Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Melyik típust illene a legjobb...

Melyik típust illene a legjobban egy tartalékos századba?

Figyelt kérdés

Amennyiben tekintettel a nemzetközi helyzetre, a kihívások hatására a Magyar Légierő felállítana egy viszonylag olcsón fenntartható honvéd tartalékos repülőszázadot, akkor szerinted az ALÁBBI HÁROM KÖZÜL melyik lenne az a másodvonalbeli és kiegészítő, kisegító feladatokra alkalmazható könnyű vadászbombázó, amelyen a főleg hétvégén repülő tartalékos pilóták összegyűjthetnek évi 60-100 repült órát, elviselhető költségek mellett? Kérem, hogy írjatok indoklást is. Tehát a lista:

F/A-50 (Dél-Korea)

F/A-259 (Csehország)

M-346 harci változata (Olaszország)



júl. 9. 10:14
 1/5 anonim ***** válasza:

Hétvégi tartalékos pilóta hátsója alá nem fognak több milliós gépet rakni. Ugyanúgy csak főállású és a "nagygépeket" vezető pilóták követelményszintjét megugró hajózót engednek a közelébe.

Tartalékos repülőezrednek NINCS értelme! A világ minden országában minden gép rendszerbe integráltan kerül alkalmazásra, akkor is ha szerényebb képességekkel rendelkezik mint az első vonalbeli gépek. Az USAF sem tartalékként használja a Tucanot, hanem a teljes rendszer részeként - ha már kiütve a légvédelem és az ellenséges légierő, akkor olcsóbban üzemeltethető típusként mint az F-35 az adott területen.

Amúgy sem +repülőezredekre lenne szükség hanem drónra, meg drónra, meg még több drónra.

júl. 9. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

1. A drónok elleni harcra ezek a típusok, alacsonyabb üzemköltség mellett ugyanúgy megfelelnek, mint a Gripenek, sőt.

2. USA-ban is van ANG.

3. Svájcban például legalábbis régebben, előfordult, hogy a főállású fogorvos a hétvégén F-5E Tigeren repült. Nálunk is sok haszonnal járna, ha lenne egy ilyen tartalékos repülőszázadunk. Növelné a Honvédség támogatottságát, presztízsét, stb.

júl. 9. 21:55
 3/5 anonim ***** válasza:
#2 s felemésztene egy csomó pénzt... Jól mondtad: Svájc, nem összemérhető az anyagi helyzet. Egy vadászrepülőgép pilóta főállásban pilóta és legfeljebb van másodállása - ezerből egynek.
júl. 10. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
De egyes feladatokhoz elég az évi 60-100 óra gyakorlat és elég az olcsón üzemeltethető, mérsékeltebb teljesítményű gép.Ez a legolcsóbb megoldás, ha tovább kívánjuk növelni (mert szükséges) a gépállományt.Jelenleg még 20 Gripenünk sincs.
júl. 10. 09:59
 5/5 anonim ***** válasza:

#4 az "olcsó" gép is 10-15 millió dollár, arra sem ültetnek rá évi 60-100 óra szolgálati idővel.

Nem önmagában a gépek száma, hanem rendszerbe illesztve a teljes harcérték, képességek számítanak! Ott állítják rendszerbe, ahol az első vonalbeli gépek száma, teljesítménye megfelelő és bizonyos feladatokra azoknál olcsóbb megoldásokra, gépekre van szükség.

júl. 10. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!