A harci helikopterek többsége miért nem bír katapultüléssel ?
#1
A Kamovoknál katapultáláskor automatikusan lerobbantják a rotort.
#4
Ukrajnában sorra lövik le a Ka-52-eseket, de jól ki tudják használni a katapultülést, és a katapultáltak vagy hadifoglyok lesznek, vagy ha szerencséjük van, begyűjtik őket a kutató-mentő csapatok.
A többi hagyományos harci helikopter ilyen nagy kiterjedésű háborúban, többszöri, veszélyes bevetéssel hullanának, a pilótáikkal együtt ?
Ahogy a 4-es írja, az ilyen katapultrendszerek inkább csak cope-ként funkcionálnak. A helikopterek a modern harcmezőn rettenetesen alacsonyan repülnek, mert ez a leghatékonyabb védelmük az ellenséges légvédelem ellen. Gyakorlatilag minden ország, amely alkalmaz harci helikoptereket a CAS-feladatkörben, az alábbi taktikát használja:
1. A helikopter alacsonyan repülve, a földrajzi takarást maximálisan kihasználva megközelíti a kijelölt helyszínt
2. Vagy megvárja, amíg a harctéri légiirányítók kijelölik számára a célpontokat (nyugati doktrína), vagy megközelíti a misszió célpontját (orosz doktrína)
3. A helikopter kibújik a takarásból, minél hamarabb megsemmisíti a célpontot, és visszatér a takarásba.
Természetesen a művelet legveszélyesebb része az, amikor a helikopter nincs takarásban, ezért minden helikopterpilótába beleverik, hogy a lehető legkevesebb időt töltsék ilyen helyzetben.
Namost a katapult takarásban gyakorlatilag nem működik, mert túlságosan alacsonyan repül a gép. Amikor nincs takarásban, akkor működhet, de mivel a pilóta ebben az esetben is úgy intézkedik, hogy a lehető legalacsonyabb magasságból tüzeljen (hogy minimalizálja a veszélyhelyzetben töltött időt), egyáltalán nem garantált, hogy ilyen magasságban eléggé lelassítja az ejtőernyő a pilótát ahhoz, hogy az túlélje.
Hozzáteszem, még vadászgépekben is nagyon gyakori, hogy a pilóta nem éli túl a katapultálást (nagyjából 50-50 az arány), azok pedig nagyságrendekkel magasabban repülnek, mint a helikopterek.
#5 az Ukrajnában kilőtt helikopterek kezelőszemélyzete se nagyon használja a katapultot inkább egyben próbálja levitorlázni valahogy a gépet. Nagyon sokszor eleve biztonságosabb mint kis magasságon katapultálni és a 120-150 km/h sebességgel száguldó (horizontális sebesség) + vertikális sebesség katapultülésben túlélni pl. egy fába csapódást.
Kiemelés meg az ukrán területeken... hát az nem nagyon van. Ahhoz túl intenzívek a harcok, amelyik területen egy helikoptert kilőttek oda nem küldenek be másik 5-öt célpontnak, illetve hogy a földre leszállva tüzérséggel megszórják őket.
#6
Hol van hivatalos statisztika a katapultülés működőképességéről / túléléséről ?
Katapultüléseknél rég alapcucc a Zero - Zero katapultülések, amelyek nulla magasságon, nulla sebesség mellett is működnek.
Legfrissebb az Orosz - Ukrán háború, amint véget ér, lehet szemezgetni a lelőtt Ka-52-esek pilótáinak túléléséről és megállapítani, hogy kell-e ez a feature.
8-as: most utánanéztem, és sajnos én értelmeztem félre a katapultálási statisztikát. Ebbe a statisztikába azok az esetek is bele vannak számolva, amikor NEM alkalmazták a katapultot, de a gép fel volt szerelve ilyen rendszerrel.
Forrás: [link]
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!