Milyen eddig nem nagyon ismert fegyverek bevetése várható még az orosz hadvezetéstől ebben a háborúban?
Kedves Válaszoló,
Ha az orosz hadsereg valóban ennyire fejletlen lenne,mint ahogyan a fentiekben leírásra került,akkor réges-régen az USA a nyugati szövetségeseivel szőröstül-bőrüstöl megette volna ebédre,és nem tartanának tőle annyira.
Nyilván a darabszámokban az ember nem napra kész,és az sem tisztázott,hogy
a megadott értékek igaza lehetnek-e,de engedtessék már meg hogy azért a
nyugati hadseregek óriási imázsában,és mindenek feletti fölényében én is kételkedhessek.
Ott sem minden van "kolbászból" úgy ahogy állítják,de kifelé természetesen minden ott legjobb,a legtöbb,és a legmodernebb.
Igaz,a mai napig egy normális hordozórakétájuk nincs,amit a nemzetközi űrállomásra használni tudjanak,mindent az oroszokkal szállítatnak fel.
Az űrsiklóprogram mellett egyáltalán nem foglalkoztak a hagyományos rakétatechnika fejlesztésével,és a szakértők többsége is egyetért abban,hogy minimum 5-7 év lemaradásban vannak a hagyományos hordozórakéták terén.Bár ebben Ciolkovszkij óta az oroszok nagyon erősek.
Ennek már jelentkezik is a hozadéka az orosz hiperszónikus rakéta lekoppintása kapcsán,amit emiatt még lekoppintani nem is sikerült.
A Nato értetlenül áll a sebessége mögött.
Állítólag 2025-re lehet amerikai "hiperszónikus" hajtás,tehát nem igaz az,hogy nem is akarják megcsinálni,mert nekik ott vannak a cirkálórakétáik,ami az oroszoknak nincs.Igaz lassúak,és már korszerűtlenek
is lettek.Igenis akarják, dolgoznak rajta,mert ez alapelvekben egy teljesen más perspektívákat nyit meg a rakétatechnika számára különösen "az első csapás" tekintetében.
Amit a második világháborús német hadseregről említett,azt nem is kommentálnám,mert akkor nemhogy Sztálingrádig,de még Poznan-ig sem jutottak volna el,nem beszélve arról,hogy lovaskocsikkal 3 hét alatt nem lehet Párizsig elmenni./Guderian: Vigyázat,tank c. könyve/Erről csak ennyit.No comment.Azt hiszem,hogy ma is örülnének az oroszok,ha olyan logisztikával,úgy megszervezve,olyan szervezettséggel rendelkeznének,mint az akkori Wehrmachtnak az orosz hadjáratban a több ezer km-es frontszakaszon rendelkezésére állt,és ki lett rendesen dolgozva minden.Ott más volt a baj,ott nyersanyag,és emberanyag nem volt.Itt most az oroszoknak mindkettő megvan,sőt még a hátország is közel van nekik,nem Berlinből kell a hadseregüket ellátni.
# 21
EZT ÍRTAD: "Ha az orosz hadsereg valóban ennyire fejletlen lenne,mint ahogyan a fentiekben leírásra került,akkor réges-régen az USA a nyugati szövetségeseivel szőröstül-bőrüstöl megette volna ebédre,és nem tartanának tőle annyira."
TÉVES, TELJESEN MÁS AZ OK!
Oroszországtól a sok ezer darabos nukleáris fegyverzete miatt tartanak.
Az egész világ atomfegyver készletének 46 %-a orosz, mely mennyiség többszörösen elégséges lenne az emberiség teljes kiirtására.
EZT IS ÍRTAD: "Amit a második világháborús német hadseregről említett,azt nem is kommentálnám,mert akkor nemhogy Sztálingrádig,de még Poznan-ig sem jutottak volna el,nem beszélve arról,hogy lovaskocsikkal 3 hét alatt nem lehet Párizsig elmenni./Guderian: Vigyázat,tank c. könyve/Erről csak ennyit.No comment."
EZ IS TÉVES, MINDEN KOMOLY II. VILÁGHÁBORÚS SZAKIRODALOM LEÍRJA, HOGY A NÉMET HADSEREG CSAK 20 %-BAN VOLT MOTORIZÁLVA, LEGALÁBB 80 %-BAN LOVASSZEKEREKKEL OLDOTTA MEG A HARCTÉRI MOBILITÁSÁT.
