Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Itthon miért nem bírnak az...

Itthon miért nem bírnak az ügyfélszolgálatok (különösen a közszférában) emberi hangon beszélni az ügyféllel?

Figyelt kérdés

Vagy üvöltöznek, vagy lesajnálóak, vagy teccikeznek (28 éves vagyok, nem nénike), vagy fogyatékosnak néznek.

Az nem kifogás, hogy csak így lehet kibírni az ügyfeleket. Én is dolgoztam ügyfélszolgálaton, és soha nem voltam bunkó, vagy nem emeltem fel a hangomat.


2009. jún. 15. 11:25
 1/9 anonim ***** válasza:
72%

Szerintem ez főként 2 dolognak tudható be:

1. Nincs motiváció. Kevés a bér, köszönetet sem sokat kapnak.

2. Szerintem eleinte szinte biztos, hogy normálisan kezdik a munkát. De a legtöbb ember debil, ezt sajnos be kell látni. Egyszerű összefüggéseket képtelenek átlátni, képtelenek tájékozódni, olvasni nem hajlandóak kiadott tájékoztatókat. És mindig az az ember a hülye, akivel először találkoznak. Szerintem ebbe unnak bele nagyon gyorsan, és mindenkit debilként kezelni. Így nem foghatnak mellé, hisz a debil csak így érti, a normális pedig így is érti.

(Nem azt akartam mondani, hogy ez így jó, de lehet, hogy egy idő után én is így viselkednék, sajnos)

2009. jún. 15. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
90%

"Szerintem eleinte szinte biztos, hogy normálisan kezdik a munkát. De a legtöbb ember debil, ezt sajnos be kell látni. Egyszerű összefüggéseket képtelenek átlátni, képtelenek tájékozódni, olvasni nem hajlandóak kiadott tájékoztatókat. "


Pontosan! És egyébként ne általánosíts, mert én volt hogy felhívtam ügyfélszolgálatot és rendesen segítettek. (és csak egyszer hívtam fel eddig ügyfélzolgálatot, tehát eddig 100%-os a jók aránya)

2009. jún. 15. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Felénk a közszférában nem olyan alacsonyak a fizetések.De ha így lenne is,minden ügyféllel udvariasnak kellene lenni.

Annak idején,mikor még dolgoztam,ha valaki vétett ez ellen,a főnöktől megkapta a magáét.

2009. jún. 15. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Ha valakinek olyan a hozzáállása, hogy a legtöbb ember debil, és azt az attitűdjét nem tudja levetkőzni, akkor ne menjen ügyfélszolgálatosnak.

Az pedig szintén nem érv a gyenge minőégű munkára, hogy kevés a fizetésük. Arról nem is szólva, hogy egyáltalán nem kevés.

2009. jún. 15. 11:42
 5/9 anonim ***** válasza:
67%

Évek óta vagyok ügyfélszolgálatos, jelenleg is. Igen, nem közszférában. Nem igaz, hogy alacsony a fizetés, sőt inkább az átlagbér felett van. A munka volt ahol érdekes volt pár hónapig, majd dögunalmas lett az ismétlődő esetek miatt. A mostanim viszont kifejezetten kreatív munka. Mostani munkahelyemről nem beszélhetek, de pl. amikor a General Electricnál pályáztam ilyen állásra tavalyelőtt, a kezdőfizetés 320 ezer Ft volt - ezt csak azért mondom el, mert végülis nem mentem oda dolgozni.


Ehhez érteni kell, ez tény. Nem mindenkinek való. Sokan abbahagyják pár hónap alatt, de addig bizony rossz hozzáállásukkal negatív véleményeket hoznak elő az ügyfelekből.


Nekünk az tanították, hogy az alapok:

- Türelem.

- Megértés az ügyfél iránt, de nem egyetértés vele.

- Eleve leginkább problémás emberek szoktak betelefonálni, írni egy ügyfélszolgálatra, így nálunk az "A vevőnek mindig igaza van" NEM érvényes, mert fordítva van: NEKED (az ügyfélszolgálatosnak) van igazad, az ügyfél meg rosszul tudja, így a feladat ezt tudatni vele udvariasan.*

- A panaszos embernek nem veled van baja, hanem a céggel, így nem szabad személyesen megélni a panaszt.

- A panaszosoknak csak 5 %-a igazi bunkó, őket meg jogod van elhajtani rövid úton.


*Nekünk ezt az ügyfélszolgálatos viccet mondták:


- Hány ügyfélszolgálatos kell egy kiégett izzó kicseréléséhez?

- Kiégett az izzó? Ne is haragudjon, uram, de ez képtelenség! Nálam itt ugyanolyan izzó van, s az nem égett ki. Javaslom Önnek, hogy hívjon ki villanyszerelőt, mert minden valószínűség szerint az Ön csillárjában van a gond!

2009. jún. 15. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
64%
Szerintem sokan belefásulnak egy idő után, azért, főleg, akik nagyon régen dolgoznak olyan helyen. A nagyon kezdők meg azért ilyenek, mert még rutintalanok. És van, akinek nem való ez a munkakör (mindegy, mennyi pénzért), csak éppen sok esetben nem nagyon van más lehetőség egy álláskereső számára, és muszáj alapon elmegy ilyen helyre dolgozni. Mellesleg sok a debil ügyfél, vagy aki okosabb akar lenni mindenkinél, és ezek fárasztóak a legtájékozottabb ügyfélszolgálatosnak is. Dolgoztam adósságbehajtónál, ne tudd meg, milyen leveleket olvastam...
2009. jún. 15. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
79%

Velem még sosem viselkedtek így.

hozzáteszem, amikor valamilyen ügyfélszolgálatot hívok fel, ugyebár azért hívom fel, mert segítségre van szükségem. A maximális segítséget úgy tudom megkapni, ha élből éreztetem a telefon másik végén ülővel, hogy ő az okos és a hatalommal rendelkező ember (nem azt mondom, hogy kinyalom a sejhaját, de esetleg hanglejtéssel, pozitív kicsengésű szavakkal ezt simán el lehet érni), és már előre kifejezem a hálámat azért, amiért segít nekem. lehet, hogy ez így érdekesen hangzik, de szinte a telefonvonalon keresztül látni lehet az emberen, hogy büszke magára, hogy milyen fontos pozíciót tölt be. Ez neki jó érzés, és ezért cserébe minden segítséget megad, kedves stílusban.

Ennyi a titok!

2009. jún. 15. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
67%
Fordult már elő, hogy idiótán viselkedtek ügyfélszolgálaton/helpdesken, de szerintem nem ez a jellemző. Legalábbis velem nagyon ritkán. Lehetek rossz? Amilyen az adjonisten...
2009. jún. 15. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Hintalow ***** válasza:
100%

A közszféra ügyfélszolgálatait nem szabad összehasonlítani a versenyszférák, cégek ügyfélszolgálataival!

Ugyebár a közszférában sokszor monopólium van, nincsen versenyhelyzet, ami megkívánná a minőségi kiszolgálást, sokszor az ilyen helyeken éltesebb korú hölgyek-urak ülnek mindenfél motiváció nélkül, akár már az előző rendszer óta. Tapasztalatom szerint ők az ügyfeleket sokszor egyszerűen csak zaklatásnak veszik, mert nem kell minőségi kiszolgálást nyújtaniuk.

Ennyi.

2009. jún. 16. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!