A magyar JAS-39 Gripenek már tényleg elavultnak számítanak? Tényleg csere érettek?
Felesleges őrjáratozni komolyabb gép. Egy F-35 egy repülési órája kb. 3-szor drágább. Nem csak az üzemanyag van beleszámolva, hanem azoknak az alkatrészeknek is az egy órára eső költsége, amiket pl. 50, 100, stb. repülési óránként cserélni kell.
A legkomolyabb harci helyzet amiben szokott lenni is csak annyi, hogy a Baltikumban őrjáratozva nemzetközi légtérben “elfogunk” orosz gépet, ami csak annyit jelent, hogy jó közel megyünk hozzá, hogy bosszantsuk, de persze senki sem akar már lőni a másikra.
A harcértéket kevésbé a repülőgép jelenti (az csak egy hordozó), sokkal inkább a fegyverzete.
AIM-9L - ma már eléggé ósdinak számít, visszalépés volt az R-73 rakétákhoz képest. Nagyon kéne valami jobb: pl. IRIS-T
AIM-120C-5 - ez rendben van. Nem a legújabb, de hozza az átlag NATO szintet. Nagy előrelépés az R-27R rakétákhoz képest
AGM-65 - szintén régi technika, de kielégítő (Mig-29-hez nem volt semmi hasonló irányított rakéta rendszeresítve)
GBU-10/12 - a lézeres "alap" változatok, GPS irányítású siklóbombák nagyon hiányoznak. (Mighez csak buta bombák voltak)
Litening III - ez rendben van, NATO szint.
A repülő képességeit a honvédség nem képes most sem kihasználni. Jelentős fegyverzetmodernizációra lenne szükség, amit tán a minisztériumban is észrevettek, lévén Kecskeméten a magyar Gripenen IRIS-T, Meteor és RecceLite volt függesztve. Ez még csak a levegő-levegő fegyverzet.
A földi csapásmérő képességhez kellene még SDB2, GBU-49.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!