Lásd: "Auch wenn uns heute ein anderes Bild vor Augen stehen mag: Das Heer war alles andere als eine moderne Streitkraft, vor allem bei Kriegsbeginn. So blieb sein Motorisierungsgrad gering; anfangs bestand es zu 90 Prozent aus gewöhnlichen Infanterie-Divisionen, deren Personal wie im Ersten Weltkrieg zu Fuß marschierte. Überwiegend dienten noch Pferde als Zugmittel für Bagage und Artillerie. Auch waren die deutschen Truppen dem Gegner an Bewaffnung keineswegs überlegen. Gegen die französische Armee etwa konnte die Wehrmacht 1940 sogar deutlich weniger, technisch teilweise unterlegene Geschütze und Panzer aufbieten. Und die Rote Armee übertraf 1941 das deutsche Heer nicht nur an Kopfstärke erheblich, sondern besaß auch vielfach bessere Waffensysteme, zudem in deutlich höherer Stückzahl."
VAGY: "However, this is another myth created by filmmakers who were completely motorized, a very small part of the Wehrmacht. More than 80% divisions - this is infantry divisions, which had at the base, only horse-drawn transport." [link]
EZ IS ÉRDEKES: [link]
# 21
Mellesleg hogyne lehetne lovasszekérrel 3 hét alatt eljutni Párizsig, hiszen a katonai lovasszekerek napi 60 km menetteljesítmény megtételére alapjáraton alkalmasak voltak, még a gyalogosoktól is napi 40 km-t vártak el a németek.
3 hét alatt lovasszekéren vígan, kényelmesen meg lehet tenni 1260 km távolságot, amely sokkal nagyobb távolság, mint amennyire Párizs volt a német csapatok kiinduló állásaitól 1940-ben.
A német hadsereg csak kisegítésképpen használt lovasmeghajtást,az orosz sárban,illetve olyan esetekben amikor más megoldás éppen nem kínálkozott.
Ha erre alapozta volna a hosszú ellátási láncát,ami Berlintől mondjuk a Kaukázus előteréig,vagy Leningrádig is elhúzódott német behatolás csúcspontján,akkor ez egy teljesen elképzelhetetlen ellátási késést okozott volna,és a lovasszekerekkel,napi 40 km-rel számolva egy teljesen vállalhatatlan kivívás elé állította volna több ezer km hosszan német hadtápot.Ez egy gyermeteg elképzelés is lett volna,és legfeljebb a híradókban,illetve a fényképeken is jól látszik,hogy ezeket a lovas egységeket,szekereket/?/ a sárban elakadt gépjárművek,motoros egységek felmentésére használták,átmeneti megoldásként!
Egy nagyobb offenzína ellátására,vagy tartós hadtápfeladatra a németek sorozatosan ilyet nem használtak.A magyar alakulatoknál jobban elfogadott volt ez a módozata a hadtáp feladatainak lóval,vagy lovaskocsival történő ellátására,illetve az ellátási útvonalak lovasszerérrel történő biztosítására.
Ez a hagyományokban,és a gépesítés,motorizáció hiányára is vezethető vissza a magyar egységek esetében,de a németeknél ez nem volt megszokott, és náluk,legfeljebb áthidalásként volt elfogadható.
Ebből a kis példánkból is látható,hogy bizony a 2.Vh.idején micsoda szervezettségre volt a német oldalon szükség,hogy a több ezer km/!/ hosszú frontszakaszaikat fegyverzettel,lőszerrel,élelmiszerrel,gyógyszerekkel,kötszerekkel elláthassák.Ez mai szemmel is elképesztő feladata lenne bármely mai hadseregnek is,olyannyira hogy például az orosz támadás Kijev felé,illetve a keleti frontrészeknél teljesen elakadt részben az üzemanyag,illetve egyéb hadianyagok,felszerelések nem kellően megszervezett szállítási hiányosságai miatt,pedig nekik csak a szomszédból
kellene a hadianyagot idejében a harcoló egységekhez eljuttatni.Nem úgy mint a német hadseregnek éveken át 1941-1943 között a német ipartelepektől mondjuk Sztálingrádig.Elképesztő feladat még mai szemmel is.
# 24
EZT ÍRTAD: "A német hadsereg csak kisegítésképpen használt lovasmeghajtást,az orosz sárban,illetve olyan esetekben amikor más megoldás éppen nem kínálkozott. Ha erre alapozta volna a hosszú ellátási láncát,ami Berlintől mondjuk a Kaukázus előteréig,vagy Leningrádig is elhúzódott német behatolás csúcspontján,akkor ez egy teljesen elképzelhetetlen ellátási késést okozott volna,és a lovasszekerekkel,napi 40 km-rel számolva egy teljesen vállalhatatlan kivívás elé állította volna több ezer km hosszan német hadtápot."
