Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Mi ez az általános népharag a...

Mi ez az általános népharag a taxisokkal szemben?

Figyelt kérdés

Ugye van most ez uberes balhé.

Megmondod az őszintét, hogy nagyon nem látok bele, ezért is kérdezem.

Amit tudok, hogy egyik kollégám uberezik.

Nincs ezzel gond, de a kocsija egy leélt ócskavas, azzal hurcibálja az embereket.

Ezzel sincs gond, mert megegyeznek, tudja az utas mire ül bele.

De ugye a taxisok ezt nem tehetik meg, mert sárga kocsi kell, aminek ilyen meg olyan feltételeknek meg kell felelnie. .

Tehát nekem laikusként úgy tűnik, hogy jogos a taxisok lázadása, mert ugyan azt a szolgáltatást nyomják, de rájuk más törvények vonatkoznak.

Nekem se tetszene, ha lenne egy pékségem, mindenen rajta a 27% áfa meg mindig legyen tisztaság, a szomszéd mama meg lazán árulja áfa nélkül, a macskái társaságában.

Jah, aztán azt mondják, hogy miért nem versenyzek?

Tehát egy pékséget macskával szétbírságolnak, őt meg nem, mert csak egy neten appot használ.

Vagy nem jól látom?

Kérem a kulturált felvilágosítást.


2016. jan. 18. 21:46
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
100%

10: Miért lenne vicc? Megdöbbentő arány, és ha tetszik, ha nem, ez a hivatalos adat. Most egy olyan iparág akarja eladni magát tisztes adózóként, ahol az ellenőrzéseken minden negyedik ember lebukott. Én ezt felháborítónak tartom.


Azt se felejtsük el, hogy 2012 óta közel megduplázódott a taxis cégek árbevétele! Hogy is volt a szöveg anno? Hogy hát 450 a benzin, és már épp készülnek éhen halni. Mai hír, hogy jelenleg 320, úgyhogy ha nem haragszol, nem fogok zokogni értük.


"Se páv, se semmi."


Mintha nem páv nélkül vezetnének millióan ebben az országban... És az a vicc, hogy ennek ellenére valahogy havonta többször ütnek el majdnem a zebrán ezek a pávos Schumacherek, indexet egyik sem használ, és mikor még taxival jártam, a jó részüknél konkrét halálfélelmem volt, ahogyan városon belül 90-nel suhantunk át a narancssárgákon. Ubernél pár ilyen utas után úgy lemenne az értékelése, hogy senki nem menne el vele.

2016. jan. 19. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
52%

Ezt már régebben is megfogalmaztam egy uberes kérdésnél, csak lusta vagyok visszakeresni, de megpróbálom röviden :D


A közúti személyszállítás/taxizás egy több oldalról törvényileg szabályzott tevékenység. Ennek több pontjának nem felel meg az uber.


Azt most egy picit tegyük félre, hogy hány taxis bukott meg számlaadáson vagy okoskodáson..


Itt most a fő probléma a legnagyobb taxipiac Budapest, ezért kifejezetten erre koncentrálnék.

Itt van az állami szabályozáson túl, egy önkormányzati szabályozás is, ami egy rakás dolgot előír ( nagyon helyesen, én szigorúbbra csináltam volna ). Egy egyéni taxis vállalkozónak van egy rakás költsége ami kifejezetten a szakmájával jár ( droszthasználati engedély, taxitársaságnak havidíj stb.) és őt ellenőrizheti a NAV,a BKK meg az összes állami szerv.


Egy uberesnek nincsenek ilyen költségei és "munka" közben nem is ellenőrizhető. Neki nem kell taxiengedély, PÁV, droszthasználati engedély, taxistársaság felé fizetendő díj, nincs TB, szja, adók semmi. Persze, hogy olcsóbb az uber, mivel nekik semmilyen engedélyt, adót és járulékot nem kell fizetni, gyakorlatilag mindenféle szabályozás alól kihúzzák magukat, ráadásul az uber még nem is nálunk adózik!


