Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Az SR–71 típusú gépekre...

Az SR–71 típusú gépekre manapság már tényleg nincs szükség?

Figyelt kérdés
Nem olyan régen olvastam egy weboldalon ami repülése foglalkozik hogy SR-71-es típusú gépek szépek voltak jók voltak a korának az egyik legjobbja volt de a mai világban ilyen típusú gépekre már nincs SZÜKSÉG. Ez igaz lenne? Ha igen akkor miért nincsen már szükség ilyen gépekre? Elvileg pedig nm lehetett őket lelőni és nagyon jó kémgépek voltak

#SR–71
2022. márc. 21. 15:15
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
90%
Mert a stratégiai kémgépeket leváltották a műholdak.
2022. márc. 21. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
22%

...meg a Google,Facebook...

Önként adunk meg minden infót,minek vacakolni. :9

2022. márc. 21. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
87%

"Elvileg pedig nm lehetett őket lelőni és nagyon jó kémgépek voltak"

Ez annak idején igaz volt, de annyit fejlődtek a légvédelmi rakéták, hogy most már simán leszedné őket egy SZ-300 is. Másrészt pedig a műholdtechnika is sokat fejlődött, azt amit tudott az SR71 30-35 km magasból, már hozzák a műholdak 200 km-ről folyamatosan. Persze erre mondhatnánk azt, hogy az SR71 kameráit is ki lehetne cserélni csúcstechnikára, de ez is okafogyott, mivel a műholdak már deciméter felbontást tudnak, az meg elég. Hiába érnének el cm-es felbontást, ki kíváncsi arra, hogy Iván megborotválkozott reggel vagy nem. Másrészt egy műhold sokkal nagyobb látószöggel rendelkezik mint egy repülőgép, ez, és az adatfeldolgozás automatizálása lehetővé teszi, hogy kontinensnyi területet minden nap akár többször is lecsekkoljanak.

2022. márc. 21. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Nagyon sok előnye volt az SR-71-nek ( és az U2nek is ) a műholdakkal szemben. A múhold az fix pályán kerint, tudod mikor jön és mit lát, tudsz készülni napokra előre. A repülőgépekre nem tudsz előre készülni, mert nem tudod mikor jön...


A '90-es évesk végén 2000-res évek elején még nagy szükség volt az SR-71-re csak az üzemeltetése rettenetesen drága volt, ezért is ment kétszer is nyugdíjba.


Időközben a dróntechnika annyi fejlődött, hogy a Global Hawkok (és az U2-esek) nagyjából ki tudták váltani az SR-71-et, bár némi taktikai előny ezekkel is elveszett ugyanis ezek sincsenek ott gyorsan sehol - viszont ha már ott vannak akkor a Global Hawk az pl képest folyamatosan 24+ órán át a levegőben maradni.

2022. márc. 21. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Engem is foglalkoztatott egy időben ezeknek a gépeknek az korukat megelőző létrehozása. Annyival meghaladták a korukat hogy máig elég sok sebességi és magassági rekord fűződik hozzájuk. Ma már az egyik pilóta sztorijait valahol ki is adták, és a totalcaron olvastam három vagy négy sztorit róla.


[link]


Ha megjelenik magyarul el fogom olvasni.

Hogy miért vonták ki őket a hadrendből azt feljebb már elmondták.

Olcsóbb és veszélytelenebb műholdról fotózni, és a rakétatechnológia is sokat fejlődött.

2022. márc. 21. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

"Annyival meghaladták a korukat hogy máig elég sok sebességi és magassági rekord fűződik hozzájuk."


A sebességi és magassági rekordok nem azt jelentik, hogy meghaladták a korukat, szimplán csak azt hogy magasan tudtak repülni és gyorsan. Nagyon sok tekintetben "kőkorszaki technika" van az SR71-ben.

2022. márc. 21. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Annyit még hozzátennék hogy a világpolitikai enyhülés hatására született egy nyitott égbolt nevű egyezmény ami lehetővé tette a két "nagyhatalom" egymás légterébe történő berepülést.

A nagyhatalom azért van idézőjelben mert akkor már az orosz fél csak az atom ütőerő miatt számított annak. Azért azóta fejlődtek ők is.

#5 voltam.

2022. márc. 21. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

#6 Nem szeretnék veled vitatkozni mivel én csak egy műkedvelő nő vagyok, de minek lehet nevezni egy olyan repülőt amit 1964-ben állítottak hadrendbe de sok rekordja azóta is megdöntetlen?

