Érdemes meggyűrűzni egy négyütemü fűnyíró motort? Valakik azt mondják, h felesleges, csak roszabb lesz, mert a régi gyűrükkel ahogy bekopott jobb minha újat kapna.
Igazából az a tökéletes megoldás ha a hengert megfúratja az ember, ill. tesz bele új dugattyút új gyűrűkkel.
Ugyanis a dugattyú mozgásából, terheléséből adódóan nem teljesen kör-körösen kopik a henger. Az új gyűrű nem illeszkedik ehhez.
Azt most pontosan nem tudom, hogy ezek a 4t fűnyíró motorok perselyes hengerűek, vagy nicasil bevonatúak? Gyanítom hogy ez utóbbi. Nicasilos hengert viszont nem lehet fúratni, maximum csak hónoltatni...
Nem.
Ezek a kis motorok úgy vannak tervezve, hogy az élettartamuk végére egyszerre kopik el bennük minden.
Ennek ellenére van aki meggyűrűzi. Aztán szelep, dugattyú, hajtókar cserével fojtatja majd. Ezek együttesen többe kerülnek mint egy új motor. A szétkopott regulátort, főtengelyt nagyobb olaj, és benzin fogyasztást pedig nem is említettem.
Az alusil henger javítható fúrással, hónolásal. A nicasil csak akkor hónolható ha viszonylag keveset futott, és elég vastag a nicasil réteg, kis méretű a sérülés. De itt is számolni kell azzal, hogy jelentősen lerövidül az élettartama a hengernek. Magyarán nem éri meg. Többhengeres motoroknàl van értelme.
Egy kismotor szakszerű felújításának a költsége vetekszik egy komplett fűnyíró árával. Nem éri meg. Kuka.
A legkisebb b&s motor ami a legtöbb fűnyírón van az most 43000 Ft. 59 egy komplett ilyen motoros fűnyíró.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!