Miért probléma az ha a gyengébb képességűeket külön tanítják? Nem együtt a jobb képességűekkel. Így nem hátráltatják egymást a tanulásban.
#11
A legszebb a dologban, ezek jelentéktelen többletjogokért hisztériáznak és ez a későbbiekben hatalmas ellenérzést szül majd.
Kicsit kapcsolódik ehhez a túlzott polkorrekt jelenséghez, bár képregényes fronton, nagyon találó a hozzászólások végén található idézet A sötét lovagból, méghozzá a főgonosztól.
#13
? Azt fejtegeted te meg a rasszista haverjaid itt hogy a probléma az hogy a PC-ség miatt nem lehet faji alapon elkülöníteni a romákat. Én is ezt írtam, hogy sokan a gyengébbek visszahúzzák a jobbakat szöveg alatt erre gondolnak és te ezt igazoltad.
"Régen voltak kisegítő iskolák"
Ma is vannak.
A szegregált cigánygyerekek viszont nem oda jártak. Az, hogy elkülönítve voltak a nem szegregált osztálytól (fizikálisan is), hogy nem volt informatika órájuk, hogy nem járhattak uszodába és az iskolai rendezvényekre, nem segítette őket a tanulásban.
Értem én, hogy a gyerekek nagy része szociálisan súlyos hátrányokkal érkezett, magatartási és beilleszkedési problémák voltak velük, de az iskola még csak kísérletet sem tett arra sem, hogy legalább papíron úgy tűnjön, mintha rendben lennének a dolgok.
#9 "Lehet eddig egy kő alatt éltél, de manapság a gyerekek 70-80%-a speciális nevelési igényűnek van nyilvánítva és ennek következtében felmentést kapnak az értékelés alól azokból a tárgyakból, amiket képtelenek teljesíteni így a tanároknak nem is kell velük erőlködni, cserébe fejlesztő órákra járnak. De tudom a probléma itt valójában az hogy sok szülőt zavar az a néhány barnább bőrű gyerek az osztályképen és bármire hajlandóak lennének hogy megszabaduljanak tőlük. De ennek semmi köze a gyerekek előmeneteléhez, vagy értelmi képességeihez. Ez szimplán csak rasszizmus."
Ez viszont szimpla ostobaság.
A gyerekeknek nem ekkora százaléka speciális nevelési igényű. Sajnos tényleg évről évre több, de még így is 10-20% körül van. Bizonyos területeken, csoportokban nagyobb az arányuk - de ott meg pont az a kirívó eset ha nem ilyen a gyerek.
És nem, NEM KAPNAK FELMENTÉST a tárgyakból az értékelés alól, és NEM MENTESÜL A TANÁR a tanítása alól. Éppen hogy ezzel nehezebb, mert a tanár ugyanúgy kell hogy oktassa a gyereket, csak mindegyiknek személyre szólóan kellene megtalálni azt, hogy hogyan tegye meg. Értékelni is kell, csak nem lehet bizonyos feladatokat végeztetni vele vagy nem ugyanúgy kell számon kérni. Amelyik gyerek helyesírás alól van "felmentve", annak is van nyelvtan jegye, csak nem a helyesírását osztályozzák. Vagy amelyik gyerek nem tud szóban felelni annak biztosítani kell más módszert a kikérdezésre - vagy fordítva, ha írásban nem tud válaszolni, akkor pont hogy szóban kell kikérdezni.
A fejlesztő óra nem a normál óra helyett van - hanem pontosan azért hogy utána a normál órán IS képes legyen a gyerek tanulni. A fejlesztő pedagógus beosztásától függ hogy mikor, milyen órán megy fejlesztésre a gyerek. Nem matek alatt megy ha a számolással vannak gondjai, hanem ahogy sikerül, lehet hogy matek óra alatt, de lehet hogy ének vagy tesi órán megy fejlesztésre. vagy délután.
