Kertünk egy része esős időben sártengerré válik, kocsival csak ide tudunk beállni. Milyen szemcseméretű kavicsot hozassak és mennyit? Honnan lehet megrendelni? Bp. III. ker. -ben lakom.
Szia!
Van otletem ,lehet nem igazan olcso ,van olyan tegla ami lukas es fuvet lehet ultetni koze ,nem tudom mi a neve:)
arra kocsival is ralehet alni inkabb ,mint a kavicsra.
Ezt tudom ajanlani,nalam is igy csinaltattam ,ahova nem allunk kocsival ott meg beultettuk fuvel ,rendszeresen vagva nagyon szep!
Udv:)
Amiről az első hozzászóló beszél az a színes az viakolor nagyon drága. Ennek van olcsóbb változata a gyeptégla, de az se sokkal olcsóbb. És ha olyan sár van valószínű meg is süllyedne.
Én azt javaslom nagyszemű kavicsot vitess, az majd széen beülepszik 1kis idő után aztán lehet rá apróbbat szórni h mutasson. Próbáld meg nagykerből, vagy bányából akkor olcsóbb.
Nekem másik két ötletem van.
1. Praktikerben meg hasonlókban lehet kapni ilyen célra csővet, nem drága pár száz foint métere. MI is vettünk. A fűves rész közepénél (ahol megáll a víz) kis árkot ástunk a csőnek, úgy vezettük el csővet, hogy avíz ki tudjon belőle folyni. Ezen a csővőn apró lyukak vannak a földből bele szívárog a víz és ahogy pici lejtést adtunk a csőnek, úgy kifolyik a végén a fölösleges víz. Pár évig hatásos mert állítólag 5-6 év után eltömödnek a pici lyukak, ezért még valami papír borítást lehet kapni, ami késlelteti az eltömödést. Amító leraktuk, nekünk nem áll meg avíz és sokkal szebb a fű is. Mivel autóval mentek rá célszerű azt gyeprácsot is beszerzni, mert így nem megy tönkre a fű.
2. Csak akkor ha van helyetek bőven: fűzfa-gyorsan nő és imádja vízet. Árnyékot is ad az autónak, csak arra kell figyelni, hogy folyamatosan nyírni kell az alját. Ha szépen van gondozva nagyon szép.
A kaviccsal csak annyi a gond, hogy az autó kerekei alatt folyamatosan be fog süppedni a vízes földbe és egy kis "árkot" képez ahol szintén meg fog állni a víz.
Jókat írnak a többiek is, mivel magam is hasonló gonddal küszködöm, leírom a saját gondolataimat. