Budapesten miért építettek alig-alig mélygarázsokat, parkolóházakat rendszerváltás után?
Én nyaraltam Münchenben, ott kvázi minden sarkon van mélygarázs vagy parkolóház.Rengeteg van belőlük.
Nem is volt gond a parkolás.
A területe kisebb, mint Budapesté az egy főre jutó autók száma viszont magasabb.
Továbbá, sok az alagút, aluljáró, amik növelik az áteresztő képessget, gyorsítják a forgalmat.Budapesten ebből is nagyon kevés van.
Bár nyilván, München autóipari központként, nem lehet radikálisan autóellenes.
Németországban 40%+ a társasági nyereségadó. Akkora a költségvetés szövetségi, tartományi és önkormányzati szinten, amit Magyarországon el sem tudnak képzelni. Igazad van, a liberális Demszky és a szintén neolib fideszesek semmit nem csináltak, utóbbiak meg ahogy láthatjuk, már a retardáltság szintjére süllyedt, dedós, ovis retorikával vannak és voltak elfoglalva a cselekvés helyett.
Magyarországon nagyon kicsik a költségvetések. Ehhez a tőkét sokkal nagyobb mértékben kellene megadóztatni. Akkor lenne pénz magas szintű közszolgáltatásokra.
"Továbbá, sok az alagút, aluljáró, amik növelik az áteresztő képessget, gyorsítják a forgalmat"
Bizony. Látnád mi van Japánban, útkereszteződések helyett az utak gyakran egyszerűen nem egy síkban metszik egymást. De ehhez sok pénz kell, nagyobb költségvetés, nagyobb állam. Itt meg a (neo)liberálisok mindig alacsony adókat akartak a gazdagoknak, és kisebb államot. "Mer' a piac megógya"... ja, nem.
Nem volt motiváció. A helyi lakosok kvázi ingyen parkolhatnak az utcán, emellett az összea utca gyakorlatilag parkoló, és akkor még ott vannak a foghíj telkek is.
Amelyik nyugativnagyvárosban parkolóházakat építenek, ott még a helyieknek is korlátozottak az utcai parkolási lehetőségeik.
"Ez nem csak az ő hibája, Demszky és Tarlós sem tett sokat."
Hagyd, ez 1-es mindenhova ezt böfögi, mégha semmi köze a kérdéshez akkor is.
"...Magyarországon nagyon kicsik a költségvetések"
Még megvalósíthatósági tanulmány sem készült arról, hogy releváns helyekre parkolóházak épüljenek. Szerintem így túlzás rávágni, hogy nincs pénz.
A kerületi önkormányzatok költségvetése eléggé leterhelt, a fenntartási, pótlási költségekre megy el a suska jó része. Annyi lóvéjuk nincs hogy egy nagy parkolóház több tíz Mrd-s költségét megfuttassák.
Azon kívül politikai öngyilok lenne, több okból is. Az egyik, tucatnyi területen állnak sorba az igények, hogyaszongya' ovi, bölcsi, szoc.otthon, park, közterek, meg térsasoló kamerák, meg "tegyen már rendet az önkori kűggyön' köztereseket a csövesek ellen". Ja és a lepukkant lakóházak felújításához is sorban állnak állandóan társasházak egy kis önkoris hozzájárulásért. Egy óriási támadási felületet adna ha ezek helyett parkolóházakra tapsolná el a zsöcit.
A másik, hogy a kerület szemszögéből nem túl nyerő politikailag parkolóházat építeni akkor sem ha ad rá az állam költségvetési manit. Ugyan melyik utca/környék lakói tapsikolnának örömükben jaj de jó ide húznak egy 500 beállásos nagy parkolóházat hogy a más kerültekből / aglóból beáramló forgalom tudja hol parkoltatni a kocsiját? Inkább a kiszorítósdit próbálják játszani. Fizetős övezetté tenni mindent is - kiszorítani máshova a forgalmat. Az más kérdés, hogy amikor baromi nagy irodaházakat, plázákat engedélyeznek a területükön akkor arról szégyellősen hallgatnak mennyivel fogja a forgalmat az megdobni, de hát ott lehet érvelni "hozza az iparűzési adót meg szépen rendberakják a környéket". Egy parkolóháznál meg nincs ilyen indok, ott a kerületi lakó csak a forgalmat látja. Márpedig a képviselőt a kerületi lakó választja meg nem az aki másik kerületből odakórzózik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!