Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért áldozik le oroszoknál...

Jeffrey Spender kérdése:

Miért áldozik le oroszoknál lassan a MiG-29 / 35-ös Fulcrum-nak ?

Figyelt kérdés
Az oroszok exportra is Szu-30-as / Szu-35-ös Flanker-t osztogatják, még a szegényebb országoknak is, nem pedig a MiG-29 / 35-öst.
2023. szept. 26. 15:30
 1/6 anonim ***** válasza:
58%
Kinek mire telik, azt veszi. Mindenki az ár/érték arányt nézi, mint a tescóban. Helyesbítek. Mindenki azt nézi, hogy mennyivel vesztegetik meg a fegyvergyártók, hogy honnét mit vegyen. A tescóban ez nincs. Meg az orosz fegyvergyártás eléggé lebőgött az ukrán fiaskó miatt.
2023. szept. 26. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

#1


Az oroszoknak a harckocsi veszteségeik a súlyosak, nem a légierős veszteségeik.


Légierőnél is a leállítás / kiselejtezés előtt álló Szu-25-ös Frogfoot csatarepülők adják a veszteségek zömét, azokat is Iglákkal / Sztrelákkal / Stinger-ekkel lövik le, a Szu-35-ösökből meg mindössze kettő lett az ukrán csapatlégvédelem lelövése.


A MiG-29-es / 35-ös meg soha nem esett át tűzkeresztségen az Orosz Légierőben.

2023. szept. 26. 16:11
 3/6 anonim ***** válasza:

A MIG-29-nek azért mert egy '40 éves elavult konstrukció. Hiába reszelgetik, korszersűtígetik az avionikáját, attól még erős korlátai vannak a tunningolásának. Baromi nagy a radarkeresztmetszete (akkoriban ez még nem volt szempont), alacsony sebességnél kritikán aluli a manőverezhetősége - így földi célpontok támadására mindig is korlátozottan lesz alkalmas. Leginkább egyfunkciós elfogóvadász marad, aminél már sokkal korszerűbb típusok vannak.

Ráadásként baromi magas a karbantartási-igénye, nem csak a kerozint zabálja, de a hajtómű- és a sárkány alkatrészeit is.

Ugyanezek a korlátai a Mig-35-nek is. Egyfunkciós elfogóvadász, de az viszont jó drágán, s az importőr országok nem engedhetik meg maguknak azt az úri luxust mint az USAF (aki az F-15-öt gyakorlatilag szintén "egyfunkciósként" tartja üzemben). Kompakt megoldásokat keresnek, s ár/érték arányban a SZU-27-ből továbbfejlesztett gépcsalád sokkal jobb. A SZU-35 harcértéke légiharcban is magasabb, s szárazföldi célpontokat is tud támadni.

2023. szept. 26. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Ezt a választ sem értem teljesen.


Az F-15 / F-16 / F-18-asok is 40 éves konstrukciók.


A Szu-27 / 30 / 35-ösök is 40 éves konstrukciók.


És mégis mindegyiket folyamatosan tunningolják.



A radarkeresztmetszetnél nem a Szu-27 / 30 / 35-ös bír sokkalta nagyobbal, mint a MiG-29-es ?


És a manőverezőképességre vonatkozó állításoknak mi az alapja ?


Az egyfeladatúságot végképp nem értem. 1993-ban Le Bourget-ben mutatták be a MiG-29M-et, ami újtervezésű továbbfejlődésként PGM hordozóvá lépett elő. A MiG-35-ös is miért lenne egyfeladatú ?


[link]

2023. szept. 26. 19:57
 5/6 anonim ***** válasza:

#4 az F-15-öt már régóta le akarják váltani, csak brutál drága lett az F-22, ezért tartják még üzemben (hiába vaskos az amcsi buksza, annyira még nekik sincs elég pénzük, hogy az összes F-15-öst leváltsák Raptorokkal). Az F-16, F-18 eleve közepes vadászbombázónak lett tervezve, nem "egyfeladatú" elfogóvadásznak. Nagyon jól fejleszthető, alapból alacsonyabb az üzemeltetési költsége.

Igen, alkalmassá tehető a Mig-29 földi célpontok támadására, de félig béna kacsa lesz ebben a szerepkörben - egy Szu-27 fejlesztéshez képest.

2023. szept. 26. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

#5


Az F-15-ös Eagle is többfeladatú vadászrepülő, elsőosztályú vadász képességekkel, és közepes / elfogadható bombázó képességekkel.


A reklámanyagokban úgy hirdették, és a pilótafülkéjében ott van feketén - fehéren ez a funkció.



Az együléses F-15-ös Eagle műszerfalán a bal alsó sarokban ott van egy tekerhető beállító kapcsoló, és felette az A/G felirat. Az A/G felirat az Air-to-Ground-ot jelenti, az a tekerhető kapcsoló valójában a fegyverkezelő panel, mindig is ott volt a hozzátartozó és működő csapásmérő üzemmóddal. Soha nem vették ki, az más probléma, az Amerikai Légierő pilótái csak nagyon ritkán használják.



[link]


https://www.youtube.com/watch?v=X0mNx2p_SgU



Az F-16-os Falcon azért lett, mert az F-15-ös kegyetlenül drága, kell egy megfizethető repcsi, nagy mennyiségben is, és íme az F-16-os Falcon.


Az F-16-os Falcon megfizethető árát azzal érték el, hogy a sárkányszerkezete az csak 4 % titánt tartalmaz, ellenben az Eagle sárkányszerkezete 25 % titánt.


Egyetlen F-15-ös Eagle árából három F-16-os Falcon is kijött.



Oroszoknál mind a Szu-27-es Flanker, mind a MiG-29-es eleve tudtak irányítás nélküli bombákat is szórni. A korai változatok PGM képessége kérdőjeles.


https://www.youtube.com/watch?v=dv7IFQAJF3c



Mind a kettő ugyanúgy megkapta a modernizálást a PGM-ek hordozására. Csak az eladásoknál nyomta le egyik egyoldalúan a másikat, ellenben az F-15-ös Eagle és az F-16-os Falcon egymás ellehetetlenítése nélkül megosztoznak a piacon.

2023. szept. 27. 00:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!