Létezik ma a magyar jogrendszerben egyáltalán ma olyan kategória, hogy "büntetőfékezés"?
Kérdező, ha balesetet okoz akkor annak megvizsgálják az okait és ilyenkor kiderül hogy az illetőnek volt-e oka a fékezésre.
Pár éve kicsit lassabban vettem észre egy lámpaváltást és hogy ne fussak bele az előttem megálló autóba, erősebben kellett fékeznem. Mivel betartottam a követési távolságot ami a sebességemhez szükséges volt, így simán meg tudtam állni. Az utánam jövő viszont nem figyelt erre és ő már belém szaladt.
Neki is egyértelmű volt utána, hogy ő volt a hibás, mert ugyanúgy lámpához közeledett, mint én és ugyanúgy nem vette észre előbb a lámpaváltást, mint én, ellenben nem volt meg a szükséges követési távolsága ahhoz, hogy meg is tudjon állni.
Ha viszont ezt hirtelen fékezést egy nyílt úton csináltam volna, akkor teljesen egyértelműen én lettem volna a hibás, mert nem volt okom a ilyen fékezésre. De még ebben az esetben sem lett volna más következménye, mint hogy nekem kell a saját káromat állnom, mert akkor is megáll az, hoyg nem tartott kellő követési távolságot.
Ha viszont eleve én hajtok be egy másik autó elé és már ott lefékezek, ok nélkül, akkor azzal már közúti veszélyeztetést követek el - ahogy előttem írták - és nem csak a kárt fogják velem kifizettetni, a jogosítványomnak is lőttek és még feljelentés is lesz ellenem veszélyeztetés miatt. Akár letöltendő börtönre is ítélhetnek miatta - ha valóban sérülést is okozott.
Olvasd el ezt, jól leírja egy ügyvéd:
"de az aki előtte van nem lehet semmilyen ma létező kategóriába sorolni"
Hogyne lehetne. Ha veszélyhelyzet alakul ki, akkor az közúti veszélyeztetés.
Ami pl Berkinél látszik, egyértelműen az. Bevág a busz elé, sem időt, sem helyet nem hagy a féktávolság kialakításához és megáll előtte. A busz nem tud olyan gyorsan megállni, mint egy autó, a sofőr nem ugorhat rá a fékre, mert a buszon utazók súlyosan megsérülhetnek.
A rácsúszásos balesetek nem egyenlőek a büntetőfékezéssel.
A közlekedés a szabályok betartása mellett a kölcsönös bizalomra épül. Feltételezed a másikról, hogy nem akkora barom mint a Berki meg a többi hozzá hasonló. Ha nem így lenne akkor képtelenség lenne közlekedni.
Gondold el ha mindegyik szembejövő autónál azt kellene mérlegelned, hogy vajon át jön-e a sávodba, vagy attól kellene mindig rettegned hogy vajon megáll-e a stop táblánál megadja-e az elsőbbséget.
Egyébként megnézném, hogy a budapesti csúcsforgalomban 1000 autóból mennyi tartja be a követési távolságot úgy, hogy egy indokolatlan satufékezés esetén meg tud állni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!