Hajógyártása/Hajóipara csak annak az országnak lehet, amelyiknek tengerpartja is van?
Tudom, hogy hülye kérdés, csak ezen elgondolkoztam.
Mert pl Romániának van tengerpartja, de sosem hallottam még olyanról, hogy Románia hajókat gyárt.
Ha mondjuk Magyarország, vagy Ausztria, Szlovákia, stb eldönti, hogy szeretne hajókat gyártani, és esetleg lenne is rá vevő, akkor megtehetné? Hisz a Dunán, meg a hajózható folyókon is járnak ilyenek.
Vagy ez mindenképpen halott ötlet?
"Vagy ez mindenképpen halott ötlet?"
Igen.
Folyami hajókat gyártottunk mi is, még nem is olyan régen is, de nincs sok értelme.
Romániának pedig van hajógyártása (sajnos):
"de sosem hallottam még olyanról, hogy Románia hajókat gyárt"
Az a te gondod, Románia hajóipara elég híres volt a SZU idején és mind a mai napig létezik. Persze a hozzá hasonló országokkal együtt romokban és csődben van, de még létezik.
Amúgy igen, elég halott ötlet a nem tengerparti országoknak a hajóipar. A tengeri hajózás méreteiben és ezáltal bevételeiben is több nagyságrendet ver a folyami hajózásra, mi pedig csak abban tudnánk részt venni. Vettünk is, régen Vác és Komárom fontos központok voltak.
"És tengerre hajókat?"
Lehet, de hogy viszed el odáig?
Magyarországon is gyártanak hajókat jelenleg is, de ezek nem nagy tengerjárók, hanem jellemzően kikapcsolódásra használt vitorlások és motorcsónakok, bár ezek egy része tengeri használatra is alkalmas. Az egyik ismertebb gyártó példáula a FÜKE.
Csak, hogy elcsodálkozzatok: Szlovákia folyamatosan gyárt tengerjáró áruszállító hajókat. Itt a Dunán úsztatják le őket, amikor ideális a víz, megbontott felépítménnyel és árboccal, hogy átférjenek a hidak alatt.
Ez a hajó pl. épp a tengerre tart, elkészülte után, a kép a Dunán készült:
hadd ne soroljam tovább... románok, bolgárok, szerbek is építenek mind tengeri, mind folyami nagyhajókat, és mindegyiket a Dunán úsztatják, amelyik túl nagy, azt egyszerűen kettő vagy három darabba vágják, és darabonként úszóképesre csinálva elvontatják - vagy fel északra, vagy le a Fekete-tenger irányába.
A technika korát éljük, rohadtul nem érdekes, hogy van-e tengerpartja egy hajógyárnak vagy nincs. A szél itt máshonnan fúj. Magyarország is gyártott tengerre hajókat, jóvátételbe is. Angyalföld, Komárom, Újpest, Óbuda, Balatonfüred, Szeged-Tápé, Horány, Vác... csak a teljesség igénye nélkül, ezek MIND hajógyárak voltak. Hogy mégis mi történt? Abba ne menjünk bele. :)
De a lényeg, hogy a válasz nem. Nem kell tengerparttal rendelkezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!