Kezdőoldal » Otthon » Rezsi » Ingyenes lett a hulladékszállí...

Ingyenes lett a hulladékszállítás is?

Figyelt kérdés

Igaz, nem olvastam, hallottam semmilyen tájékoztatót, vagy hírverést sem, de erre az évre nem kaptunk számlát.

Ért már meglepetés, hogy olyan lett ingyenes, amiről nem tudtam.

Nem elkallódott a számla és csekk; legalábbis, akkor - csak a környékbeli településeket nézve -, többezer ingatlannál kallódott el. Egyébként, ha csak nem kaptam volna meg a számlákat, és így hiába várnák a fizetést, akkor bizonyára már foglakozna velem a NAV.

A szállítást ugyanolyan gyakorisággal, ugyanazon a napon végzik – és kb. ugyanabban a félórában -, mint előtte, évtizedeken át.



2017. szept. 26. 10:32
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Hívd fel őket és érdeklődj,mert van ahol még mindig csak kínlódás van.

De gyűjtögessél mert meg fogod kapni a számlát és visszamenőleg!!

2017. szept. 26. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Inkább érdeklődj utána, megy úgyis ki kell fizetni, ahogy az első mondja, visszamenőleg is...
2017. szept. 26. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

"Nemzeti" lett ez is...és úgy sz@r az egész,ahogy a többi nemzeti.

Nem lett ingyenes,ha nem akarsz koppanni,rakosgasd el azt az összeget,amit ezelőtt fizettél.

Majd egyszer csak küldik az egész évit,és csak 1~2 hetet adnak,hogy kifizesd. Tetű bagázs.

2017. szept. 26. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Valóban átállás történt és mint ahogy minden átállás a szolgáltatóknál ez sem lehet zökkenőmentes. Valószínűleg úgy lesz,ahogy már írták. Majd utólag kiszámlázzák egy jó nagy összegben. Vagy felveszed velük a kapcsolatot és megpróbálsz egyeztetni,hogy kinek és mennyit fizess,vagy megpróbálsz sumákolni és majd akkor fizetsz mikor megérkezik a nagy számla. Gondolván hátha nem fog. Majd meglátjuk mi lesz belőle. De szidni nyilván mindig könnyebb,mint elősegíteni a munkálatokat. Főleg,ha egy csöpp esélyt is lát rá az ember,hogy egy kis pénzt sumákolhat el.
2017. dec. 15. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Gondolom a szemetet továbbra is elviszik,tehát a szolgáltatást továbbra is megkapod,amiért pedig fizetni kell vagy ha nem vinnék el a szemeted gondolom egyből menne a telefon,hogy miért nem viszik el.


Előző voltam. Ez lemaradt.

2017. dec. 15. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Tisztelt # 4 (2017-12-15 09:23) és # 5 (2017-12-15 09:24) válasz írója!


Én másképp tudom, mint ahogy te írod, illetve feltételezed.


① Az NHKV 2016. január 20-án került bejegyzésre a Cégbíróságon, és 2016. április 1-én kezdte a tevékenységét.

Lásd, saját honlapjukon: [link] és [link]

Utóbbinál a „KORMÁNYRENDELETEK” → „Bővebben”-re kattintva a hivatkozott Magyar Közlöny: [link] , itt a 4122. oldaltól.


••• Azaz, a működésük kezdetétől a válaszod megírásáig 623 egész nap telt el. •••

Véleményem, tehát vitatható, de ez már nem átmeneti zökkenő, ami az átállás körüli időben lehetséges lenne.

(Csak összehasonlításképp: a FŐGÁZ „észrevétlenül” vett át a Magyar Telekomtól, hónapokkal később a DÉMÁSZ is; tökéletes volt az átállás. És az azóta történt névváltoztatásaik sem okoztak gondot. A számlák illeszkedve, rendszeresen érkeznek; ugyanúgy részszámlák, ahogy volt. Náluk is választhattam elektronikus számlaküldést.

Pedig az áramnál éppen az átvételkor mérőcsere is volt, majd néhány nap múlva éves leolvasás. Ennyi nehezítő körülmény sem okozott nekik gondot. Semmit sem kellett tennem, a kiküldött szerződések aláírásán és visszaküldésén kívül. Mostmár ők végzik a csoportos beszedést; nekem pedig mindegy, kinek fizetek. Egy másodpercnyi zökkenő sem volt, nemhogy még 628 nap után sem tudnak sem számlázni, sem azt, hogy hol tartanak, mint az NHKV. És azt sem tudják megmondani, mikor tudnak majd. És elektronikus számla meg csoportos beszedés szóba sem jöhet.)