Írták, hogy ez inkább szürke munka, nem ez tisztán fekete munka.


"De az tény, hogy az Uber (mint cég) folyamatosan keresi a megoldást, szorgalmazza a párbeszédet a kormánnyal."


Ugye ezt nem gondolod komolyan? Próbálj már meg bárhol a fejlett világban megindítani egy szigorúan szabályzott szférában egy szolgáltatást minden szabályt figyelmen kívül hagyva és utána hivatkozz arra, hogy te keresed a párbeszédet :D


Az a baj, hogy mindenki úgy állítja be, hogy a szemét taxisok ki akarják pitsázni az ubert, mert az olcsóbb és akkor nekik nem lesz zsíros hasznuk, holott ez azért nem így van.

Nyáron még mindenki fosott, hogy jönnek a menekültek és elvesztik a munkájukat, mert azok megcsinálják féláron, bejelentés nélkül feketén. Most meg ugyanezt pátyolgatjuk? :D


Mi lesz a következő? Neten rendelhető román kőműves és burkoló?


Lehet beszélni arról, hogy "haladjunk a korral" meg a digitális fejlődésről meg akármit bele lehet ebbe magyarázni , de a legfontosabb akkor is az: van ebben az országban egy szabályozás, aminek az uber nem felel meg és így nem folytathatja a tevékenységét.


Erre rá lehet vágni, hogy oké változtassunk a szabályozáson. Jó változtassunk. Rántsuk ki a talajt a magyar egyéni vállalkozók alól, csak hogy egy San Francisco-i vállalkozásnak jó legyen? Bezzeg aki aláírta a trianoni békeszerződést az máig forog a sírjában, akik a cukorgyárakat bezáratták azok mind hazaárulók, de mi most fa szagyerekek vagyunk, adjuk el a személyszállítást. Bravó :D:D

2016. jan. 19. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
52%

"Megdöbbentő arány, és ha tetszik, ha nem, ez a hivatalos adat. Most egy olyan iparág akarja eladni magát tisztes adózóként, ahol az ellenőrzéseken minden negyedik ember lebukott. Én ezt felháborítónak tartom."


Hányan és hányan eleve úgy szálnak be, hogy nem kérnek nyugtát, mint ahogy a szakmunkások minimum 60-70%-a nem ad nyugtát. le az összes fodrásszal, műkörmössel, kőművessel,burkolóval, villany és gázszerelővel meg a fél országgal. Mond ez nem háborít fel? Ja várj, ezt nem lehet egzakt módon mérni...


"Azt se felejtsük el, hogy 2012 óta közel megduplázódott a taxis cégek árbevétele! Hogy is volt a szöveg anno? Hogy hát 450 a benzin, és már épp készülnek éhen halni. Mai hír, hogy jelenleg 320, úgyhogy ha nem haragszol, nem fogok zokogni értük. "


Keversz két apróságot. El kell különíteni a taxis fuvarszervező cégeket illetve a taxis vállalkozókat. A fentebb linkelt indexes cikkben felsorolják a 11 budapesti taxitársaságot, de ők leginkább csak fuvarszervezéssel foglalkoznak és csak "néhány" autójuk van. A legtöbb taxis egyéni vállalkozó és a 99%-uk a 11 megnevezett cég alvállalkozója! Az lehet, hogy ennek a 11 taxitársaságnak a profitja nőtt, viszont azt nem tartom valószínűnek hogy készült volna a 3-4000 egyéni vállalkozóról ilyesmi statisztika. :)


"Mintha nem páv nélkül vezetnének millióan ebben az országban... "

Én mondjuk a felének bevonnám a jogsiját, azok után amiket napi szinten látok. A taxisok mondjuk tényleg szabálytalanul közlekednek, ahogy a BKV sofőrök egy jelentős része is meg úgy az autózók 75%-a.

