Miért lett az F-14-es Tomcat kétüléses, míg az F-15-ös Eagle meg "csak" együléses ?
#2
A kétüléses Eagle az az oktatógép, ill. a túlspecializált csapásmérő változat.
Az alapmodell, a vadász, és MRCA képességű az meg együléses, F-15A/C jelzésekkel.
#5
Az Eagle már a tervezési fázisban ugyanazt a Sparrow-ot hordozta, mint elődje, az F-4-es Phantom II, és a Sparrow az nem látótávolságon túli légiharc rakéta volt ?
Ami a rávezetést illeti, nem csak szárazföldi rávezetés létezik, hanem légtérellenőrző repülő is ...
#6 de ugyanazt hordozta, annak a váltótípusaként tervezték, viszont protokoll volt a vizuális azonosítás, addig nem lehetett elvileg rakétát indítani.
A kandúrokat alapból látótávolságon túli harcra tervezték, ugyebár régen rossz, ha egy repülőgép látótávolságba kerül az oltalmazott kötelékhez :) (ez hívta életre a Phoneixet). Igen, van haditengerészeti légtérellenőrző repülőgép viszont nem lehet "körkörösen" mindenhol reptetni a kötelék körül. A legkülső védelmet biztosító járőrpároknak a saját radarjukkal is a lehető legmesszebb kell látniuk - ahhoz meg akkoriban kellett külön operátor is a kezeléséhez.
#7
Kísérletileg még az AIM-54-es Phoenix-et is megkapta az Eagle, az más kérdés, hogy mégsem integrálták.
Csak a vietnámi háborúban volt kötelező protokoll a vizuális azonosítás, mert a kínaiak nyílt részvétellel, és USA elleni hadüzenettel fenyegetőztek ...
Ami a másik részt illeti, tehát a Tomcat az önállóan is megállta a helyét, Mini-AWACS-ként ?
"Az Eagle már a tervezési fázisban ugyanazt a Sparrow-ot hordozta, mint elődje, az F-4-es Phantom II"
Ez így már nem igaz. Az AIM-7-ből új változatokat fejlesztettek ki a vietnami tapasztalatok miatt. AMRAAM-nál se mindegy, hogy mondjuk AIM-120B vagy egy C-7 van a gépen.
Az F-14-nél pedig itt még senki nem említette, hogy az alap szitu az volt: a korábban mindenesnek gondolt (lásd majd az F-35 esetét) F-111 túl nehéz és komplikált lett, a haditengerészeti vadász változata (amely vitte a Phoenix-et) alkalmatlannak bizonyult a rg-ordozók számára. Kellett egy tőle kisebb gép, amely ugyanúgy felviszi az AIM-54-et és elég nagy a sebessége meg a hatótávolsága. Azt a fajta védelmi szintet amelyet a hordozós flottacsoportok az E-2+F-14 párostól kaptak, csak az F-18E/F-fel tudták elérni (amint meglett az AIM-120D-változatú rakéta). Vagy még azzal sem, mert a SH is bizonyos szempontokból gyengébb a régi F-14-nél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!