Mitől függ a vadászrepülők fordulékonysága?
Részletesebben?
Ezek a mai gépek már képesek olyan teljesítményre olyan fordulatokra, ahol már az emberi szervezet ki sem bírja a rá ható erőket. Ma már nem a géptől függ semmi, mindegyik képes erre, kérdés a pilóta mire képes.
Magától a gép méreteitől, tömegétől, tömegközéppontjának elhelyezkedésétől, szárnyfelületek és kormányfelületek méretétől/alakjától/elhelyezkedésétől/maximális kitéríthetőségétől, a hajtómű erejétől, a hajtómű adta lehetőségektől (pl. thrust vectoring) és még sorolhatnám...
Magyarul az összes konstrukciós jellemzőtől. Ezeken kívül még a környezeti viszonyoktól is persze, mint a levegő "állapota".
3-as lényegében jól leírta.
Röviden, a sárkányszerkezettől (mennyi felhajtóerő keletkezik) és hajtoműtől (mekkora erő tolja a gépet). Ennek a kettőnek a függvénye.
"Ezek a mai gépek már képesek olyan teljesítményre olyan fordulatokra, ahol már az emberi szervezet ki sem bírja a rá ható erőket. Ma már nem a géptől függ semmi, mindegyik képes erre, kérdés a pilóta mire képes."
Bizonyos helyzetekben tényleg függ a pilótától, de ez csak nagy sebességeknél. Kis sebességeknél egy vadászrepülő egyáltalán nem olyan agilis mint egy olyan repülő amivel mindenféle mutatványokat szoktak csinálni pl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!