2016. jan. 19. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

"Egy egyéni taxis vállalkozónak van egy rakás költsége ami kifejezetten a szakmájával jár ( droszthasználati engedély, taxitársaságnak havidíj stb.) és őt ellenőrizheti a NAV,a BKK meg az összes állami szerv. "


Ezek jelentős részét pont a taxisok bulizták ki. Másrészt meg mélyen hallgatsz az érem másik oldaláról, hogy az Ubernek a taxisok kedvezményei sem járnak! Minek fizessen droszthasználati díjat, ha nem is használhatja? Buszsávot se, és bizony le sem lehet inteni csak úgy, telefonon sem lehet rendelni, csak egy zárt kör számára elérhető, stb. Gyakorlatilag egy tök más szolgáltatás, alma és körte, csak hát ha nagyon megdrágul az alma, akkor az emberek átpártolnak a körtére. A NAV meg az állami szervek miért ne ellenőrizhetnék őket? Ellenőrzi őket is.


"Ugye ezt nem gondolod komolyan? Próbálj már meg bárhol a fejlett világban megindítani egy szigorúan szabályzott szférában egy szolgáltatást minden szabályt figyelmen kívül hagyva és utána hivatkozz arra, hogy te keresed a párbeszédet "


Érdekes módon a fejlett világban sok helyen működik az Uber, a konstruktívabb adóhatóságokkal már meg is tudtak egyezni. A politikusainknak minket kellene képviselniük, nem pedig a haver-sógor taxitársaságok érdekeit. Az emberek viszont egyértelműen az Uber mellett vannak.


"le az összes fodrásszal, műkörmössel, kőművessel,burkolóval, villany és gázszerelővel meg a fél országgal. Mond ez nem háborít fel? Ja várj, ezt nem lehet egzakt módon mérni... "


De, felháborít az is. Csak valahogy őket nem hallom a konkurenciát mocskolni, a betiltásukat követelni. A mai tüntetés fő mondanivalója az volt, hogy az adócsaló Uber kicsinálja a tisztességes, becsületes taxisokat. A plafon meg valahogy nem szakadt rájuk.


"Az lehet, hogy ennek a 11 taxitársaságnak a profitja nőtt, viszont azt nem tartom valószínűnek hogy készült volna a 3-4000 egyéni vállalkozóról ilyesmi statisztika. :) "


Hát akkor meg nem az Uber ellen kell lázongani, illegálisan megbénítva a várost, hanem az igencsak megtollasodott fuvarszervezőre nyomást gyakorolni.

2016. jan. 19. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
52%

"Ezek jelentős részét pont a taxisok bulizták ki."

Pont nem.


" Minek fizessen droszthasználati díjat, ha nem is használhatja?"

A taxisok sem mind használják, az kötelező teher.


"Buszsávot se, és bizony le sem lehet inteni csak úgy, telefonon sem lehet rendelni, csak egy zárt kör számára elérhető,"


A buszsávot most nem használhatják, mivel nem minősülnek taxinak. Ha a szabályozásba bekerül az uber is, akkor majd ők is használhatják.

Miben különbözik az, hogy én telefonon felhívom a Cititaxyt és rendelek egy autót, mint az hogy elinditom az uber appot és rendelek egy kocsit vagy akármelyik taxi társaság appjával teszem ugyanezt? Szerintem semmiben.


"Gyakorlatilag egy tök más szolgáltatás"

Szerinted. Jelenleg nálunk ( és ez szerintem eu konform ) kétféle személyautós szállítás van szabályozva : a személygépkocsis személyszállító vállalkozó és a személytaxi.


Nézd csak:

21. § (1) A személytaxi-szolgáltatást az utas

a) a vállalkozástól vagy a megbízásából eljáró diszpécserszolgálattól telefonon, faxon, e-mailben, on-line történő előzetes megrendeléssel,

b) a taxiállomáson várakozó személygépkocsiba utazási céllal történő beszállással,

c) a szabad jelzéssel közlekedő személygépkocsi megállításával vagy szabad jelzéssel várakozó személygépkocsiba történő beszállással, vagy

d) a személygépkocsi vezetőjével szóban kötött megállapodás útján

veheti igénybe.