Az nem rasszizmus hogy a rosszul teljesítő ygerekek nem tudnak együtt haladni a náluk sokkal jobbakkal. HA nincsen vele egyéb probléma és nem ő a 17. a 24 fős osztályban, akkor megoldható. De ha a tanítást pontosan azért teszi lehetetlenné mert nem képes az órai anyaggal foglalkozni, a feladatot megoldani - akkor sem ő nem fog ott tanulni, sem a többiek.
Rasszizmusról beszélni meg világ baromsága. Egyszer próbálnád ki hogy milyen a valóságban, máris nem lennél olyan nagyvonalú. Nem tudom te hogy reagálnál, ha a gyereked azzal menne haza hogy nem engedték vécére menni csak ha fizetett érte vagy ha azzal menne haza a 10 éves lányod, hogy az osztálytársa terhes és a másik osztálytársa az apja a gyerekének.
mindentudó99
A régi megoldást nem lehet visszahozni, az a mai körülmények között nem lenne működőképes. De egy új - hasonló - rendszer nem lenne rossz. Nagyon sok gyerek azért kallódik el, mert egyszerűen neki túl nagy létszámúak az osztályok és kevés figyelmet tud kapni.
A legtöbb gyerek jól tudna tanulni akár 25-30 fős osztályokban is, de nem mindenki. Van akinek arra lenne szüksége hogy ott üljön valaki mellette és szinte fogja a kezét, magyarázza neki hogy mit kell csinálnia - és hogy most kell megcsinálnia, nem holnap.
Amikor egy ötödikes gyerekről kiderül hogy egyszerűen nem tud 10-nél nagyobb számokban gondolkodni, akkor őt nem lehet betenni egy normál osztályba. Vagy ha az a gyerek csak gyógyszerrel vehető rá arra hogy ne legyenek állandóan olyan dührohamai, amivel megijeszti a társait és amint a gyógyszere hatása csökken, már figyelni kell rá - ott szükség lenne másféle intézményre, hiszen lehet hogy amúgy rendkívül okos és ezt fejleszteni lehetne.
A speciális iskolával ott a gond hogy sok buta ember megbélyegzésnek tekintené. Ha a másik gyereke jár oda, akkor az hülye, dilis, ketyós - ha viszont a sajátjára mondanák, hogy jobb lenne neki ott tanulnia, akkor elhárítaná, pont mert szerinte az ő gyereke nem "hülye, dilis, ketyós", mint akik oda járnak. Ahogyan ma még a pszichológusokkal szemben viselkednek sokan, mintha azokhoz csak elmebetegek járnának.
Nem tudom hogyan tudják majd megoldani, hogy az ilyen intézmény hasznos és múködőképes legyen. Hogy valóban segítsen és ne rontson. nem szabad hogy aki oda jár azt leminősítsék ezzel, hiszen ha egy ilyen iskola jól működik, akkor onnan éppen úgy kerülhetnének ki később egyetemre járó diákok, mint máshonnan. Pont azt a pluszt kellene ott megadni ami nekik ehhez az eredményhez szükséges. És bizony átjárhatónak is kell lennie az iskoláknak, vagyis ha a "kisegítő iskola" elérte amit kellett, onnantól folytathassa a tanulmányait a hagyományos iskolában ha akarja - ahogy ha kierül középiskolában hogy valakinek erre lenne mégis szüksége, akkor akár ott is elérhető legyen pl. hogy le tudjon érettsgizni.
Az ilyen iskolákban lenne helye azoknak az alternatív módszereknek, amiket most olyan nagyon szeretnek a liberálisok. Az a gond hogy nekik általában addig tetszik, amíg a jól fizető, gazdag réteg, amúgy nem kezelhetetlen és nem ostoba gyerekei járnak ilyen intézményekbe. Amint valóban tétre menne a dolog, vagyis a ténylegesen rosszul tanulóknál kellene megcsillogtatni hogy az alternatív oktatásukkal milyen fejlődést tudnak elérni, ott már igen kevesen tartanak ki. Mert nem rakás átlagos vagy jó képességű gyereknél van szükség a modern, alternatív oktatási módszerekre - hanem pont azoknál, akik a hagyományos képzésben nem tanulnak.
