Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A harci helikopterek többsége...

Jeffrey Spender kérdése:

A harci helikopterek többsége miért nem bír katapultüléssel ?

Figyelt kérdés
Ez a feature a Kamov Ka-50-es Fekete Cápa és a Ka-52-es Alligátor egyedi sajátossága, más helók nem bírnak ilyen életmentő rendszerrel.
2022. júl. 1. 16:54
 1/9 anonim ***** válasza:
86%
Mert a rotor bedarálná a pilótát.
2022. júl. 1. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

#1


A Kamovoknál katapultáláskor automatikusan lerobbantják a rotort.

2022. júl. 1. 17:02
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Na latod, akkor meg is van a valasz a kerdesedre :)
2022. júl. 1. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert drága és felesleges. A helikopterek általában kis magasságban repülnek, ha találatot kapnak nem igazán van magasság, hely katapultálni amúgy sem. Ha nem vészes a találat, akkor le lehet valamennyire "vitorlázni" a gépet (kivéve ha a főrotort kapják telibe, akkor zuhan mint a kő, de akkor katapultálni se nagyon lenne idő). A magasság csökkenésével arányosan csökken a túlélési esély is katapultálásnál még repülőgépeken is.
2022. júl. 1. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

#4


Ukrajnában sorra lövik le a Ka-52-eseket, de jól ki tudják használni a katapultülést, és a katapultáltak vagy hadifoglyok lesznek, vagy ha szerencséjük van, begyűjtik őket a kutató-mentő csapatok.


A többi hagyományos harci helikopter ilyen nagy kiterjedésű háborúban, többszöri, veszélyes bevetéssel hullanának, a pilótáikkal együtt ?


[link]

2022. júl. 1. 17:16
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy a 4-es írja, az ilyen katapultrendszerek inkább csak cope-ként funkcionálnak. A helikopterek a modern harcmezőn rettenetesen alacsonyan repülnek, mert ez a leghatékonyabb védelmük az ellenséges légvédelem ellen. Gyakorlatilag minden ország, amely alkalmaz harci helikoptereket a CAS-feladatkörben, az alábbi taktikát használja:


1. A helikopter alacsonyan repülve, a földrajzi takarást maximálisan kihasználva megközelíti a kijelölt helyszínt

2. Vagy megvárja, amíg a harctéri légiirányítók kijelölik számára a célpontokat (nyugati doktrína), vagy megközelíti a misszió célpontját (orosz doktrína)

3. A helikopter kibújik a takarásból, minél hamarabb megsemmisíti a célpontot, és visszatér a takarásba.


Természetesen a művelet legveszélyesebb része az, amikor a helikopter nincs takarásban, ezért minden helikopterpilótába beleverik, hogy a lehető legkevesebb időt töltsék ilyen helyzetben.


Namost a katapult takarásban gyakorlatilag nem működik, mert túlságosan alacsonyan repül a gép. Amikor nincs takarásban, akkor működhet, de mivel a pilóta ebben az esetben is úgy intézkedik, hogy a lehető legalacsonyabb magasságból tüzeljen (hogy minimalizálja a veszélyhelyzetben töltött időt), egyáltalán nem garantált, hogy ilyen magasságban eléggé lelassítja az ejtőernyő a pilótát ahhoz, hogy az túlélje.


Hozzáteszem, még vadászgépekben is nagyon gyakori, hogy a pilóta nem éli túl a katapultálást (nagyjából 50-50 az arány), azok pedig nagyságrendekkel magasabban repülnek, mint a helikopterek.

2022. júl. 1. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

#5 az Ukrajnában kilőtt helikopterek kezelőszemélyzete se nagyon használja a katapultot inkább egyben próbálja levitorlázni valahogy a gépet. Nagyon sokszor eleve biztonságosabb mint kis magasságon katapultálni és a 120-150 km/h sebességgel száguldó (horizontális sebesség) + vertikális sebesség katapultülésben túlélni pl. egy fába csapódást.

Kiemelés meg az ukrán területeken... hát az nem nagyon van. Ahhoz túl intenzívek a harcok, amelyik területen egy helikoptert kilőttek oda nem küldenek be másik 5-öt célpontnak, illetve hogy a földre leszállva tüzérséggel megszórják őket.

2022. júl. 1. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

#6


Hol van hivatalos statisztika a katapultülés működőképességéről / túléléséről ?


Katapultüléseknél rég alapcucc a Zero - Zero katapultülések, amelyek nulla magasságon, nulla sebesség mellett is működnek.


Legfrissebb az Orosz - Ukrán háború, amint véget ér, lehet szemezgetni a lelőtt Ka-52-esek pilótáinak túléléséről és megállapítani, hogy kell-e ez a feature.

2022. júl. 1. 17:33
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

8-as: most utánanéztem, és sajnos én értelmeztem félre a katapultálási statisztikát. Ebbe a statisztikába azok az esetek is bele vannak számolva, amikor NEM alkalmazták a katapultot, de a gép fel volt szerelve ilyen rendszerrel.


Forrás: [link]

2022. júl. 1. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!