Az Ubertől online módon történő autórendelés az pont kimeríti a személytaxi szolgáltatás fogalmát. Nincs alma meg körte, csak 176/2015 kormány rendelet van, pont ezért sírnak a taxisok.

Ne haragudj meg ezért, de úgy látom te is felkészületlen vagy. :D:D


Pont ezért sírnak a taxisok.


"A NAV meg az állami szervek miért ne ellenőrizhetnék őket? Ellenőrzi őket is."

Azért nem drága barátom, mert az uber nem tartozik a területékes illetékes személyszolgáltatásokat szabályozó társaság ( BKK ) alá. Egy taxiba be tud szállni a BKK ellenőr, a NAV ellenőr, az NKH ellenőr stb.. És ki int ki a sorból egy kommersz személyautót? Max a rendőr, jogsi forgalmi és viszlát. A helyszínen nem tudod bizonyítani a szabálysértést, legfeljebb ha NAVos rendeli az autót. A többi hatóság nem tud vele mit kezdeni.


"

Érdekes módon a fejlett világban sok helyen működik az Uber, a konstruktívabb adóhatóságokkal már meg is tudtak egyezni."

Megint átsiklottál pár dolog fölött, az adózás csak az egyik gond. Amíg nem módosul az összes közúti személyszállítást szabályzó törvény és helyi szabály..

Meg tartsuk már be a játékszabályokat, nem utólag egyezkedünk.. hát ez milyen már egy jogállamban :D


"A politikusainknak minket kellene képviselniük, nem pedig a haver-sógor taxitársaságok érdekeit."


Előtted a lehetőség, pár évente elmehetsz szavazni. Te is és a többi ember is.


"Az emberek viszont egyértelműen az Uber mellett vannak."

Az emberek sokszor buták mint a Főd :D

Az emberek megszavazták az Orbán kormányt, a Gyurcsány kormányt és még sorolhatnám.. Az emberek azért vannak az Uber mellett, mert olcsóbb. Azért vesznek sajátmárkás párizsit a tescoban , mert olcsóbb. Azért nem kérnek számlát a festőtől... soroljam még?


"De, felháborít az is. Csak valahogy őket nem hallom a konkurenciát mocskolni, a betiltásukat követelni. "


Te lehet nem. Majd beszélj olyan vállalkozóval aki próbál tisztességesen dolgozni, legyen az szakmunkás,iparos, fuvarozó.. Minden szakmában panaszkodnak, hogy a feketén olcsóbban dolgozók tönkreteszik a szakmát és a piacot. A legtöbb iparágban majdnem képtelenség életben maradni, ha mindent tisztán csinálsz, mert a többiek úgy jutnak előnyhöz, hogy csalnak. A dolgozók nincsenek rendes bélre bejelentve, csak 4-6 órásra jobb esetben 8 órás minimálra, nem megy mindenről számla. Próbálj meg egyszer akármilyen építőipari munkára garanciát érvényesíteni.. :D


" A mai tüntetés fő mondanivalója az volt, hogy az adócsaló Uber kicsinálja a tisztességes, becsületes taxisokat."

Ez igaz is. A tisztességes taxisok ebbe bele fognak bukni. A hiénák eddig is megéltek a jég hátán is, ezután is meg fognak.


"

Hát akkor meg nem az Uber ellen kell lázongani, illegálisan megbénítva a várost, hanem az igencsak megtollasodott fuvarszervezőre nyomást gyakorolni."

Kellene. De úgy tűnik piaci alapon nem megy, az unortodox módszert meg még nem próbálták.



Az a baj, hogy még mindig nagyon elbeszélünk egymás mellett és ez a baj nagyon sok, a többi ilyen kérdésben íródott válasszal is. Különbséget kell tenni taxitársaság, taxis vállalkozó, hiéna és uberes között, mert ha összemossuk az egyik oldalon található szereplőket akkor csalóka lesz az eredmény.



De mondok egy hasonló példát, hogy értsd mire próbáltam eddig is kilyukadni. Egyszerű példa: közúti árufuvarozás. Tök egyszerű, egy online rendszerbe felkerülnek a megbízások, te elvállalod és küldöd a teherautód/kamionod. Mehet ugyanez nemzetköziben is, itt viszont már különbség van az unión belüli és unión kívüli fuvarozásban, de maradjunk az unión belül.


