Ön melyik világháborúban harcolna, ha választania kéne?
A Leopárd 2-esre lehet gyorstalpaltatott ukránokat keresni, csak az nem lesz eredményes.
Az F-16-os Falcon vadászrepülőre meg nem lehet gyorstalpaltatott ukránt keresni, dán / belga / portugál pilóták fognak ülni bennük.
#12
Jeffrey! Akkor ez egy világproxyháború, nem?
Legutóbb Kramatorszkban brit, amerikai, és más tanácsadókat is lebombáztak a pizzázóban.
Mennyi katonai tanácsadótól számít ez nyílt részvételnek ?
Világháború ez, nincs kec-mec.
A hidegháború alatt forgattak egytucat filmet az atomháborúról és a következményeiről, azok sokkalta jobban adják át a lényeget, mint a több órás, szöveges, monotonan felolvasott előadások, emiatt tartózkodtak akkor az atomozástól, és most is ezért van ez az önmérséklet. Sajnos kellett a politikusoknak a harmadik világháborús eszkaláció, de azért azt ők is értik, hogy nem jó atombunkerben nyomorogni 20 - 50 - 70 éveket.
#14
Jeffrey! Ember, basszus! Vietnam is világháború volt, pedig ott is volt vagy egy tucat nemzetiségű harcos/tanácsadó? Amúgy meg nem hivatalosan vannak ott, tehát jogilag nem hadviselő fél egy nyugati ország, értsd már meg, te fiú! Nem vagy egy butagyerek pedig, nem értem miért kell ezt a szende szűz embert tenni geopolitikai kérdésekben.
Vietnámban USA vs. Orosz proxy volt, meg pont azért kötötték meg az Amerikai Légierő kezét, nehogy orosz tanácsadókat is bombázzanak. Az ilyen ANZAC / dél-koreai / stb csapatok meg a kisegítő osztály szintjét sem érték el.
Itt viszont mi lesz ?
Tolhatnak Leó 2A6-ost az ukránok alá, ami egy elfogadható, okés harckocsi, mégis 10 perc múlva ott hagyja az út közepén a 4 fős személyzet, a vak világba rohanva, akkor ki fog harcolni helyettük ?
Vagy hogy képzelik el az ukrán matricás F-16-os Falcon-okat ?
Ha kudarcos lesz az ukrán ellentámadás, erre jó esély van, akkor mit mond erre az EU / NATO / USA ?
Az eddig veszteséglistára került Leopárdok vagy aknára futottak, vagy tüzérségi tüzet kaptak, vagy egyszerűen otthagyták az út kellős közepén, miután a többi kistársuk aknamezőre futott.
Az aknára futást az orosz harckocsik is ugyanúgy viselik, azoknak is a lánctalpuk fut le, vagy a sofőr hal meg, de a toronyban levők ki tudnak mászni.
Az orosz harckocsik szenvedtek el páncéltörő rakétáktól veszteségeket, főleg öregségük okán, addig a Leopárdosoknak kevés tapasztalatuk van azok ellen, de szemmel láthatóan ők is félnek tőlük :)
Amúgy a toronyrepülés az nem csak az orosz harckocsik vívmánya.
Az M48 / M60-as Patton, a Chieftain / Challenger széria, meg a T-64-estől kezdődők tornya rendre lelökődik vagy repül, bezzeg a Leopárdnál a teknőben tárolás nem jelent rizikófaktort ?
Más kémiai és fizikai szabályok vonatkoznak a német vasakra, mint a többire ?
Az M60-as Patton is hasonlóan rossz hírnevet vívott ki magának, mint most a T-72-es, és ezért is lett teljesen új tervezés az Abrams.
De nem is a harckocsik az érdekesek.
A Nemzeti Gárda lejárt sisakjaitól eljutottunk az F-16-os Falcon vadászrepülőkig. És ott is lehet növelni a szinteket, mennyiséget, és téteket.
Az F-16-os Falcon-ból több van belőle a sivatagban letárolva, mint az oroszoknak első vonalas gépe. Ha egyet lelőnek, hirtelen lesz helyette kettő, az ősöreg F-16AM-el kezdve, folytatva a jelenkori F-16C-vel, és tovább fejlődve F-16V / F-21-esre.
Ukrajna elkezdte a háborút egy adott számú pilótával. Nekik kellett repülni a saját repülőiket, és egy bizonyos típusra, a Szu-27-es Flanker-re / MiG-29-es Fulcrum-ra voltak felkészítve. Nem egy Szu-27-es Flanker-t és MiG-29-est veszítettek. És nem esett szó még a Szu-24-es Fencer bombázók, és a Szu-25-ös Frogfoot csatarepülők veszteségeiről. Nem mintha a harcok kiújulása előtt az Ukrán Légierő hadrafoghatósága és utánpótlása nemlétező volt. A legjobb pilótáik felörlődtek az eddigi harcokban. Aki megmaradt, az jelenleg üresjáraton van a hátországban. Őket akarják most átképezni F-16-osra, ami nem biztos, hogy menni fog.
Amikor volt a mi MiG-29-es pilótáink átképzése a JAS 39-es Gripen-re, nem ment zökkenőmentesen. A svéd kiképzők néhány foglakozás után kerek-perec megmondták, hogy a magyar pilóták közül ki alkalmas az átképzésre és ki nem. Sok tapasztalt pilóta elvérzett: egyszerűen nem állt rá az agyuk a digitalizációra, nemhogy az informatikára. Ukránoknál is sok ilyen lehet ...
Nem a MiG-29-est értékelem le, azt is lehet tisztességesen modernizálni, sőt újtervezésűt és modernet kérni, repülő számítógépet, mint amilyen a MiG-29M / MiG-35-ös, de a mieink a csökkentett műszerezettségű és a legöregebb változatok voltak.
A kérdés az, hogy az adni tervezett F-16-os Falcon mennyiségre, ami alsó hangon 80, de akár lehet 200 gép is, hogyan ültetnek 30 - 40 pilótát ?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!