Általában merre tartózkodnak az Admiral Kuznyecov és a Charles de Gaulle repülőgép-hordozók?
Mire használják ezeket, merre teljesítenek szolgálatot?
A wikiből úgy vettem ki, hogy a fő bázisuk Murmanszk, illetve Marseille. Ez azt jelenti, hogy mindig ide kell visszatérniük a javításokra, karbantartásra? Ez milyen sűrűn esedékes, mennyit vannak a tengereken?
A de Gaulle egy tipikus francia hadigépezet. Ha van egy csöpp eszük száraz dokkba vágják és akkor díszként tudják mutogatni. A megépítése UTÁN rájöttek hogy a kifutója nem elég hosszú. ( Nem blama á nem) Azóta a reaktorok is felmondták a szolgálatot és kivitelezési problémák is sorra kerültek elő. Ennek ellenére (mivel már elkészült) használják. A de gaulle-t elküldik mindenhova ahová a NATO beteszi a lábát. Gondolom ez valami francia bizonyításkényszer lehet. Bár van egy úszó atombombájuk csak senki nem tudja mikor robban fel.
A Kuznyecov öregebb de OROSZ... (ami már egy hatalmas előny a "de ganéval" szemben) Az északi tengeri flotta kötelékébe tartozik de időről időre leküldik a Földközi-tengerre. Erőfitoktatásképpen. ( csak itt tényleges erőről beszélünk)
"Az északi tengeri flotta kötelékébe tartozik de időről időre leküldik a Földközi-tengerre. Erőfitoktatásképpen. ( csak itt tényleges erőről beszélünk)"
Ahogy írtad mostanában hír, hogy a fekete-tengeri flottával együtt sokat tartózkodik a szíriai partok közelében erőfitogtatásként. Akkor miért nem rakják át a fekete-tengeri flottához és lenne a bázis a sokkal közelebbi Szevesztopol? A Barents tenger elég messze van.
Akkor ezek szerint általában a Földközi tenger keleti fele és Murmanszk között ingázik? Milyen gyakran?
"A Kuznyecov öregebb de OROSZ... (ami már egy hatalmas előny a "de ganéval" szemben) Az északi tengeri flotta kötelékébe tartozik de időről időre leküldik a Földközi-tengerre. Erőfitoktatásképpen. ( csak itt tényleges erőről beszélünk)"
Csak úgy mellékesen, attól hogy valami "made in Russia" attól még messze nem tökéletes...sőt. A Kuznecovról is tudni kell, hogy szintén eléggé elhúzódott a fejlesztése (ahogy az új típusoknál lenni szokott). Ráadásul az élettartama felét is szárazdokkban töltötte, ami nem egy jó arány, plusz a meghajtásával folyamatos problémák is vannak.
De amúgy annó a mai Ukrajna területén épült a hajó, és a Szovjetúnió felbomlása után pont azért helyezték át az Északi flottához, hogy nehogy valamelyik utódállam kezére jusson. Mint mondjuk a Varjag, amint az Ukránok eladtak Kínának.
De igazából vicces a kettős mérce, ha a franciák viszik az anyahajójukat, az "bizonyításkényszer" ha meg az oroszok, az "erőfitogtatás". De harci tapasztalatokban mindenképp a franciák állnak jobban, tekintve hogy az ő gépeik nem kevés bevetést repülnek, míg az oroszok csak mutogatják magukat.
De tulajdonképpen mindkét hordozóról oldalakat lehetne írni, hogy milyen hibái, hátrányai voltak, egyik sem lenne sikertörténet.
A de Gaulle olyan, mint a névadója; nagy a szája de semmi ereje.
Utolsó hír, hogy megtörtént a második próbája, mivel az első teljes kudarc volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!