Németországban a fuvarozók drágábban dolgoznak, mint nálunk, nyilván Jürgen is többet keres, mint Józsi. Te kiküldöd a saját kamionod Józsival, hogy fuvarozgasson Berlin és Nürnberg között oda vissza. Már csak azzal, hogy Józsi kevesebb mint fele annyit keres, mint Jürgen te hatalmas árelőnybe kerültél, Jürgen főnöke alá tudsz ígérni, magyarul szétkureszolod a piacot. Neked jó, mert te keresel, Józsi keres Jürgen meg munkanélküli lesz.

Ezt a tevékenységet, amikor egy külföldi fuvarozó számára idegen országban csinál belföldi fuvart ezt kabotázsnak hívják és az unión belül is borzasztó szigorú szabályozása van ennek,például sok helyen nem csinálhatsz egymás után kettőt, hanem kettő között el kell hagynod az országot! Ha nem így teszel, akkor azt egy néhány ezer eurós bírsággal díjazzák.

Hát mekkora szemetek már ezek nem? Nem haladnak a digitális korral, pedig neked milyen jó lenne. Meg az összes Józsi, Bandi, Pista elárasztaná a nyugati országokat és ott mindenki aki eddig a fuvarozásban dolgozott munkanélküli lenne. :D

Ide meg jönne az ukrán, kazah, tádzsik üzbegasztáni fuvarozni... ( jó mondjuk ők uniók kívüliek, de csak ezért bevennénk őket xD).

Ma, a magyar fuvarozók küzdenek azért, hogy legyen szigorúbb ellenőrzés, mert az ukránok, fehéroroszok és a románok már feketén megcsinálják a magyar belföldi fuvarokat is. Adóvonzat nincs, alámennek árban a magyar fuvarozóknak aki kiesnek a saját piacukról. Neked speciel mocskosul jó, hogy raklaponként 1000 forinttal olcsóbban kerül az ásványvíz a nagykerbe, mert ettől flakononként 17 fillérrel olcsóbb lesz a cumó, de egy csomó magyar ember elveszti a munkáját.


Egy másik korábbi kérdésben ugyanez le volt vezetve forintosítva, hogy az Uber úgy lenyomja az árat, hogy azzal a magyar egyéni vállalkozó nem tud versenyképes lenni és csődbe megy. Ha a jelenlegi szabályok megváltoztatása nélkül beengedjük őket, akkor lesz egy csomó nem adózó droid uberes sofőr és lesz egy rakás munkanélküli, aki eddig legalább adózott.


Probléma, hogy magas haszonkulcssal dolgoznak a taxis társaságok? Szabad piac van, alapítasz egy társaságot te is, kedvezőbb kondíciókat kínálsz az alvállalkozóknak és simán letarolod a piacot. Ez nem jó? Áh, hagyjuk a 'csába, inkább jöjjenek az amcsik.. :D


Felőlem jöjjön az uber, de akkor először jöjjön a cég vezetése, egyeztessen a törvényhozással, alakítsák át a szabályozást és akkor robbantsa a piacot. Na ez sosem fog működni, mert senki nem olyan hülye - pár okos magyaron kívül - hogy a saját piacát eladja egy a számunkra harmadik országbeli valakinek, pont azért amit korábban leírtam.



Ezer másik kérdésnél annyira érvel mindenki az offshore ellen, most az ubernek ugyanezt elnézzük, mert olcsóbb :D

2016. jan. 19. 02:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
100%

- A taxisnak tilos Uberezni?

- Nem tilos.


Köszönömnincstöbbkérdésem.

2016. jan. 19. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

15:


"Pont nem."


