Melyik a kedvenc II. világháborus repulogépetek?
Figyelt kérdés
Nekem csakis a Junkers Ju-87"STUKA"!!2012. aug. 14. 22:03
21/30 Jookoo válasza:
Mellesleg briteknél a kedvenc a kedvencem a Tempest és a Spitfire Griffon motoros változatai amerikaiaknál a P-38 japánoknál pedig a Ki-61 Hien(ez az egyetlen sorozatban gyártott japán vadászgép melyet soros motorral láttak el csillagmotor helyett,bár Ki-100 néven gyártották csillagmotorral is).
22/30 anonim válasza:
Lehet más, de attól még a Bf-109 a helyes megnevezés mind1, hogy dokumentumokban, hogy írták. Az Me elnevezést azért használták mert így egyszerűbb volt megkülönböztetni a többi gyár gépétől és egységesen lehetett megnevezni a Messerschmitt gépeket. Attól viszont még a Bf-109 a helyes és hivatalos elnevezés. Amúgy azért mert átalakítások vannak attól még az alapkonstrukció ugyan az volt.
23/30 Jookoo válasza:
Szerintem mindkét megnevezés helyes,hiszen a repülőgépeknek akárcsak a tankoknak is több helyesnek számító nevük volt.Például a Focke-Wulf FW-190 utoldó variánsa a Ta-152 is ugyanaz az alapkonstrukció volt,új szárnnyal és új orrésszel mégsem a gyárról,hanem a tervezőmérnökről Kurt Tankról kapta a nevét,pedig a Fw-190-et is ő tervezte nagyrészt.Egyébként az,hogy mit nevezünk átalakításnak és mit új gépnek az már inkább filozófia,hiszen a hidegháború alatt is volt olyan,hogy két azonos jelzésű gépen alig volt hasonló alkatrész és a két gép nem is hasonlított egymásra(pl Mig-21 esetén) míg a kevésbé átalakított típusait Mig-21 jelzés helyett Je jelzéssel építették meg.
24/30 anonim válasza:
Me kontra Bf.
Mindkettő helyes, adott környezetben.
Eleinte a Bayerische Flugzeugwerke - BFW AG. készítette, innen a Bf jelölés, mert az RLM-nél gyártó szerint is jelöltek (ellentétben az orosz/amerikai gyakorlattal, ahol feladatkör szerint történt). Később a gyár nevet változtatott Messerschmitt AG-re, és innentől Me a típusjelölés.
Hasonló történt a csupaszárny Ho-229-nél, ahol a Horten fivérek kezdték a gyártást, később viszont a gép a Gotha gyárhoz került, a típusjelét Go-229-re módosítva. (a szám maradt, mivel az RLM az alapján tartotta nyilván a típusokat)
25/30 anonim válasza:
Egy észrevétel még. Azért is a Bf a helyes elnevezés mert a repülők sárkányszerkezetében az azonosító elnevezés a Bf 109 nevet kapta az összes gépen még a legutolsó K verzión is. Az Me sem helytelen megnevezés, de a hivatalos akkor is a Bf.
26/30 Jookoo válasza:
Én ezt megértem,de ha belegondolsz a Tiger hivatalos neve sem Tiger volt,sőt a Königstiger nevet sem hazsnálta egy német sem mégis a Panzer VI-ből Hitler miatt Tiger lett,míg a Panzer VI Ausf B-ből pedig először Royal illetve Kingtiger majd később Königstiger,tehát itt sem a hivatalos gyári név az "igazi" név.Természetesen igazad van a hivatalos gyári név a Bf-109 ,hiszen a legtöbb helyen(könyvek kb 80%-a,Il-2 Sturmovik szimulátorsorozat,wikipédia)Bf-109 a neve.Viszont a Hortenes példa is kitűnően mutatja,hogy a Bf-109 és a Bf-110-en kívül a gépek nagyjának megváltozott a neve egy gyártóváltáskor vagy radikális átépítéskor(A Focke-Wulf FW-190D után a Ta-152-C is láthatóan új nevet kapott pedig az egyetlen lényeges változás az orrész[a szárnyai a Ta-152-H változatnál lettek kicserélve magassági szárnyakra]). Mellesleg jó olyanokkal beszélgetni,akik érvelnek és nem indulatból szórnak szitkokat a másikra,mert valami apró dologban nem jutnak közös nevezőre.
27/30 anonim válasza:
Jól írtad le a Bf-109 és a Bf-110 valamint még a Bf-108 azok a gépek amiknek a Bf megjelölés a helyes. Ahogy írtam régebben a tulajdonos váltás után kapták meg a gépek az Me elnevezést. Azonban a 109-es még az előtt készült el.
28/30 anonim válasza:
Nem is azért írtam mert harcolt (bár korlátozott számban szolgált a légierőnél) csak azért mert az is a Bf megjelölést kapta. Amúgy nagyon sok mindenben a Bf-109 "ősének" tekinthető.
29/30 anonim válasza:
A Stuka is jó!!!!!!!!!!
Nekem: Vadászgép: Me 262 Schwalbe
Könnyű bombázó: Ju 87 Stuka
Nehézbombázó: Arado Ar 234 'Blitz'
De a kedvenc az Me 262. Az király!!!!!!!!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!