Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Igaz az, hogy Csepelek szolgál...

Igaz az, hogy Csepelek szolgáltak Vietnámban az amcsik oldalán?

Figyelt kérdés
Egy blogban ejtették el fél mondat erejéig, ezért nem lehet hiteles forrásnak nevezni. Érdekesnek tartom a gondolatot. Vajon van valóság alapja?

2013. aug. 21. 18:09
 1/9 anonim ***** válasza:
0%
Mondj egyetlen olyan háborút, ahol nem Csepelek, Dakok vagy Manok szolgáltak. Utána beszélgetünk. Mi az ami még kibírja a háború viszontagságait? A Szuzuki? Hahahaha...
2013. aug. 21. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Azért nem egészen a szomszédban volt az említett háború :)

De ha már ott szolgál, akkor nem értem miért az amcsi oldalon.Logikusabb lenne a vietkongok oldalán, akik ugye kommunisták voltak, és a Szovjetunió támogatta is őket. Mi és a Szovjetek kapcsolata pedig érthető. Szóval legyártottunk mondjuk 50 teherautót, amit elvonatoztattak Vietnámba, hogy építsék Ázsiában a kommunizmust.

Ez még logikus lenne. De a kérdés két részből állta ha megfigyeled.

Az, hogy egyáltalán kijutott egyetlen darab Csepel egy olyan messzi országba, és ha igen, akkor miért az amcsik oldalán harcolt volna, hiszen azok akkoriban ellenségnek számítottak.

2013. aug. 21. 18:44
 3/9 anonim ***** válasza:
33%
Nem írtam olyat, hogy az amcsik oldalán. Ezt magadtól hoztad ide. Mi magyarok az amcsikat mindig is úgy utáltuk, mint a hígfost.
2013. aug. 21. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
De akkor igaz, hogy voltak ott Csepelek vagy sem? :D
2013. aug. 21. 19:31
 5/9 anonim ***** válasza:
90%

"Mi az ami még kibírja a háború viszontagságait? A Szuzuki? Hahahaha..."


Akadnak országok, ahol bizony Suzuki Samurai dzsippek vagy Suzuki enduró motorkerékpárok, quadok is akadnak a hadrendben - talán a magyar Honvédsgének is, de erre nem mernék megesküdni. Nem olyan rosszak azok arra a feladtra, nem lehet mindenhova Hummert küldeni.


Csepel pedig legfeljebb hadizsákmányként kerülhetett a II. vh. után az amerikaiakhoz, esetleg abban a rövid békeidőszakban '48-ig vásárolhattak be egy kis mennyiségt, de ha volt is nekik Csepeljük, akkor sem hiszem, hogy egy-két tucatnál több járműről lehet szó. A nagy flottavásárlások előtt szokás minden szervezetnél kis számú próbavásárlást csinálni - pl. mikor a rendőrségnek is volt a 2000-es évek közepén Focus meg Octavia vásárlása, előtte vettek egy csomó márkát és típust (pl. Toyota Corolla, Peugeot 307, Seat Cordoba, Renault Mégane), de mindegyikből csak 1-1 darabot teszt jelleggel. Még azt tudom esetleg elképzelni, hogy direkt kísérleti jelleggel szereztek be mindenféle járművet, hiszen a hidegháborúban nem volt mindegy, hog melyik oldal tudja a jobb harci járműveket készíteni, így muszáj volt az "ellenség" technikájáról is pontos képet alkotni.

2013. aug. 21. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
90%

Kicsit jobban lebontva: a II. vh óta az amerikai jelenlét folyamatos Európában, így hosszú távon nem érdemes nekik otthonról hozni a járműveket. Én pl. múltkor Győrben láttam U.S. Army rendszámos Peugeot Expertet, de van nekik rengeteg európai járművük az európai támaszpontokon (sok van Belgiumban vagy Németországban), elég nehéz nem észrevenni őket: [link]

Tehát tegyük fel, hogy van egy olyan amerikai támaszpont Nyugat-Európában a vietnámi háború kitörésekor, ahol akad egy-két Csepel - ez talán még nem olyan hihetetlen. Na most mikor kitör egy háború az ember onnan mozgósít, ahonnan tud. Vagy legalábbis onnan, ahol az utolsó nagy háború volt (Korea most nem számít). Tehát Európából simán odakerülhetett akár Vietnámba is, ezt el tudom képzelni. De bizonyítékról nem tudok, tehát ez egyenlőre marad egy teória.

2013. aug. 21. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Igaz.
2013. aug. 21. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Salamon Bálint ***** válasza:
Soha nem hallottam róla, és erősen kétlem is.
2013. aug. 24. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
A legendás csepel teherautót (konrétan csepel D334) típust 1948-tól gyártották. Eredetileg az osztrák Steyr-től vettük a licencjogot. A vietnami háború idején már 20 éves volt (amerikai szemmel ócska). Exportra csak nagyon kevés ment mivel a gyár szűkös kapacitását felszívta az ország. Néhány kijutott az arabokhoz illetve 1955 előtt néhányat ajándékoztunk Kínának. Vietnám akkor még francia érdekszféra vol, így nekin nem hiszem, hogy adtunk. Az amerikaiak ezért nem is zsákmányolhattak. Az amiknak mindígis megfelelő számú saját teherautója volt. Hülyeség lett volna egy-két zsákmányolt cuccra - amihez alkatrészük nincs, az amerikai szabványnak nem megfelelő - átképezni legénységet meg szerelőgárdát. Szóval a feltevés egyszerűen logikátlan.
2013. aug. 25. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!