Persze, a nagymamám volt... Ha átaludtad volna az elmúlt pár évet, akkor elmondom, kb. két évvel ezelőttig aranykorát élte a budapesti taxizás. Teljesen jó áron (kb. amennyiért az Uber dolgozik most) lehetett taxival közlekedni, mert volt sok kis cég, akik árversenyben voltak érdekeltek. Aztán ez nem tetszett annak a 6 mammut vállalatnak és kilobbizták ezt a mai bürokratikus, minimáláras taxirendeletet, kiszorítva a kicsiket a piacról. Te ezeket a cégeket félted most, akik amúgy az állításod szerint az időközben kétszeresére nőtt árbevételükből egy fillérrel sem juttatnak többet a taxisoknak. Állítólag.


"A taxisok sem mind használják, az kötelező teher. "


De a taxisoknak megvan a lehetőségük rá, az Uberesnek nincs. És ismét, ha ezek ekkora terhek, akkor talán nem ezek csökkentése ellen kellene tiltakozni?


"A buszsávot most nem használhatják, mivel nem minősülnek taxinak. Ha a szabályozásba bekerül az uber is, akkor majd ők is használhatják. " VS "Az Ubertől online módon történő autórendelés az pont kimeríti a személytaxi szolgáltatás fogalmát." :DDDDDDDDDDDDDDDDD Legalább azért egy azon hozzászólásodban ne mondj már ellent saját magadnak! Te nagyon felkészült. :D


"Max a rendőr, jogsi forgalmi és viszlát. A helyszínen nem tudod bizonyítani a szabálysértést, legfeljebb ha NAVos rendeli az autót."


Tehát az állításom mégis igaz, a NAV és az állami hatóságok mégis tudják ellenőrizni őket. A BKK pont nem, de kitárgyaltuk, az Uber nem taxi. Pont.


"Előtted a lehetőség, pár évente elmehetsz szavazni. Te is és a többi ember is. "


El is megyek, ne aggódj! Ettől függetlenül ciklus közben is érdemes hallatni az embernek a hangját, akár itt is.


"Az emberek sokszor buták mint a Főd :D "


Igen, csak te vagy helikopter...


"Kellene. De úgy tűnik piaci alapon nem megy, az unortodox módszert meg még nem próbálták. "


Miféle piaci alap??? Pont a taxisok irtóznak a piaci viszonyoktól, mint ördög a szenteltvíztől! A taxisrendelet előtt piaci viszonyok voltak, úgy döntöttek, hogy inkább agyonszabályozzák a saját területüket. Nem jött be.


"Probléma, hogy magas haszonkulcssal dolgoznak a taxis társaságok? Szabad piac van, alapítasz egy társaságot te is, kedvezőbb kondíciókat kínálsz az alvállalkozóknak és simán letarolod a piacot. Ez nem jó? Áh, hagyjuk a 'csába, inkább jöjjenek az amcsik.. :D "


Nekem nem probléma, én utas vagyok, magasról tojok rá, az egészet te feszegetted. Szóval még egyszer: utas vagyok, utazni akarok, kulturáltan, A-ból B-be, méltányos áron. Ezt nyújtja jelenleg az Uber, amit épp el akarnak lehetetleníteni, ahogy a korábban hasonló szolgáltatást nyújtó kis taxitársaságokat.


Itt vannak ezek a derék, becsületes, művelt magyar (mit magyar, Magyar!) emberek, a nemzet gerince mind: [link] Ezek aztán zokszó nélkül megérdemlik azt a plusz 5 ezer forintot reptéri fuvaronként, aki sajnálja tőlük, az hazaáruló!

2016. jan. 19. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

Mostantól nem másolok át mindent, mert lassan egy hozzászólás egy oldal lesz :D


"Ha átaludtad volna az .... taxisoknak."

Persze, taxiztam én is a taxirendelet előtt, meg a 90-es években is. Viszont már megint keversz két fontos dolgot. A Taxis fuvarszervező cégeket ( taxitársaságokat) és a taxis vállalkozókat ( taxisofőr autóval - mostantól a taxisok alatt erre gondolj). A taxisok most sincsenek kötelezve arra, hogy valamelyik fuvarszervező cég alatt dolgozzanak. Ugyanúgy dolgozhatnak az utcán leintésre vagy ahogy akarnak.