② A megállapításod szerinti ••• sumákolásom története: •••


- Természetesen, nagyon zavart, hogy nem fizet(het)ek a szolgáltatásért. Mivel nem volt számla sem, szerződés sincs, nem tudtam az azonosítómat, így utalni sem tudtam. Bár, számla nélkül, nem tudom, hogyan könyvelték volna el. Ráadásul az összeget sem tudtam, mert az a tájékoztató volt a honlapjukon, hogy havi számlázás lesz. (Azóta kiderült, hogy nem.)


- A honlapjukon megadott telefonszámon elérhetetlenek voltak. Gépi tájékoztató után, egy idő elteltével jött a gépi szöveg, hogy adjam meg az elérhetőségem, visszahívnak. Kb. 30 ilyen telefonálásom volt. Hónapok elteltével, még mindig nem hívtak vissza.


- 4 e-mailt küldtem nekik, hónapok óta ezekre sem jött válasz. Még csak az ilyenkor szokásos automata e-mail sem, hogy ez csak a levelem automata igazolása, ne válaszoljak rá stb.


- Honlapjukon kikerestem a felettes szerveiket: [link]

Mivel nem volt és nincs is megadva e-mail címük, azt is kikerestem.

Mindkettőnek írtam „Fizetni szeretnék a hulladékszállításért!” tárgyat megadva. Gondoltam, hogy ha a szakmai irányító szervezetet nem is, de a tulajdonos szervezetet csak zavarja, hogy még az sem tud fizetni, aki erősködik, próbálkozik.

Mindkét helyről azt a választ kaptam, hogy nem illetékesek az ügyben, de levelemet változtatás nélkül továbbították az illetékes helyre, az NHKV-hoz.

Tényleg így lehetett, mert csoda történt, és így legalább válaszoltak: legyek türelemmel, nem sokára kapok számlát.

Kaptam, sokára, és nem tőlük. Megbízásukból, az eredeti szolgáltatómtól.

Mint a kérdésben írtam, erre az évre még nem kaptunk számlát. Amit kaptam:

A számla kelte: 2017.11.28. Befizetési határidő: 2017.12.13. Elszámolt időszak: 2017.04.01. – 2017.06.30. A nyilvántartás szerinti folyószámla egyenlegem a számla kibocsátásakor a számlának megfelelő összeg, ami azt jelenti, hogy nincs elmaradásom. Szerintem viszont van, nevezetesen 2017. első negyedév.

Felkészültem a felesleges telefonálásokra, e-mail írásra, és a már bevált kerülőútra. De, meglepetésemre, az első hívásomra jelentkeztek. És, az ügyfélszolgálatos nem látott elmaradást a díjfizetésemben, csak ennyit tudott megnézni. Lehet, hogy cinikus vagyok, de végülis, amiről nem kaptam számlát, annak a számlabefizetésével nem maradhatok el.

Eszerint, telefonos ügyfélszolgálatosuk már van, de

- egyelőre számlát adni még nem mindenütt tudnak, a mi településünk a nem mindenütt régióban van;

- elektronikus számlát adni (pl. Díjnet) azoknak sem tudnak, akiknek már tudnak számlát adni (az eredeti szolgáltató, aki most is végzi a hulladékszállítást, tudott);

- banki csoportos megbízásos beszedést nem tudnak végezni még ott sem, ahol tudnak számlát adni, bár az szerepel a honlapjukon, hogy akinek a régi szolgáltatójánál így volt, annak semmit sem kell tennie, ők intézik a banknál a módosítást.

Ezt meg is tették, múlt év májusában már módosult az ő nevükre és számlaszámukra a megbízás. Így, a megbízásukból időnként számlázó eredeti szolgáltató, a módosítás miatt, már nem tud csoportos beszedést végezni.


- A szállítás elmaradása miatt nem kell telefonálnom. Ugyanazon a heti egy napon, ugyanúgy reggel fél 8 körül ürítik a háztartási hulladékgyűjtőt, mint évtizedek óta. Az unokáim örömére, mert így iskolába induláskor látják, és egy darabon követhetik a kukásautót a járdán haladva.

Ugyanúgy, ugyanazokon a napokon, kéthetente ürítik az újrahasznosítható hulladékot, illetve a zöldhulladékot; más-más héten.

És, mindezt, mint évtizedek óta, munkaszüneti napon (ünnepnapon) is teszik, ha akkorra esik az ürítés.


Nem tudom, hogy bosszant, vagy megnyugtat, hogy a rólam alkotott elképzelésed nem mindenben illik rám, de ez van.

2017. dec. 20. 15:40

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!