Van egy Straus 3,5hp típusú fűkaszám tavaly vettem minden jól működött idén elővettem s azóta az Istenértse tudom beindítani de miért?
Már most is ki lehet találni mindent, pl. ami szinte kötelező a nagyon kínai cuccnál: hosszabb állás után szimmeringes lesz. Vagy ami mindig előfordul, ha nincs kijáratva a benzin belőle: beragad a tűszelep, szét kell kapni a karbit és átmosni benzinnel vagy spéci tisztítóval.
Ha túl dúsra volt állítva a keverék, vagy óvatoskodtál a gázadással (mindenütt írják: nyélgáz, koppig, csak ne terheletlenül pörgesd fel teljesen, de nem kell hokizni a gázzal soha), vagy ha túl sok olajat tettél a benzinbe, vagy ha nem félszintetikust/fullszintetikust használtál, akkor simán lehet, hogy teli van korommal a kipufogótorok. Kidörgő le, dugattyút a berántóval mögé helyezni, és szigorúan kifelé piszkálgatni a lerakódást úgy, hogy pofával lefelé van a torok, tehát kifelé segítsen a náthás gravitáció, ha már úgyis mindig ott van...
Ha nem csöppentettél egy teáskanálnyi olajat a dugóra, amit nem is oszlattál akkor el jónéhány húzással a berántón az egész blokkban, akkor szintén lehetséges, hogy már ami csak acélból van, az oxidban próbál mozogni. A gyűrű szereti nagyon, főleg egy kis korommal kiegészülve.
Ilyesmik elkerülése: én tök voltam hozzá nemrég, ezért google-ba írtam, hogy fűkasza helyes használata. Tél előtt meg fűkasza téli elrakás. Kemény, nem? :)
Nyilván ha egyik se inged, nehogy magadra vedd! Általában sajnos ezeknek hírértéke van a legtöbb kisgéptulajdonos számára. Legalább ha erre téved egy abból a ritka típusból, aki kíváncsi rá, hogy mire van szüksége a szerkentyűnek, itt lesz az 1001-ik hely, ahol a szájába rágják.
Érdekes egyébként, hogy a hivatásszerűen dolgozó Stihl meg Husi gépek is megkapják ezt a kitüntetett figyelmet. Egyrészt ott se terjed ki a garancia őrültségekre, és az elég nagy őrültség, hogy nem tud legalább nagyjából, legalább a lényegre kiterjedően egy kisgépkezelő vizsgaanyagot az, aki kisgépet kezel.
A membránt ki is felejtettem, az is van, hogy elfárad, bár épp télen, nem tudom, mennyire épp álltában kellene. Viszont ha nincs kijáratva (üzemmelegen, tehát majdnem leürített tankkal, egész nagy fordulaton), akkor letapadhat a membrán is. Utóbbira a tisztítás, előbbire a típushoz való karburátor javító készlet való (bulimoci.hu-ról leginkább).
A kipufógótorok lehet annyira kormos, hogy túl sok a fojtás, meg ha karburátoros (ami egy drótgubanc a középen kettéosztott kipufogódob henger felőli felén), akkor az lesz tele korommal. Kell a jó égés, és kötelező lenne a fullszintetik. Meg benzin berohadás ellen (mert lesz, ahol mégis marad) a kisebb etanoltartalmú, jobb minőségű benzin lesz a jó. Magyarán: ha nem vagy alig fogy el öt liter friss benzin egy hónap alatt, akkor a marhadrága hiperszupert érdemes venni, az nehezen "romlik". Igazából az etanol (ami etil alkohol) vizet von magához (épp mint belőlünk), és ezekben az apró szarokban a víz nemigen lesz jó helyen, ha bejut valahova. Csak a jó karburátortisztítás (youtube, ha más nem cleaning stream trimmer carburetor keresésével) segít kitessékelni a vizet vagy bármit.
Az index.hu fórum fűkasza topicjában a kereső egyébként csodákat művel, nekem is onnan jött a kis házi rálátásom jó 80%-a, és a többit is belinkelték ott többször valószínűleg.
straus?
köss rá egy 5 ezrest.
s dobd bele a legközelebbi árokba :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!