"A gyerekeknek nem ekkora százaléka speciális nevelési igényű. Sajnos tényleg évről évre több, de még így is 10-20% körül van. Bizonyos területeken, csoportokban nagyobb az arányuk - de ott meg pont az a kirívó eset ha nem ilyen a gyerek."
De minimum 70-80%
"És nem, NEM KAPNAK FELMENTÉST a tárgyakból az értékelés alól, és NEM MENTESÜL A TANÁR a tanítása alól. Éppen hogy ezzel nehezebb, mert a tanár ugyanúgy kell hogy oktassa a gyereket, csak mindegyiknek személyre szólóan kellene megtalálni azt, hogy hogyan tegye meg."
Az értékelés alól kapnak felmentést. Csak 4-5-ös osztályzatot kaphatnak. A rendes tanórát is végigülik, de ott nem kell velük külön foglalkozni. Erre vannak a külön kis létszámú fejlesztőórák.
"Értékelni is kell, csak nem lehet bizonyos feladatokat végeztetni vele vagy nem ugyanúgy kell számon kérni. Amelyik gyerek helyesírás alól van "felmentve", annak is van nyelvtan jegye, csak nem a helyesírását osztályozzák. Vagy amelyik gyerek nem tud szóban felelni annak biztosítani kell más módszert a kikérdezésre - vagy fordítva, ha írásban nem tud válaszolni, akkor pont hogy szóban kell kikérdezni."
Igen ezt már írtam osztályozzák őket de négyesnél rosszabbat nem kaphatnak. Tehát kvázi nincsenek értékelve.
"A fejlesztő óra nem a normál óra helyett van - hanem pontosan azért hogy utána a normál órán IS képes legyen a gyerek tanulni."
Eredetileg ez lenne a célja, de tudjuk hogy nem így van. De amúgy minek erőlködne bárki hogy a normál tanórán teljesítsen ha úgy sem kap rendes értékelést?
"A fejlesztő pedagógus beosztásától függ hogy mikor, milyen órán megy fejlesztésre a gyerek. Nem matek alatt megy ha a számolással vannak gondjai, hanem ahogy sikerül, lehet hogy matek óra alatt, de lehet hogy ének vagy tesi órán megy fejlesztésre. vagy délután."
Ez magától értetődő mindenkinek szerintem.
"Az nem rasszizmus hogy a rosszul teljesítő ygerekek nem tudnak együtt haladni a náluk sokkal jobbakkal. HA nincsen vele egyéb probléma és nem ő a 17. a 24 fős osztályban, akkor megoldható. De ha a tanítást pontosan azért teszi lehetetlenné mert nem képes az órai anyaggal foglalkozni, a feladatot megoldani - akkor sem ő nem fog ott tanulni, sem a többiek."
Ha ez maximum azért van így mert a mai pedagógusok alkalmatlanok bármire. Pár évtizede 8 osztály volt egy tanteremben egy tanárral mégis mindenki megtanulta amit kellett és csak felnőtt így pár mérnök orvos stb.
"Rasszizmusról beszélni meg világ baromsága. Egyszer próbálnád ki hogy milyen a valóságban, máris nem lennél olyan nagyvonalú. Nem tudom te hogy reagálnál, ha a gyereked azzal menne haza hogy nem engedték vécére menni csak ha fizetett érte vagy ha azzal menne haza a 10 éves lányod, hogy az osztálytársa terhes és a másik osztálytársa az apja a gyerekének."
Ez a nettó rasszizmus része a dolognak. Ha lenne egy külön iskola a gyengébb tanulóknak az nem garancia rá, hogy az összes roma ott köt ki, ahogy az sem hogy néhány hófehér turulmagyar család sarja nem fog ott kikötni. Ezért is hal el minden ilyen kezdeményezés, mert a szülőket kvázi csak az érdekelné ha faji alapú elkülönítés lenne. Az meg nem lehet mert 2020-at írunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!