Az F–117 jó gép volt ?
Annyira jó gép volt hogy a Délszláv háború idején le is lőttek egyet belőle.
Egyébként egy szerb hadseregben szolgáló magyar származású légvédelmi tiszt lőtte le.
Egyébként az F117-es aerodinamikailag kataszttrófális volt, a lopakodó képesség miatt néz ki ilyen szögletesen de ezért is olyan esetlen hogy a manőverezéséhez számítógépes repülési navigációs segéd rendszer is kell.
Kíváncsi leszek hány évtized alatt fog kikopni az orosz radaros dezinfó, ami nálunk még mindig fut :)
Az F-117 arra a célra teljesen jó volt, amire kifejlesztették a '70-es években. Mikor kivonták hadrendből ( még mindig repülnek ) már 30-on túl voltak a gépek, ami meglepően hosszú idő egy feladatorientált gép számára.
A speciális bevonat javítása miatt a fenntartása drága volt és különösebb katonai igény sem mutatkozott a gépekre 2000 után.
Ahogy írták: a gép instabil volt, fly by wire nélkül nem volt repülhető, de ehhez hozzátenném hogy kb minden gép ilyen 1975 óta :)
#5
Semmilyen dezinfó nincs a radarban, az tény, hogy ahhoz a rakétakomplexumhoz alapból egy P15 járt volna, a P18-nak meg kb a duplája az érzékelési távolsága. Az volt a dezinfó, hogy egy ősrégi, áthangolt hosszúhullámú ruszki radar látta a gépet. Vagy szerinted hogy lőtték le a gépet? Találomra fellőttek egy rakétát az éj sötétjébe, és eltalálta? Pontosan rekonstruálva lett hogy mi történt, 80%-ban az emberi tényezőn múlott az egész, mivel az észleléstől számítottan kb 30mp-n belül indították a rakétát. Hogy működjön a dolog nem volt elég felderíteni a gépet, a neccesebb része hogy a tűzvezető lokátor is befogja, különben a rakéta célt téveszt. Az amcsik azóta is titkolják a lopakodó jellemzőit, de ez a befogás egyedüliként lehetőséget adott arra, hogy megállapítsák az F117 tényleges radarkereszmetszetét. Jelenleg sem az F22, sem az F35 radarkeresztmetszete nem ismert, csak becsült, ilyenkor békeidőben, amikor repülnek a gépek, mindenféle dudorokat helyeznek el a sárkányon, hogy ez az adat titkos is maradjon.
Nincs persze. A P18 egy mese volt, mert ugye háborúban még véletlenül sem mondunk el fontos dolgokat, igaz?
Keress rá a Marconi S600-ra és csodálkozz :)
A valódi indok inkább az lehetett hogy a szerbeknek sikerült bemérni. Az infót a radarkeresztmetszetekről valószínű orosz stb kézre is jutottak így már hatékonyan belehet mérni.
Ez utóbbival van egy krva nagy tévhit ami a kinézetet illeti. Mert nem attól függ hogy valaminek milyen a radar keresztmetszete az egy sokkal kényesebb dolog. Ránézésre nem lehet megállapítani. Ha így működne a ballisztikus stb rakéták mind láthatatlanok lennének a radaron pedig nem azok. Egyébként a lopakodó sem láthatatlan sokkal inkább úgy működik a dolog hogy fals infót ad. Viszont ha beállítják hogy milyen értékeket kell repülőnek néznie akkor bizony ott fog villogni rajta a pontos helyzete
Ezért is van cirkusz az F35-ösöket illetően most Törökországgal akiknek S400 as rendszereket vettek.
A szerbeknek sem sikerült bemérni. Ha bemérték volna akkor lett volna target lock és akkor ráküldtek volna egy radarvezérelt rakétát.
A finomhangolt képernyőn az F-117 radarszórásának eredménye látszott, egy halvány, felhőszerű mozgó paca. Ha lett volna aktív track vagy rávezető mód a radar oldaláról akkor a közelben repülő EC-135 dolgozott volna.
A parancsközlő távirányítású Nyevát lehet optikával is irányítani, a radar alapján optikával rávezették a felhőalap alatt repülő F-117-re a rakétát.
"Az infót a radarkeresztmetszetekről valószínű orosz stb kézre is jutottak"
A gép radarkeresztmetszete minden szögből más, azt simán sadarral szerintem nem is tudod mérni.
"Egyébként a lopakodó sem láthatatlan sokkal inkább úgy működik a dolog hogy fals infót ad."
Ez orbitális hülyeség. A kalsszik vadászgépeknél is mérik a radarkesztemetszetet, a gépeken van radarbesugárzásjelző és a pilótának az a dolga, hogy mindig olyan szögben repüljön a besugárzásjelző által jelzett radarhoz képest, hogy a kép radarkeresztmetszete a legkisebb legyen. Na ez utóbbi szigorúan titkos adat :)
A lopakodó pedig úgy működik, hogy a radar számára láthatatlan. A Have Blue majd az F-117 volt az első olyan repülőgép, amelyik matematikai modellek és számítások alapján redukált radarkeresztmetszet alapján készült. A gép felszíne geometriailag úgy van kialakítva, hogy ugyanabba a szögbe ne verjen vissza radarsugarat ahonnan az jött. Erre segít rá a speciális abszorbens festés így a gép által a radar irányába visszavert sugárzás a lehető legkisebb lesz. Ez nem azt jelenti, hogy láthatatlan lesz a radar számára, hanem azt hogy a felderítési távolság radikálisan lecsökken. Egyíg egy klasszik alumínium vadászgépet akár 200 kilométerről is kiszúr a radar, addig egy nagy magasságban repülő lopakodógépet jobb esetben csak kilométerekről - ami kellemetlen ha te vagy a célpont.
Fals infó csak aktív zavaráskor jelenik meg a radaron, viszont olyat az F-117 nem használ, plusz van már egy rakás légvédelmi rakéta ( orosz is ) ami képes home-on-jamming vezérlésre és a zavarójelre áll rá.
Kíváncsi leszek a törökök mikor dobják ki a most csúfosan leszerepelt S-400-akat :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!