Az Orosz pilóták miért kevés repórával bírnak ?
Az Orosz Légierőt az USAF-el állítják párhuzamba, ránézésre, látszólag megáll, sok gépben és fegyverben megvannak egymás megfelelői, pl. Szu-27-esek és F-15-ösök, KAB / LGB lézeres bombák, de nem csak a vasat kell nézni, hanem az emberi tényezőt is, ott viszont jelentősen elmaradnak.
Az Amerikai pilóták 200 - 350 órákat repülnek, évente felváltva, addig az Oroszok évek óta csak 100 - 125 órákat, emiatt nincs lehetőség begyakorolni a fegyverrendszerek használatát, és magát a repülést is, és a Légierő használata nélkül jelentősen romlanak a képességeik, működésképtelenség alá.
The average fighter pilot will fly approximately 200 hours each year or 350 during deployment years, Colonel Uribe said.
Mire megy el a költségvetés, ha nincs pénz a repórákra ?
Mert egy pilótát reptetni drága, az sokkal "költséghatékonyabb", ha a gép csak áll, szebben is mutat a lajstromon, és több pénz is csurran-cseppen a megfelelően pozicionált zsebekbe.
A jövőben minden hasonló jellegű, az orosz haderők képességéhez vagy állapotához köthető kérdés feltevése előtt csak olvasd el ezt a választ mégegyszer, és az esetek 99%-ában ez lesz a válasz.
"Nincs tehát szükségük magasan képzett pilótákra, mert az egyetlen fontosabb feladatuk a légifölény megteremtése"
Aha...ez jól látszik a mostani háborúban is, hogy mennyire nincs szükség jól képzett pilótákra, miközben a légi fölényt sem képesek tartani.
#3
A Szovjetunió idején ugyanúgy fejlesztettek több, eltérő feladatkörű típust, vadászrepülőket (MiG-21-esek), meg csatarepülőket (Szu-7-esek), és specializáltakat is is (Szu-15-ös és MiG-25-ös).
Amint a lézeres bombák elérhetővé váltak, ugyan az Amerikaiak alkalmazták azokat elsőnek, 1972-ben, de a Szovjetek 1975-ben, gyorsan reagálva ők is bemutathatták az övéiket, és elkezdték a frontvadászaikat és bombázóikat (MiG-27-es, Szu-17/22-es, és a Szu-24-es) tömegesen felszerelni.
És az Amerikai F-15-ös Eagle-re lett válasz a Szu-27-es Flanker, ugyanazokkal az elvárásokkal: BVR képesség, integrált ECM, kitűnő manőverezhetőség, és csapásmérés, ha mást nem, butabombákat az is tudott hordozni. Azután az F-15E Strike Eagle-re lett válasz megint a Szu-30-as Flanker, hasonló képességekkel, és folyamatosan update-elt pilótafülkével.
Szép és jó gépeket tudnak tervezni, de nincs, aki effektíve használja őket, pedig amint láthatjuk, a Szovjetunió idején is a Légierőnek meghatározó szerepet szántak, ami mostanra mintha teljesen elveszett volna az a tudás.
A 2-es válaszolónak valamennyire igaza van, de az orosz doktrína alapvetően másképpen használja a légierőt, mint a nyugati haderők.
A szovjetek a második világháború során arra a következtetésre jutottak, hogy a légierő a harcászati szinten használhatatlan volt számukra. Ennek kismillió oka volt (rádiók hiánya, a katonák alacsony kiképzési szintje, szervezésbeli problémák, stb). Így ők elsősorban a légierőt a hadműveleti és a hadászati szinten alkalmazzák.
Ez a harctéren azt jelenti, hogy az orosz pilóták nagyságrendekkel egyszerűbb missziókat hajtanak létre, mint a nyugati társaik. Míg nyugaton teljesen bevett szokás, hogy egy gépet úgy küldenek a légtérbe, hogy várjon a levegőben célpontokra, az orosz doktrínában ez elképzelhetetlen. Ott a célpontokat felülről, a hadműveleti tervezési szinten határozzák meg.
Ez a föld-levegő koordinációban ott látszik a legegyértelműbben, hogy míg például az amerikai hadseregnél az utolsó baka is kap kiképzést arra, hogy hogyan kell a légierővel kommunikálni, az oroszoknál kizárólag a harctéri légiirányítók vannak felhatalmazva a légierővel való koordinációra. Ez a szerepkör természetesen az amerikai hadseregben is létezik (ez a TAC illetve a JFO), de ők századszinten vannak a törzsben, míg az orosz harctéri légiirányítók csak ezredszinten. A feladatuk is teljesen más: míg a a nyugati TAC-ok feladata elsősorban a légi egységek koordinációja a földi egységekkel, az orosz légiirányítók feladata elsősorban a célpontok kijelölése, amit az amerikai egységeknél a szakaszszinten operáló FO-k végeznek el.
Ez azt eredményezi, hogy az orosz pilóták missziói sokkal egyszerűbbek, és kevesebb autonómiával rendelkeznek, mint nyugati társaik, így kevésbé szükséges számukra a sok repülésóra.
#6
De a lézeres bomba / rakéta alkalmazása, meg a rossz időben / éjszaka repülés nem igényel ugyanannyi gyakorlást ?
Minek fejlesztettek KAB-okat, H-29-est meg 59-est ?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!