Kezdőoldal » Otthon » Lakberendezés » Szűk 2 év után reklamálható-e...

Szűk 2 év után reklamálható-e még egy bútor?

Figyelt kérdés

2020 április végén érkezett meg hozzánk a bútor egy cégtől. Rá 10 hónapra reklamációt indítottam, ugyanis a fényes MDF borítást elengedte a ragasztó és csúnyán látszódott ez az adott elemeken. Ezek az adott bútorelemek kilettek cserélve, mert a cég nagyon korrekten új elemeket küldött. Azonban most az egyik bútorelemről megint kezd leválni az MDF borítás. Azt nem tudom, hogy ez a bútorelem az eredeti vagy a már cserélt, de a lényeg, hogy jól látszódik a "bomlása", holott a szobában 21-22, ritkábban 23 fok van. Szóval a kérdés, hogy így, hogy lassan 2 éve vásároltuk a bútort (és már voltak problémás elemek 1 éve is) így lehet-e/érdemes-e reklamálnom újra?


Kép a kommentben.



2022. jan. 5. 13:00
 1/8 A kérdező kommentje:
2022. jan. 5. 13:00
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Mi állt a szerződésben? Mennyi a garancia?
2022. jan. 5. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
90%

Egy próbát megér, mondd már mit veszítesz?

Ha meg elutasítják, akkor arra a borsónyi pöttyre (ha jól láttam a hibát) teszel egy csepp fekete festéket!

Megjegyzem, én eleve ezt csinálnám, annyira rühellem már a hercehurcát.

2022. jan. 5. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Tőlük kérdezd, azt meg a papírokból nézd ki, hogy mit vállaltak ők, mennyi a garancia. Ha azt túllépted - ami sanszos, azaz esélyes, de legalábbis igencsak benne van a pakliban - akkor nyilván részükről semmi nem kötelező, a helyükben én - ez esetben - egy pár ezer forint ellenében vállalnám a javítást. (Nyilván egy 10.000 Ft-os díj is több annál, mint, hogy nem kapnak semmit.)
2022. jan. 5. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

3/4


Jogos, egy próbát megér. Már csak azért is, mert nem csak egy borsónyi pötty a hiba. A képen látható hosszú barna részből korábban nem látszódott semmmi, az a rész jelent most meg, ott engedte el végig a ragasztó.

2022. jan. 5. 13:49
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

#5

Szerintem írd meg nekik, hogy sajnálatos módon, a MÁR CSERÉLT elemmel ismét vannak gondok. (Ha te nem emlékszel, akkor ők pláne nem)

Egyébként ha mégsem a cserélt a hibás, akkor sem 20-22 hónapig kell hogy tartson egy bútor és a probléma biztos nem tegnap kezdődött.

A garancia bútorok esetén általában 2 év.

2022. jan. 5. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Először tisztázd, hogy van e garancia. Ha nincs, akkor meddig van szavatosság. Ez utóbbit is tudod érvényesíteni, itt neked kell bizonyítani, hogy nem a te hibádból lett ilyen.
2022. jan. 5. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 puritan ***** válasza:
100%

Ha még érvényes rá a garancia (amiről megvan a papírod) akkor jelentsd be, mielőtt le nem telik.

Ha már nem érvényes, akkor is van még rá szavatosság, ami 2 évig él. Ezzel csak az a bökkenő, hogy 6 hónap után már a vásárlónak kell bizonyítani, hogy a hiba oka már a vásárlásnál is megvolt, vagyis nem te rontottad el. Vagyis neked kell felkérned, és fizetned egy erre feljogosított szakértőt, hogy vizsgálja meg a bútorodat, és készítsen a hibájáról egy szakvéleményt.

2022. jan. 5. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!