Sok ország már fejleszti az 5. és 6. generációs gépeket. Amerika, Japán, Kína Oroszország, Dél-Korea Német-Francia-Spanyol, Angol-Olasz-Svéd fejlesztések vannak. Mi miért nem fejlesztünk ?
2022. júl. 4. 20:35
1/10 anonim válasza:
Mert elképesztően drága. Ha mégis neki kezdenénk, akkor exportra kéne gyártani, viszont nagyon kevesen vennék meg mert a legtöbb ország az USA vadászgépeit használja. Viszonylag olcsónak, de mégis 1. osztályúaknak kéne lenniük. Arra már ott vannak a JAS vadászgépei, szóval hatalmas rizikót vállalnánk és valószínűleg nem térülne meg. Azt a kevés vadászgépet, amit használunk, olcsóbb megvenni mástól.
2022. júl. 4. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Ezek közül aki komolyan fejleszt az az Egyesült Államok és Kína. Oroszországnak az 5gen sem jött össze, a kis szériás gépek mint a japán,koreai vagy európai megoldások azok erősen kompromisszumosak. Egy ilyen gép fejlesztése írtózatosan drága még olyan helyeken is ahol 70-80 éve folyamatosan megy a fejlesztés, a nagy darabszámú gyártás és megvan hozzá minden.
Gondolj bele, az F35 program fejlesztési költségei simán 50 milliárd fölé rúgtak, a teljes amerikai flotta gyártási költsége eléri a 400 milliárdot - dollárban. A JSF fejlesztési költsége laza 19 000 milliárd forint volt, ez a magyar GDP harmada :D
2022. júl. 4. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Zeppelin léghajó kéne.
2022. júl. 4. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Mert alapvetően egy ilyen kicsi országnak felesleges nagyobb létszámú légierő, na meg drága is
2022. júl. 4. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Azon országok szoktak vadászgépet fejleszteni ahol a hazai piac legalább 100-200 darabot fel tud "venni". A magyar légierő 15-30 darabos gyártási volumenén nem térül meg a fejlesztési költség. Nincs is tapasztalatunk, sem gyártóbázis, sem a szükséges mérnöki tudás, tapasztalat a korszerű repülőgép-gyártás területén.
Lehet le vagyok maradva, de milyen a 6. generációs gép? A teljesen autonóm, elfogóvadász funkcióval is rendelkező drónokra gondoltál? Mert a 6. generáció már az lesz, nem ember vezette gépek.
2022. júl. 4. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
Pl. azért mert ez külön iparág amihez speciális tudás és kb. 80 éves gyártási tapasztalat + iszonyatosan sok pénz. Még drónok gyártására is képtelen a magyar ipar nemhogy vadászgépek fejlesztésére.
2022. júl. 4. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
#6 azért kisméretű felderítő "gyalogsági" drónokat gyártunk mi is (jó mondjuk ez képességeiben nem egy Bayraktar, s nem is egy Gray Eagle).
2022. júl. 4. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
Magyar-izraeli koprodukcióban készült Ikrain Ikran és Bora drónokra gondolsz ami akár 15 kilométert is képes megtenni? Ezt a teljesítményt vesd össze egy vadászgép gyártásához szükséges tudással LOL.
2022. júl. 5. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
#8 tudom hogy ez igen távol áll a vadászgépek és a "komolyabb" drónok fejlesztésétől, csak annyit jegyeztem meg hogy mi is gyártunk drónokat (nagyon helyesen sőt sokkal többet is kellene belőle)
2022. júl. 5. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
#9 Az kb. annyira gyártás mint a török Bayraktar aminek elektronikáját nyugati modulokból szerelik össze. Még a motorját, benzin pumpáját, benzin tankját sem ott gyártják. Ha lenne egy nyugati szankció ellenük a Bayraktar "gyártásának" is vége lenne mert csak összelegózzák import alkatrészekből. Én meg csak azt akartam mondani hogy akár egy drón teljes legyártásához is komoly háttár kell.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!