 28. 17:27

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!