Szerintetek létezik olyan épeszű ember, aki egy zsúfolt nagyvárosban kivágatja azt a néhány fát ami még megmaradt?!
Kivitelezési tervet nem láttam, így nem tudom pontosan mi épül az adott téren. Viszont a mélygarázs neve számomra azt sugallja, hogy egy mélygarázs lesz ott, ami a föld alatt van, aminek megépítéséhez ki kell onnan termelni pár százezer köbméter földet, azt meg a fák kivágása nélkül kicsit macerás na.
Mivel nem láttam a tervet így azt sem tudom, de azért remélem hogy a kivitelezés befejezése után a mélygarázs felett újra park lesz ahol lesznek fák is és akkor semmi gond - szerintem.
A főváros parkolás egyenesen katasztrófa, sokkal több mélygarázsra lenne szükség, amik megépítése után szép új fákat és parkokat lehet telepíteni.
Nem igazán értem mi ezzel a gond? :D
Pont az a baj, hogy sokkal több mélygarázsra lenne szükség. Az ott lakók között az autók számát csökkenteni nem nagyon tudod, legfeljebb a behajtó autók számát. Az lenne a legideálisabb, ha minden belvárosi épület alatt lenne saját teremgarázs plusz lenne megfelelő szabad mélygarázs kapacitás és akkor a felszíni pakolók jelentős részét akár meg is lehetne szüntetni és annyival is növelni lehetne a parkosítást.
Nyilván egy új csemeteállomány nem olyan, mint egy több évtizedes faállomány, viszont a legutóbbi viharban láttuk, hogy a gondozatlan faállománynak is van némi hozadéka, ami szintén nem a haszon kategóriába tartozik.
Viszont ma már meg van arra a technológia ( nyilván egy bizonyos mérethatárig csak ), hogy fákat ideiglenesen áttelepítsenek majd visszatelepítsék. Biztos, hogy ez a megoldás jobb lett volna, ezt számon is lehet kérni a kivitelezést engedélyezőkön.
Ha pénzügyileg nézzük:
Plusz egy híd hoz pénzt? Nem
Egy parkosítás hoz pénzt? Nem
Rengeteg kerékpárút hoz pénzt? Nem
A tömegközlekedés fejlesztése hoz elegendő pénzt? Nem
Akkor hagyjuk az összeset a 'csába nem, mert nem hoz pénzt, pedig a felsoroltak mind szerves részei egy élhetőbb Budapestnek, nem?
Viszont mondok egy nagyon hülye, de talán érdekes példát. Átlibbensz a szomszédokhoz Ausztriába, ott bizonyos útszakaszokon extra útdíjat szednek ( Karawankentunnel, Tauern, Brenner stb) már évek óta. Ennek az a célja, hogy a későbbi kiadásokat fedezzék. A Brenner-hágónál is tervben van egy új alagút, tavaly ősszel jelentették be, hogy 2017-ben elkezdik a 2 sávos közel 8km hosszú Karawankentunnel mellé a másik szintén kétsávos alagutat fúrni, így végre tényleges autópálya lesz a hegyben. Szóval évekig szednek extra pénzt, majd a bevételből építkeznek.
Nálunk mire tapsolták el az elmúlt 25 évben beszedett parkolási pénzeket? Ha nem Centrum Parkolási Kft-zünk majd annak bukása után nem kismillió kerületi parkolási társaságot csinálunk, hanem első perctől egy fővárosi parkolási társaság van, ami a beszedett pénzből keletkező nyereséget visszaforgatja... ugye? Akkor egy sokkal rendezettebb és élhetőbb Budapestünk lenne. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!