Más országokban is ennyire alávetik az emberek magukat a kapitalizmusnak?
Ha például GYK-n megkérdezi valaki, hogy nem kéne-e betiltani a reklámokban való hazudozást, akkor a többség válasza az, hogy nem.
Ha megkérdezi valaki, hogy nem kéne-e betiltani a szándékosan silány minőségűre gyártott áruk forgalmazását, akkor a válasz, hogy ilyen nem is létezik.
A külföldi "GYK" oldalakon is ilyen válaszok születnének?
A kérdés és az értelmezése két teljesen eltérő dolog, sőt a kérdésre sem lehet ebben a formában válaszolni.
Senki sem veti alá magát a kapitalizmusnak. Se itt se másutt. Viszont!
Sokféle más ország van. Még kapitalista is. Ahol azt szakszerűen működtetik, az emberek nagy többsége lefogadja, ugyanis számukra, céljaikhoz megfelelő. Ahol viszont se nem szakszerűen, se nem mértékkel működtetik, ott az előbbitől való eltéréssel arányosan az elégedetlenkedők száma is nő. Nálunk ezzel szemben nem kapitalizmus, hanem feudalizmus építése zajlik. A kapitalizmusnak nem jellemzője a pallosjog, a kizárólagos központi hatalom, a tiltás és még számos dolog. Ez a feudalizmus jellemzője volt. A kapitalizmusban független bíróságok döntenek mindenben, nincs központi hatalom, a szerepeket megosztják az egyes érdekek között, nincs tiltás csak ajánlás, és még sok minden nincs, ami itt van, viszont sok minden van,amit itt eltöröltek.
Ettől független a kommentben jelzett dolgok léte.
A reklám pontosan ugyanúgy hazudik, ahogy a kormány. A tabletta ígéri a fájdalomcsökkenését, és az be is következik. Csak nem 10 perc múlva, nem teljesen múlik el, és sokkal gyorsabban visszajön. A kormány ígéri a jóllétet. Ez be is következik. Csak nem a társadalom egésze, hanem egy szűk kiválasztott réteg számára. A reklám összemos, ahogy a kormánypropaganda is. Csakhogy a reklám azért, mert túltermelési válság van, a termelő próbál befolyásolni, hogy ne a másik hasonló minőségű termékét, hanem az övét vedd. A kormánypropaganda viszont azért, hogy ne vedd észre az átverésedet, a nyomorodat, a visszafejlődésedet.
A szándékosan silányminőség valóban - ebben a formában - nem létezik. Ami létezik, az a profit (gyakran már csak a működés léte) miatt a gyártási költség csökkentése (sokszor tévesen), az eladás növelése érdekében történik. Ez a túlhajszolt vásárlási kedv fenntartása miatt is van, hiszen a biológiai és technikai adottság határt szab. Nem tudsz háromszor annyit enni, és nincs szükséged havonta újautóra. Utóbbinál kivéve akkor, ha olyant gyárt, ami csak másfél hónapig üzemel. Ez nem szándékos silányság, hanem gyártási taktika. Muszáj, hogy havonta vegyél, különben becsukhat. De csak akkor fogsz venni, ha nincs más választásod (mert hülye azért nem vagy). Ez is a túltermelési válság miatt van. A verseny kikényszerítette a vállalkozások növekedését, eközben senki nem vizsgálta, az embernek szüksége van-e ennyi termékre. Most, hogy nem veszik, kiderült. Az üzem viszont megvan.
Sem a reklám ilyen tömege és minősége, sem a termékek ilyen tömege és minősége nem jó. Csakhogy ha hagyjuk felborulni az egyensúlyt, annak ez a következménye. Ha autópályán száguldasz 160-nal, szabálytalan, de lehet veszélytelen is. De próbál meg egy kanyargós hegyi úton 160-nalmenni. a halál garantált. Itt is felborult az egyensúly, és vele látványosan az autó. A túltermelsé nem ilyen látványos, de a hatása ugyanaz.
#1
Ha jól értem azt az egy mondatot próbáltad kinyögni ilyen hosszan, hogy gazdaságilag nem tenne jót, ha igazat mondanának a reklámokban.
Miféle alávetés?
Szerintem te ebbe születtél, én meg ennek örültem az előző után.
Akkor inkább alávett mindenki, most legalább jogod van kilépni a rendszerből.
Csak nincs hova.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!