A magyar kormány miért nem építette még meg a Duna-Tisza összekötő csatornát?
Figyelt kérdés
Még 2010-ben egy cég azt tervezte hogy összeköti a Duna folyót a Tisza folyóval egy Tass és Szolnok település közt húzódó,a teherhajózásra és öntözésre is alkalmas csatornával.
A csatornának köszönhetően a gyárak olcsóbban tudnák szállítani a termékeit,illetve az elsivatagosodás ellen is hatékony lenne.
A terv megvalósítását kormányzati és uniós segítséggel akarták megvalósítani.
A terv miért nem valósult még meg?
2021. ápr. 1. 09:12
1/7 anonim válasza:
Na látod... az M4 utat miért nem építették meg már 2016-ra?
3/7 A kérdező kommentje:
De ez a Mészáros Lőrinc féle vagy a kínai/német gyáraknak és építő cégeknek is megérné.
2021. ápr. 1. 11:28
4/7 anonim válasza:
De a kormány nem hosszútávon gondolkodik. Nekik jobban megéri simán eltenni a pénzt.
5/7 anonim válasza:
Azért nem épült meg, mert egy világméretű összeesküvés részei vagyunk és gondosan ügyelnek rá hogy csak a látszat kedvéért építsenek hasznos dolgokat.
Se az EU-nak se Lölőnek nem érdeke a globális felmelegedés ellen harcolni, sőt kifejezetten érdeke hogy mihamarabb bekövetkezzen.
6/7 A kérdező kommentje:
Gyurcsány Ferenc sem erőlködött megépíteni,nem is kampányolnak ezen tervel,pedig klímaválság van.
2021. ápr. 2. 15:21
7/7 anonim válasza:
Ez a csatorna a maga 46 méter szélességével a mai építési árak mellett, a NER vállalásában több ezer milliárd forintból és kb 50 év alatt lenne megvalósítható. Viszont erősen kétséges, hogy egyáltalán megvalósítható a domborzati és geológiai viszonyok miatt. Az is kérdéses, hogy valóban ez lenne a legjobb megoldás a terület vízellátásanak javítására, ahhoz ugyanis nem szükséges egy két folyó közti ekkora szélességű csatorna, elég lenne csak jóvl keskenyebb leágazásokat kialakítani. A szállitmányozást tekintve sem lenne annyira jó befektetés mivel a folyami szállítmányozás nem elég versenyképes a sokkal gyorsabb vasúttal szemben. Tehát erősen kétséges, hogy lenne-e értelme egy ilyen két folyót összekötő csatornának, de ha mégis akkor se lenne rá pénz. Hasonló de jóval kisebb léptékű projekt a Debrecen és környékének vízellátását javító Civaqua program ami több ütemben fog megépülni, de már az első ütem is 16 miliárdba kerül. Ennek a lényege, hogy a Tisza vizét a már meglévő Keleti főcsatornából átvezetik egy főld alá fektetett csövön keresztül a Tócó patakba ez az első ütemben valósulna meg, majd a Tócó patak ellátná vízel a Nagyerdőt és a Debrecen környéki tavakat. Mire ez elkészül az is több évtized és valószínűlegy 100 milliárdos nagyságrend, ha elkészül valaha is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!