Az anyagi javak megteremtése,az életszínvonal megtartása egyre nehezebb mostanában a növekvő infláció,a dráguló árak,az élet minden területét átszövő drágulás miatt.Hová vezethet mindez?
Á,aláírom hogy voltak errefelé mutató kormányzati szándékok,hogy a fizetéseket megemelve,minimálbért,a nyugdíjak vásárlóeréjét is próbálják hozzáhúzni a drágulásokhoz. Sajnos azonban az az igazság hogy azt tapasztalja az ember,és a fiatalok főképpen,hogy egyre nehezebb lesz bármit kicserélni,újat létrehozni,mert a meglevőt is éppen elég fenntartani sokaknak.Ezzel csak minden egyre jobban lepusztul,és bizony ahol nincs komolyabb alapjövedelem,vagy nem segítenek a szülők,nincs bármi más egyéb bevételazok szépen lassan leszakadnak.
Példa:Mire cseréljem ki a 12 éves kocsimat,legfeljebb csak 8-10 évesre
telik,holott ezelőtt 10 évvel egy 4-6 éves is simán elérhető volt sokaknak.Jó példa a rengeteg régi Audi,Merci amik akkor simán elérhetőek voltak sokaknak,de ma egyszerüen ezek lecsrélése egyszerüen elképzelhetetlen.De lehetne sorolni a lakáspéldákkal,bútorokkal,szóval mindennel.Hova vezet mindez?
Tulajdonképpen várjuk már ki a végét, mert nem hetente kéne sírni hanem mondjuk megnézni azt, hogy 4 év alatt hogyan változott az életszínvonalad.
Mivel csak 2021 harmadik negyedéves adat van kint így vegyük 2021 3. negyedéve és 2017 harmadik negyedéve között a változást.
2017-ben 193 424 forint volt a nettó átlagkereset, kedvezmények nélkül.
2021-ben ez 285 047 forint, ez 47,6%-os növekedés.
Durván 100 ezerrel még nőtt is azóta a foglalkoztatottak száma.
Közben volt 18%-os infláció.
Reálértéken az átlag magyar 25%-kal költhet többet mint az előző választások előtt.
Minimálbér 2018-ban volt 91 770 forint, 2022-ben meg 133 ezer. Ez 44,9%-os növekedés. Reálértéken 23%-os növekedés.
Ha a 25 év alattiakat nézed akkor ők még a 20%-os reálbérnövekedés mellé tudnak rakni egy +15%-ot.
Szóval azért nem tudom hányan tudják azt elmondani, hogy rosszabbul élnek, mint 4 éve. Lehet 2019-hez képest van aki rosszabbul él de még ez se hiszem, hogy jellemző lenne és főleg nem az alacsony keresetűekre akiknél a minimálbéremelés erősen érződik.
ma 18:40
10 éve 3 millió autó szaladgált az utakon, most olyan rossz a helyzet, hogy szűk 4 milliónál tartunk.
Illetve nagyon más egy 2000-ben legyártott autó 2010-ben meg egy 2010-ben legyártott autó 2020-ban, mert a technológia elég sokat fejlődött illetve az igények is teljesen mások lettek.
Írtam is,és méltányolom is azt,hogy felfogták ennek a dolognak a súlyát,mármint hogy a kormányunk is érzékelte ezt a problémát,amit a béremelésekkel az efelé irányuló egyéb intézkedésekkel mederben is próbált tartani.
Sajnos ennek ellenére a fent leírtak állandósulni látszanak a bérnövekedések ellenére is,ami csak úgy lehetséges hogy az árak növekedése még ezt a béremelkedési színvonalat is jóval meghaladta.
Ez csak így lehet.Erre vonatkozott a kérdésem is,nem vitatva azt a tényt,hogy bizonyos szférákban jelentősebb bérfejlesztések voltak.
Ennek ellenére bizonyos javak elérése korábban sokak számára -a bérfejlesztések ellenére-ma szinte elérhetetlennek,vagy sokkal nagyobb anyagi ráfordítással tűnhet csak elérhetőnek...A trendre próbálom csak
a figyelmet felhívni,ami tegyük hozzá nem tudom hova vezethet.
24 órázni fogunk már mi is,mint az egészségügyben a nővérek vidéken,vagy mi a fene lesz?
5/Képzeld csak el,hogy annak a 4 milliónak a lecserélése hogyan fog menni?
Már hallani,hogy ismét nőtt a hazai autóparkunk átlagéletkora 13-ról ismét 14 évre.Azért ez nem a nagy pénzügyi lehetőségeinket mutatja,és inkább egy súlyosan kettészakadt ország képét vetíti előre,ami egyre inkább szemet szúr
mindenkinek.
9/Ebbe jobb bele se gondolni,mi lesz itt,mert újra cserélni egyre kevesebben fognak tudni.
Marad a bérlés,ugyis erre halad a világ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!