FIGYELMESEBBEN OLVASS!!!!!!
Én azt írtam, hogy a német hadsereg a HARCTÉRI MOBILITÁSÁT oldotta meg 80 %-ban lovasszekerekkel.
Az utánpótlást elsősorban vasúton szállították a németek a II. világháborúban a frontra, de ez nem volt újdonság, hiszen a vasúti szállítást már az 1866-os porosz-osztrák háborúban tömegméretekben alkalmazta a porosz hadsereg.
A német hadsereg nem csak kisegítésképpen használt lovakat a II. világháborúban, mint állítottad.
Hiszen a Wehrmacht állományában 1939 és 1945 között 2 750 000 igásló állt szolgálatban.
2,75 millió darab igásló a kisegítő szállításhoz kicsit sok lenne.
A II. világháborúban a Wehrmacht összesen 9 féle főtípusú katonai lovasszekeret, németül Heeresfeldwagen-t használt. [link]
Itt az összes német II. világháborús Heeresfeldwagen típusismertetése: [link]
Sőt, a német tüzérség többsége is lóvontatású volt a II. világháborúban.
Tele az internet II. világháborús német lóvontatású tüzérségi egységekről készült képekkel, még 152 mm-es nehézlövegeket is vontattak lófogattal a németek.
LÁSD:
ÖSSZEGEZVE:
A II. világháborús német haderő krónikusan alul motorizált volt.
Még az 1940-es nyugati hadjáratban az 5 000 000 fős francia hadsereg 300 000 db katonai gépjárművel rendelkezett, addig a nagyobb létszámú, 5 480 000 fős német Wehrmacht csak 120 000 db katonai gépjárművel. LÁSD: " The German Army was far from motorised; ten per cent of their army was motorised in 1940 and could muster only 120,000 vehicles, compared with the 300,000 of the French Army. All of the British Expeditionary Force was motorised.Most of the German logistical transport consisted of horse-drawn vehicles." [link]
A II. világháborús német katonai gépjárműgyártás (teherautó, terepjáró gépkocsi) rendkívül szerény volumenű volt.
KATONAI GÉPJÁRMŰGYÁRTÁS 1939-1945:
Németország: 159 147 db
USA: 2 382 311 db
Brit Birodalom: 1 475 521 db
Szovjetunió: 197 100 db
Németországnak egyszerűen megközelítően sem volt olyan teljesítményű gépjárműgyártása a II. világháború alatt, hogy 20 %-os szintnél magasabban motorizálja a hadseregét, ezért kellett nekik a 2 750 000 lovat és lovaszekerek tízezreit bevetni.
Köszönöm a hozzászólását,és kommentjeit.
Ez egy vélemény amit elolvastam,de nekem erről más a véleményem,és mást is
olvastam,tanultam erről.Ez nekem túl egyoldalú ez az okfejtés.
# 27
Én az egyetemen, történelem-hadtörténet mesterszakon végeztem, amit tudok, ott tanultam.
A német hadseregnek egyáltalán nem volt olyan sok fegyverzete 1939-1940-ben, a francia, vagy a szovjet haderő sokkal de sokkal többel rendelkezett.
1.) A náci Németország nem két hét alatt söpört végig Franciaországon, hiszen a franciaországi hadjárat 1940. május 10. és 1940. június 25. között zajlott.
2.) Az 1940-es franciaországi hadjáratban a németek jóval kevesebb nehézfegyverzettel rendelkeztek, mint a francia-brit-belga-holland szövetségesek.
3.) A német haderő 1940-ben jóval kevésbé volt gépesített, mint a francia, vagy a brit.
FRANCIA ÉS NÉMET ERŐARÁNYOK 1940:
ÉLŐERŐ:
Francia: 5 000 000 fő
Német: 5 480 000 fő
TANK:
Francia: 4071 db
Német: 2445 db
Mellesleg a francia tankok jobb fegyverzettel és sokkal jobb páncelzattal épültek, mint az akkori német tankok. A 2445 db német tankból 800 db zsákmányolt csehszlovák könnyűharckocsi volt (Panzer 35(t) és 38(t) típusok, a maradék fele pedig elavult Panzer I és Panzer II könnyűharckocsi.
ÁGYÚ:
Francia: 10 000 db
Német: 7378 db
KATONAI GÉPJÁRMŰ:
Francia: 300 000 db
Német: 120 000 db
A német győzelem oka 1940-ben a forradalmi, páncélos hadviselésre épülő villámhaborús taktika volt, ezzel szemben a franciák meg mindig az I. ilágháborús lövészárok harcászatra, azaz állóháborúra készültek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!