Láncfűrésznél (McCulloch Double Eagle 50) szorul a dugatyú berántásnál mi lehet a gond?
Van egy láncfűrész McCulloch Double Eagle 50. Sajnos ez nem mai darab, de ezt még úgy csinálták mint a régi minőségi dolgokat 1. osztályú anyagokból, hogy legalább egy emberöltőn keresztül jó legyen.
Az előző gazdája nem nagyon tartotta karban, de két-három éve még láttam működni. A lényeg kitisztítottam az olajozós/benzines tankot bennük a szűröket a légszűrőt amit tudtam sajnos a karburátort azt nem tudtam kiszedni szétszedni, hogy az rendeben van- e teljesen nincs-e eltömődve stb. Megnéztem a gyertyát az is rendeben van.
Feltöltöttem friss üzemanyaggal, de berántásnál azt tapasztaltam szorul a dugattyú ami érdekes, hogy ha a gyertyát kicsavarom a dugattyú rendesen megy nincs semmilyen szorulás. A kipufogót is leszereltem és látni, hogy a dugattyú is rendben van onnan nézve. Az okozhat ilyen jelenséget, hogy a karburátor esetleg el van tömődve belül, vagy máshol lehet a hiba forrása?
Nincs szívem alkatrészként eladni, ha egy mód van rá nem ezt érdemelné, (és ki is próbálnám már milyen vele vágni szeretem a minőségi dolgokat ) de szerelőhöz meg nem éri meg elvinni, mert az már teljes ráfizetés lenne anyagilag. (Sajnos már az olajlezáró kupakot cserélni kell rajta és a vezetőlemezt is ami már közel 10.000,- Ft könyéke lenne és lehet a láncot is bár elvileg az még jó csak élezni kell.)
Ha kapok rá választ amivel ölebre is jutok nála azt nagyon megköszönném!
Ha kicsavart gyertyánál könnyedén megy a dugó, ilyen baj nem lehet, nem a kompressziót érzed, amikor berántanád gyertyával?
Amúgy ha már hidegen szorulna a dugó, akkor melegen meg se moccanna a hengerben.
De ezt kizártnak tartom, hogy szorulna.
Szikra van? Benzin van?
Egy porlasztó miatt biztos nem szorul a dugattyú, még ha teljesen le is zárod a szívócsonkot, akkor se lehet olyan érzésed, hogy szorulna. Ott vákuumot szív, felül meg sűrít.
Bár nem írtad, két ütemű, vagy 4 ütemű-e?
Ha látnám, biztos tudnám, de így leírva nem nagyon értem, mi lehet a probléma.
Az biztos, ha megakad a dugattyú valahol, azt nem rugózva teszi, hanem akadva, fémesen.
Szét kellene szedni az egészet, lehúzni a hengert, nem tartana semeddig, nem egy nagy etvasz. Meg valamin el kell kezdeni a szerelést, anno én egy MZ TS-125-el kezdtem 30 éve. :)
Nézd meg, benzines lesz-e a gyertya.
De biztos nem a karburátor miatt akad, lehet a főtengely megszorul a gyújtásnál, vagy elgörbült(bár fűnyíróknál láttam ilyet) vagy egyszerűen csak a berántózsinórnál szorulhat valahol.
Ezt mindenképpen szét kellene szedni, átnézni, mondom, nem egy nagy művelet, csak ne szakítsd meg a csavarokat, mert az bosszantó tud lenni összerakásnál.
Főtengely meg berántó ugyanúgy nem lehet a bűnös, mint a dugattyú, ha egyszer kiszedett gyertyánál nincs gond.
A kiszedett gyertya ugye azt jelenti, hogy szabadon szelel, ki-be. És ez az egyetlen dolog, ami a gondot okozhatja. Vagy be nem tud szívni, vagy kipufogni nem tud.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!