Miért áldozik le oroszoknál lassan a MiG-29 / 35-ös Fulcrum-nak ?
#1
Az oroszoknak a harckocsi veszteségeik a súlyosak, nem a légierős veszteségeik.
Légierőnél is a leállítás / kiselejtezés előtt álló Szu-25-ös Frogfoot csatarepülők adják a veszteségek zömét, azokat is Iglákkal / Sztrelákkal / Stinger-ekkel lövik le, a Szu-35-ösökből meg mindössze kettő lett az ukrán csapatlégvédelem lelövése.
A MiG-29-es / 35-ös meg soha nem esett át tűzkeresztségen az Orosz Légierőben.
A MIG-29-nek azért mert egy '40 éves elavult konstrukció. Hiába reszelgetik, korszersűtígetik az avionikáját, attól még erős korlátai vannak a tunningolásának. Baromi nagy a radarkeresztmetszete (akkoriban ez még nem volt szempont), alacsony sebességnél kritikán aluli a manőverezhetősége - így földi célpontok támadására mindig is korlátozottan lesz alkalmas. Leginkább egyfunkciós elfogóvadász marad, aminél már sokkal korszerűbb típusok vannak.
Ráadásként baromi magas a karbantartási-igénye, nem csak a kerozint zabálja, de a hajtómű- és a sárkány alkatrészeit is.
Ugyanezek a korlátai a Mig-35-nek is. Egyfunkciós elfogóvadász, de az viszont jó drágán, s az importőr országok nem engedhetik meg maguknak azt az úri luxust mint az USAF (aki az F-15-öt gyakorlatilag szintén "egyfunkciósként" tartja üzemben). Kompakt megoldásokat keresnek, s ár/érték arányban a SZU-27-ből továbbfejlesztett gépcsalád sokkal jobb. A SZU-35 harcértéke légiharcban is magasabb, s szárazföldi célpontokat is tud támadni.
Ezt a választ sem értem teljesen.
Az F-15 / F-16 / F-18-asok is 40 éves konstrukciók.
A Szu-27 / 30 / 35-ösök is 40 éves konstrukciók.
És mégis mindegyiket folyamatosan tunningolják.
A radarkeresztmetszetnél nem a Szu-27 / 30 / 35-ös bír sokkalta nagyobbal, mint a MiG-29-es ?
És a manőverezőképességre vonatkozó állításoknak mi az alapja ?
Az egyfeladatúságot végképp nem értem. 1993-ban Le Bourget-ben mutatták be a MiG-29M-et, ami újtervezésű továbbfejlődésként PGM hordozóvá lépett elő. A MiG-35-ös is miért lenne egyfeladatú ?
#4 az F-15-öt már régóta le akarják váltani, csak brutál drága lett az F-22, ezért tartják még üzemben (hiába vaskos az amcsi buksza, annyira még nekik sincs elég pénzük, hogy az összes F-15-öst leváltsák Raptorokkal). Az F-16, F-18 eleve közepes vadászbombázónak lett tervezve, nem "egyfeladatú" elfogóvadásznak. Nagyon jól fejleszthető, alapból alacsonyabb az üzemeltetési költsége.
Igen, alkalmassá tehető a Mig-29 földi célpontok támadására, de félig béna kacsa lesz ebben a szerepkörben - egy Szu-27 fejlesztéshez képest.
#5
Az F-15-ös Eagle is többfeladatú vadászrepülő, elsőosztályú vadász képességekkel, és közepes / elfogadható bombázó képességekkel.
A reklámanyagokban úgy hirdették, és a pilótafülkéjében ott van feketén - fehéren ez a funkció.
Az együléses F-15-ös Eagle műszerfalán a bal alsó sarokban ott van egy tekerhető beállító kapcsoló, és felette az A/G felirat. Az A/G felirat az Air-to-Ground-ot jelenti, az a tekerhető kapcsoló valójában a fegyverkezelő panel, mindig is ott volt a hozzátartozó és működő csapásmérő üzemmóddal. Soha nem vették ki, az más probléma, az Amerikai Légierő pilótái csak nagyon ritkán használják.
https://www.youtube.com/watch?v=X0mNx2p_SgU
Az F-16-os Falcon azért lett, mert az F-15-ös kegyetlenül drága, kell egy megfizethető repcsi, nagy mennyiségben is, és íme az F-16-os Falcon.
Az F-16-os Falcon megfizethető árát azzal érték el, hogy a sárkányszerkezete az csak 4 % titánt tartalmaz, ellenben az Eagle sárkányszerkezete 25 % titánt.
Egyetlen F-15-ös Eagle árából három F-16-os Falcon is kijött.
Oroszoknál mind a Szu-27-es Flanker, mind a MiG-29-es eleve tudtak irányítás nélküli bombákat is szórni. A korai változatok PGM képessége kérdőjeles.
https://www.youtube.com/watch?v=dv7IFQAJF3c
Mind a kettő ugyanúgy megkapta a modernizálást a PGM-ek hordozására. Csak az eladásoknál nyomta le egyik egyoldalúan a másikat, ellenben az F-15-ös Eagle és az F-16-os Falcon egymás ellehetetlenítése nélkül megosztoznak a piacon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!