Ha egy utasszállító repülő nem kommunikál ezért oda mennek hozzá a grippenek pl akkor lelövik?Vagy mit csinálnak vele?
Mert veszélyforrás lehet, különösen 9/11 után.
Gondolj mondjuk budapestre, letér az útvonaláról a repülő, Budapest felé tart, ha nem tudod velük felvenni a kommunikációt, akkor vagy valami vészhelyzet van(Ezt csekkolják a vadászgépek, hátha látnak valamit) vagy pedig eltérítettéke a gépet, ha így van akkor jobb még a külvárosi részben lelőni, minthogy becsapódjon mondjuk a belváros közepébe és letaroljon egy pár utcányi részt, rosszabb esetbe tele tank kerozinnal.
Ha vadászgép akkor ugyan az a veszélyforrás, nem tudod előre hogy csak átmegy az országon vagy kárt akar e tenni valamiben.
14
Úgy értem ha pl 4 vadászgép azt hittem földről lövik le mert az túl kockázatos lenne ha dog fight. Egyébként az el térítés mit jelent?
Ha 4 vadászgép bejelentés nélkül belép a légteredbe ott már rég gondok vannak. A reakció függ attól hogy hol történik ez, pl közel keleten tuti kapnak pár hőkövető rakétát, mondjuk magyarorszégon nem biztos hogy ez lenne az első reakció.
Eltérítés, nem engedélyezett személyek átveszik az irányítást egy utasszállító felett.
#10 egy többlépcsős azonosítás van, azért nem a földről szedik le mert vizuálisan is azonosítják a gépet, s kötelezően be kell nézni a pilótafülkébe ott minden rendben van-e. Ha csak kommunikációs eszközök hibásodtak meg akkor jelezni tud a pilóta, ha eszméletlenek (pl. dehermitázóldás miatt) akkor szintén nem lőnek, ha távol van a pályája érzékeny célpontoktól akkor szintén nem lőnek. Ha telibe rongyol ép' pl. Paks felé ahol semmi keresnivalója nincs, nem reagál semmit az utasításokra, sem a kényszerítésre, figyelmeztető lövésekre akkor lelövik és pont. Ezernyi helyen van lehetőség "kilépésre", a helyzet mentésére és a tragédia elkerülésére de nem várják meg az újabb 911-et.
#17 elő-elő szokott fordulni, hogy egy-egy (többnyire kis magángép) gép eltéved, elromlik a rádiója (vagy rossz frekvenciát figyel stb.) stb. de hamar észhez térnek mikor meglátják a vadászgépeket maguk mellett. Mielőtt egyébként ráemelnék a készenléti géppárt a vészhelyzeti frekvencián is megpróbálnak kapcsolatba lépni a géppel. Van hogy elindul a géppár, de menet közben reagál az eltévedt gép és követi a légiirányítás utasításait.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!