Egy repülőre miért másfél pilóta jut, miért nem kettő ?
A vadászrepülők többsége együléses, azonban egy gépre normál esetben is keresnek tartalékpilótákat, mert az eredetileg kijelölt pilótánál hirtelen rosszullét / betegség / hasonló adódhat / túl sok a 24 órás szoli.
Példával az amerikaiaknál 12 F-18-as Hornetre 19 pilóta jut. 6 Harrierre meg 10 pilóta.
Ez másfél pilóta.
Mi értelme van az ilyennek, miért nem 2 pilótát próbálnak keresni egy vadászrepülőhöz ?
A #4-esnél a pont. Nagyon drága a képzés és a kiképzett pilóta képességeinek a szinten tartása - ugyanúgy biztosítani kell részére a szükséges gyakorlati tapasztalatot, repült órák számát. Ez utóbbi ami méregdrága (üzemeltetés + gép üzemidő, karbantartás). Ha teszem fel 120 óra a standard akkor 1.5x szorzónál elég a gépet 180 órában mozgatni, ha 2x akkor viszont 240 órában kellene.
Az 1.5x szorzó bőven elég ahhoz, hogy betegség és szabadságok kiadása mellett is legyen mindig elég hajózó állomány, illetve harci helyzetben gépvesztés/pótlás esetén is legyen elég pilóta.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!