Miért festették fehér színűre a régi szovjet metrókocsikat? Kinek az ötlete volt?
Figyelt kérdés
Nem problémázok, csak nem értem. Mindig is kék színű volt a metrónk és megszokták az emberek. A metrókocsi eleje (vezetőfülkéje) sem új. Anno, amikor új buszokat kaptak a budapestiek, sokaknál kiverte a biztosítékot az új színe, mert nem Ikarus-színű volt, hanem égszínkék. (Sokan Tarlóskék színűnek nevezték az új buszokat, mivel az ő ötlete volt)2016. máj. 25. 09:43
1/3 A kérdező kommentje:
Kijavítom: A vezetőfülkéje sem a régi!*
2016. máj. 25. 09:44
2/3 anonim válasza:
A hátteret nem ismerem, de a tapasztalataim alapján egy tippem azért van. A kék szín biztos szép és célszerű, csak van vele egy probléma: ki kell keverni. Karbantartásnál, javításnál ha fényezni kell valamit, vagy eltalálják az árnyalatot, vagy nem - jó példa erre a színátmenetes Ikarus 412-esek sokszor ordenáréra sikerült javítgatása, ami bántja a szemet. Ezzel szemben a fehér szín egyszerű, a kisebb árnyalat-eltérések kevésbé látszanak rajta - főleg a metró alagútjában, ahol nem sok fényt kap. Ezért szerették egykoron a motorkerékpárokon is az egyenfekete fényezést: jól takar, könnyű javítani, nincs vele sok gond a gyártás és üzemeltetés során. Lehet, hogy ez volt az egyik indok.
3/3 anonim válasza:
A kettes és négyes metró is évek óta fehér. Egy felújításkor gondolom ezt a legegyszerűbb megcsinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!