Az is igaz, hogy a különböző kedvezményekkel tényleg a mai uberes áron mentek az akkori taxik ( pl a taxi 4 184 forintért, valami 666taxy vagy mi a rák meg 164-ért ). Viszont akkor volt valamire lehetőség, amire a rendelet óta nincs. Budapesten "szigorúan" szabályozzák a taxi gépkocsik műszaki előírásait. Ebből az egyik fontos a kor, a másik a méret.

Én például utaztam a taxi rendelet előtt pár hónappal F Astrával!! De lehetett látni Suzuki taxit is elvétve.


Azért nézzük a dolgot kicsit szakmai szemmel. Egy F Astra 300 000Ft, egy új autó 5-6 000 000. Szerinted ki tud jobb áron fuvarozni? Nyilván akinek alacsonyabb a bekerülési költsége. És melyik autóval lehet normálisabb minőségű szolgáltatást nyújtani? Melyik lesz tiszta, halk, kevésbé környezetszennyező, klímás stb?

Ez minden nyugati nagyvárosban ugyanígy szabályozva van, ott mégsem probléma ugyanez.


Persze, a rendelet előtt olcsóbban el lehetett vinni, mert a bekerülési költséget alacsonyan lehetett tartani. Viszont ha megkérdezed a taxisofőröket, ők már évek óta harcolnak egy tarifaemelés/egységesítés miatt és bizony abban az olcsó rendszerben elég sok taxis vállalkozó tönkrement - nyilván nem a nagyok.


"És ismét, ha ezek ekkora terhek, akkor talán nem ezek csökkentése ellen kellene tiltakozni? "

Felőlem tiltakozhatunk a fizetős parkolás megszüntetéséért is elvégre ott a teljesítményadó, az üzemanyag költségekbe beépülő dolgok stb..


" Legalább azért egy azon hozzászólásodban ne mondj már ellent saját magadnak! Te nagyon felkészült. :D "


Nem mondtam ellent saját magamnak. Megint összemosol két dolgot:

a személytaxi-szolgáltatás elnevezésű cselekmény megvalósulását és a taxigépjárművet.

A buszsávot használhatja a taxi, ami Budapesten megadott feltételeknek megfelelő sárga színű, taxiórával és szabadjelző készülékkel ellátott gépkocsi. Az uberes autó egy ennek a feltételeknek nem megfelelő autó, amivel személytaxi szolgáltatást végeznek.


"Tehát az állításom mégis igaz, a NAV és az állami hatóságok mégis tudják ellenőrizni őket. A BKK pont nem, de kitárgyaltuk, az Uber nem taxi. Pont. "


Nem, itt is összemosod a dolgokat. A taxisok "felügyeleti szervei" a rendőrség,NKH, Budapesten a BKK, NAV és biztos vna még ebben a bürokratikus csodában vagy három szerv ami ellenőrizheti őket.


A rendőrség ugyanazt teheti mindkettőnél, szokásos közúti ellenőrzés, ezt nem is nevezném szakmai felügyeletnek.

Az NKH ellenőrizheti a gépjárművezető személytaxis vizsgáját, PÁV igazolását, személyszállító engedélyét. Ezt már egy uberes autónál nyilván nem lehet ellenőrizni, nem kivitelezhető.

A területileg illetékes önkormányzati hatóság ( ez esetben a BKK ) ellenőrizheti a droszthasználatot, engedélyt, taxiórát stb... Ez szintén nem kivitelezhető egy uberes autónál.

A NAV ellenőrizheti a dolgozó bejelentését, engedélyeit,szolgáltatásból eredő adóhátralékát, számlaadást! Az ubernél ezeket szintén nem vagy csak korlátozva tudja megtenni, egyszerű okból: te mint utas nem a szállítóval állsz szerződéses viszonyban, hanem a szolgáltatóval az uberrel. Számlaadási kötelezettsége az ubernek van, nem a jármű tulajdonosának vagy vezetőjének! Talán itt lehetne fogást találni a jármű tulajdonosán, vezetőjén engedély nélküli szolgáltatás végzéséért és amiből talán ki tudnak hozni néhány adó tv hatálya alá eső szabálysértést, de ez nem a szakmát érintő szabályozási rendszer hanem adóprobléma.