Már akkoriban azzal foglalkoztak a fejlesztői hogy minél kisebb radarkeresztmetszete legyen amikor a minél nagyobb, annál jobb elv működött minden területen (kinek van nagyobb faxa).

Kifejlesztettek hozzá egy torlósugár-hajtóművet amihez olyan irányítószoftvert kellett írni ami észrevétlenné tette az újraindítást, és mind ehhez kellett a JP-7 üzemanyag aminek nem probléma ha felszálláskor szivárog. Mindezt a 60-as évek derekán.

Ha ez kőkorszaki technika, akkor számodra mi a csúcs aviatikában, akár a mai gépeket figyelembe véve?

2022. márc. 21. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Mert sokkal olcsóbban, kisebb kockázattal megoldható ugyanaz műholdakkal. A műholdakkal akár már egy könyv elolvasható "fentről" nem kell ennél alacsonyabb pályán mozgó felderítő eszköz. Kockáztatva annak esetleges lelövését. Mára az SR-71-es is leküzdhető, elég sokat fejlődött a rakétatechnológia és az elhárító rendszerek.
2022. márc. 21. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

#8:

"de minek lehet nevezni egy olyan repülőt amit 1964-ben állítottak hadrendbe de sok rekordja azóta is megdöntetlen?"


Fogalmam sincs. :D


"Már akkoriban azzal foglalkoztak a fejlesztői hogy minél kisebb radarkeresztmetszete legyen amikor a minél nagyobb, annál jobb elv működött minden területen (kinek van nagyobb faxa)."


Ezzel folyamatosan foglalkoztak a radarok megjelenése óta. Az A12/SR-71 teljes egészében titánból készült, nincs rajta semmilyen speciális borítás ( akkoriban még nem volt olyan ami túlélte volna azt a tempót ), egy repülő 30 méteres fémtömb önmagában csak a forma miatt sosem lesz alacsony radarkeresztmetszetű, főleg ha mindenki alulról látja :)


"Kifejlesztettek hozzá egy torlósugár-hajtóművet amihez olyan irányítószoftvert kellett írni ami észrevétlenné tette az újraindítást"


A J58 klasszikus gázturbina volt, semmi köze nincs a torlósugár-hajtóművekhez, sokan ezt egy kicsit túlmisztifikálják. A hajtás "rendkívülisége" az a különleges kidolgozású szívócsatorna és "mach-kúp" volt ami lehetővé tette hogy a gázturbina 3Mach felett is "lassú" levegőhöz jusson és gond nélkül üzemeljen. Ennek a vezérlése viszont nem volt automatikus! A nagy sebességű repülés közben kritikus tényező volt a szívócsatorna helyes üzemeltetése, mert 3Mach felett egy compressor-stall a gép elvesztéséhez is vezethetett ( vezetett is több alkalommal ).


A JP7 simán csak egy magas gyulladáspontú üzemanyag, ami szükséges volt az áthevülő géptest miatt ( plusz néhány dolog hűtésére is ezt használták ).


"Ha ez kőkorszaki technika, akkor számodra mi a csúcs aviatikában, akár a mai gépeket figyelembe véve?"


Az SR71 esetében az volt a művészet ahogy a korabeli eszközökkel megoldották a 3Mach feletti üzem kihívásait és a legtöbb esetben ezek jóval egyszerűbbek voltak mint ahogy sokan azt elképzelik. Az avionikát a korabeli Lockheed vadászgépekből lomolták össze, a map projectól valamelyik korabeli vadászbombázó már sokkal használhatóbbat kapott ( talán az F8 )...


Elektronikában és műszakilag semmivel nem volt komolyabb cucc, mint a korabeli vadászgépek, alkalmaztak néhány megoldást ami a sebesség és magasságigények miatt "speciális", de összességében ez egy teljsen analóg gép volt. Gyártástechnológiában nyilván durván más világ volt a titán gép, mint a korabeli társai.


"Ha ez kőkorszaki technika, akkor számodra mi a csúcs aviatikában, akár a mai gépeket figyelembe véve?"


Nem tudom mi lenne nekem a csúcs, de az SR71 csak annyival volt különlegesebb a többi korabeli gépnél hogy magasabban és gyorsabban repült. Közel sem volt akkora eltérés az SR71 és a korabeli gépek között, mint mondjuk egy késői MiG-29 változat ( pl SMT) és az YF-23 között. Na ez utóbbi űrtechnika volt a teljesen bádog orosz géphez képest és minden téren generációs különbségek voltak. Az SR71 és korabeli társai között nem volt ekkora szakadék.

2022. márc. 21. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!