Motorvezérlő elektronika átírása, mi probléma lehet?
Figyelt kérdés
Elkötelezett környezetvédő vagyok, és osztottam-szoroztam, és arra jutottam, hogy ha az EURO6 környezetvédelmi besorolású kishaszongépjárművemben átíratom a motorvezérlő elektronikát, akkor kb 2 literrel kevesebbet fog enni a kocsi 100km-en, ugyan annyit, mint a különben azonos motorú EURO5-ös verzió. Ezzel éves viszonylatban 30 ezer km-rel számolva, kb 1.5 t CO2-től mentem meg a Föld anyát közvetlenül csak a 600 l gázolajat számolva, nem beszélve arról, hogy annak is egy csomó karbonlábnyoma van hogy rengeteg munka megkeresni a reá való kb 360 ezer Ft-ot. Itthon még nem hallottam róla hogy ez gondot jelentene, kivéve a garanciás autókat, mert ugrik a gari, de külföldön mennyire komolyan veszik ezt, ellenőrzik-e egyáltalán, mi a bünti ha elkapnak?jún. 29. 20:59
1/9 Fsms válasza:
Ha be viszed a szervizbe , rárakják a kocsit komputerre azonnal kiderül, h valaki belenyúlt.
Egyébként, h milyen kárt okozol az átírással az is megér egy misét.
2/9 A kérdező kommentje:
A szent tehén N2O miatt van, hogy üzemanyag felesleget juttatnak az égéstérbe, hogy hűtsék, így elcseszik a tökéletes égést, cserébe némileg csökken az N2O kibocsájtás.
jún. 29. 21:23
3/9 anonim válasza:
Tehát olyan hülyék a mérnökök hogy hagyják 2 literrel többet fogyasztani a kocsid motorját..?
4/9 A kérdező kommentje:
A mérnökök nem hülyék, tökéletesen tisztában vannak a belsőégésű motorok termodinamikájával. Mint szinte mindig, a politika nyúlt bele a lecsóba, pontosabban az USA gépjárműgyártó lobbi, mivel képtelenek előállítani egy normális dízelmotort, és az európaiak főleg a VW Passattal iszonyatosan keresztbe tettek nekik hazai pályán. Egy viszonylag nagy autó, az amerikai benzines megfelelőjének fogyasztásának a harmadával, jó áron. Ekkor pattant ki a dizelbotrány, amire az infókat a NSA lehallgatószolgálata biztosította, különben az életben nem derült volna ki. Mivel egy korszerű dízel motor minden tekintetben jobb környezetvédelmi szempontból, egyedül a NO többlet kibocsájtásába tudtak belekötni. Az NO egy természetes instabil gáz, ami viszonylag rövid idő alatt semlegesítődik, vagyis nem mard sokáig a légkörben, és minden égési folyamatnál képződik. Még az ember is termeli, és egy vasárnapi gázos ebédfőzés, kb annyit termel, mintha 500 km-ert autózna valaki. Egyedüli valós problémát max a nagyon zsúfolt belvárosi közlekedési csomópontoknál okozhat, ha feldúsul. A dizel botrányra válaszul, miután USA nyomásra közellenségnek kiáltották ki a dizel motor által termelt NO-t, a gyártók úgy válaszoltak, hogy csökkentették annak kibocsájtását. Erre a módszer, hogy többlet üzemanyag befecskendezésével elcseszik az optimális égési ciklust, ezáltal többet eszik az autó, de csökken az NO.
jún. 29. 21:48
5/9 anonim válasza:
4) nem válaszoltál a kérdésre.a felvetésemnek semmi köze egy adott ország lobbijához.az USA védővámot vetett ki a BMW-re még Trump idején, tehát ha annyira féltek volna a vw-től akkor lett volna fegyvert ellenük is.megkérlek hogy ne terjessz baromságokat.a vw-konszern csalt,holott elég lett volna a módszeredet alkalmazva csökkenteni a fogyasztást,és akkor nem kellett volna csalniuk.a NO csökkentése(semlegesítése..)ad-blue adalék alkalmazásával csökkenthető,nem pedig többlet üzemanyaggal.ezzel nyilván tisztában vagy ha már motorvezérlőket szándékozol átprogramozni.
6/9 A kérdező kommentje:
Én hozzá nem nyúlok a vezérléshez, erre megvannak a profi szakemberek akik évek óta ezt csinálják. A dizelbotrány meg azután robbant ki, miután a VW bepofátlankodott az USA-ba, és nem a prémium kategóriában mint a BMW vagy MB, hanem az átlagosban kezdett őrülten nyomulni. A védővám, meg a hasonló gazdasági fegyverek kétélűek, mert az ilyen hozhat ellenintézkedéseket is, pl az amcsi cuccokra is büntetővám kerül, ami tudtommal meg is történt. Sokkal elegánsabb egy botrány, és ebből még kártérítést is ki lehet csikarni, mint ahogy meg is történt. Mint utólag kiderült, mindegyik gyártó csalt, és manipulált, még az amcsik is, de a VW-nek olyan leckét kellett adni, ami egyben példastatuálás is a többi USA-n kívüli gyártónak.
jún. 29. 22:31
7/9 A kérdező kommentje:
A tettek mezejére léptem, de bukott a mutatvány. Nem lehet felülírni a programot a külső csatlakozón keresztül, ehhez szét kéne szedni a vízmentes motorvezérlőt, és közvetlenül az IC lábáról kéne programozni. Ezt már nem vállaltam be, mert a legkisebb dixer és sok százezres a kár.
aug. 22. 12:19
8/9 anonim válasza:
Ne add fel ilyen könnyen, vannak akik megcsinálják.
9/9 A kérdező kommentje:
Az a helyzet, ha kifingik a vezérlő, akkor csak a gyártól tudnánk kérni újat, mert teljesen egyedi konfiguráció, 45 eltérés-extra van az alapmodellhez képest. Ismerve a taljánok tétűségét, ez legalább két hónapra leállítaná az autót, és ez lenne a nagy bukta, nem is az új vezérlő ára.
De köszi az infót, rendesen elmagyarázzák mit, hogyan, miért. Mondjuk az okés, hogy gyorsabb, nyomatékosabb, kevesebbet fog enni, de egy kukkot se említ, mi lesz a környezetvédelmi besorolással, hogy érint mindez a károsanyag kibocsájtást?
aug. 22. 16:23
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!