Honnan rendeljek fűnyírót?
Én pont ezek ellenkezőjét javasolnám :-)
Van egy MTD 48PB gépem, ami már borzasztó sok mindent kibírt komolyabb hiba nélkül. Egyszerű kis gép, strapabíró. A gyárilag garantált "futásteljesítményének" 3-4szeresét lefutotta már, és még mindig rendszeresen használom.
Továbbá nemrég vettem egy Alko br520-as, 52 centi széles, önjárós, központi magasságállítós... gépet. Nos, a 650-es szériás Briggs motor borzasztó jó benne (halk, könnyen indítható, nagyon erős), de kb. ez az összes erőssége a gépnek. A váz reped, rozsdásodik, stb...
Ezt nem nagyon értem. Ilyen egyszerű fűnyírónál gyakorlatilag van a motor, a kasztni, meg ami még fontos a kerekek. Túl sok extra az alapabb gépeken nincs. Ezért is néztem, hogy legalább a motorja legyen normális. Meg a többi se a legalja.
Én inkább azt nézem milyen, mintsem azt hogy mi van ráírva. Felőlem ráírhatják azt is, hogy trabant, ha használom 15-20 évig.
Mtd -ből is van olyan mint az 51 bo, hogy egy darab csavarra vannak felrögzítve a kerekek (azért egy nyomorult csapágyra adjanak már ki fél dollárt ennyire még nálunk se kellene igénytelennek lenni), meg vannak normálisak is. Persze nem ugyanazon az áron.
Persze, ilyenekre érdemes odafigyelni. Különösen nagyobb méretű, súlyú gépeknél már legyenek csapágyazottak a kerekek, mert az említett megoldás (Csapon a műanyag kerék) nagyban meg tudja nehezíteni a munkát.
Ez a megoldás elmegy a már említett kis súlyú (20-25kg) gépnél (MTD 48PB), de egy nagy, esetleg 35-40 kilós gépnél már erős szempont.
Egyébként ha nagy, önjáróst akarsz, nagyon érdemes kivesézni a hajtás tipusát is.
A korábban említett alko br520 pl. hátsó kerék hajtású, aminek meg lehetnének az előnyei. Pl. emelkedőn könnyebben felmegy, vagy az elejét rövidre lehet csinálni, hogy orral is be lehessen menni pl. bokrok alá, tövekhez közel (ez utóbbit ennél a gépnél kihagyták, indokolatlanul hosszú eleje van).
Viszont a hátsó kerekes hajtás nagy hátránya, hogy kioldott hajtásnál csak balra lehet vele kanyarodni, vagy egyenesen tolni. Jobbra kanyarodáskor fixre zár a tengely és csak a kerék csúszásával fordul. Ez füvön még csak-csak rendben van, de betonon tolva igen keserves tud lenni! Van olyan hátsókerekes fűnyíró is, amit pl. egyáltalán nem lehet hátrafelé húzni, csak tolni. Ilyenkor nem értem, a tervezők agyában mi járhatott...
Az elsőkerék hajtásnál annyi a könnyebbség, hogy -ha nem is engedi esetleg a kerék hátrafelé forgását- a gép elejét könnyű megemelni és úgy manőverezni. Viszont emelkedőn csúszhat, ill. hosszabb lehet a gép orra.
Egyébként nem is gondolnád, a "viszonylag egyszerű" kasztni is mennyi hiba forrása lehet, mennyi bosszúságot tud okozni egy-egy tervezési hiba.
A teljesség igénye nélkül:
-gyűjtőkosár rögzítése, felakasztása lehet nehézkes
-gyűjtőkosár kialakítása miatt nem szedi teli a gép
-kerék tartó konzol rögzítési hiba, örökös kerékelhagyás
-repedésre, deformálódásra hajlamos anyag (pl. alkó)
-tolókar rögzítési hiba, kijáró, könnyen deformálódó tolókar.
Soroljam még?
Jó lesz az. 46 centi szélességűnél talán még nem jellemző az ami az én 52 centisemnél, hogy deformálódik a váz kanyarodáskor, billentéskor, és a kés belever, illetve reped a motor felfüggesztési pontoknál.
Sok szerencsét hozzá és örömteli, jó munkát! :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!