"Igen, csak te vagy helikopter... "

Ne személyeskedjünk! Amúgy is kikérem magamnak én buszmegálló vagyok!


"Miféle piaci ... Nem jött be."

Olyasféle, hogy névlegesen bár "szabadpiac" volt, valójában jelentősen torzult szabadpiac volt az új taxisrendeletet megelőző szabályozásban.


"Nekem nem probléma, én utas vagyok, magasról tojok rá, az egészet te feszegetted. Szóval még egyszer: utas vagyok, utazni akarok, kulturáltan, A-ból B-be, méltányos áron. Ezt nyújtja jelenleg az Uber, amit épp el akarnak lehetetleníteni, ahogy a korábban hasonló szolgáltatást nyújtó kis taxitársaságokat. "


Igen, általában ez az felfogás a jellemző: le van sz..rva csak nekem ócsó legyen.


Értem én, hogy te olcsóbban szeretnél taxizni, te meg azt értsd meg, hogy én leírtam már eddig elég sok indokot ami miatt ez nem lehetséges ebben a formában, de összegyűjtöm még egyszer, kifejezetten Budapestre koncentrálva:


a taxisoknak és a fuvarszervezőknek meg kell felelniük a 176/2015 kormányrendeletnek

a fővárosi taxirendeletnek

a 6/1990 köhém rendeletnek

a 41/2004 GKM rendeletnek

meg biztos van még, csak lusta vagyok keresni :D


Alapjában véve továbbra is az a baj az uberrel, hogy ebben a formában nem felel meg egy rakás jogszabálynak és így jutna piaci- és árelőnyhöz.

Szerintem az sem helytálló, hogy több kis céget ellehetetlenített az új szabályozás. Az országos taxirendelet a diszpécserszolgálatok számára 20 autóig 1 millió forint vagyoni biztosítékot ír elő. Az azért nem akkora összeg, amitől hanyatt kellene esni, ráadásul úgy, hogy a bevétel más fuvarozási ágaktól eltérően azonnal jelentkezik ( a közúti fuvarozásnál nem ritka a 30-40-60 napos fizetési határidő, míg a személytaxinál ez gyakorlatilag azonnal megtörténik a fuvarfeladat teljesítésekor).


#16:


"- A taxisnak tilos Uberezni?

- Nem tilos.


Köszönömnincstöbbkérdésem."


Ez is ferdítés egy kicsit. Egy taxis vállalkozó megfelel a fentebb felsorolt összes jogszabályi feltételnek ezért ő akár uberezhetne is, az ő oldaláról ennek akadálya nincs.

A hatályos jogszabály értelmében viszont a San Francisco-i uber nem folytathat itthon önálló diszpécserszolgálati tevékenységet, mivel engedélye erre nincs! nyilván ilyen esetben a nem magyarországi és itthon képviselettel nem rendelkező vállalkozást érdekes ellenőrizni és szankcionálni.. Azt az okosoktól kellene megkérdezni, hogy ebben az esetben büntetik-e az überező taxist. :D


Közben szétnéztem a wikin, és azt találtam, hogy Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Tajvanon elég keményen odabacctak az ubernek, Romániában és Bulgáriában az uberezés gyakorlatilag illegális, Hollandiában is tetemes bírságokat szabnak ki az uberes sofőrökre..


Ha az uber nagyon akarna, akkor itthon is tudna legálisan működni, ennek megfelelően létrehoz itthon egy céget 1 db szakmai vezetővel, kiváltják a diszpécserszolgálati engedélyt és mehet a buli. Igaz Budapesten ők is csak az előírt tarifával mehetnének, de a többi nagyvárosban ahol nincs előírt tarifa ott simán ütőképesek lehetnének. Ekkora cégnél ez zsebpénz...

2016. jan. 19. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!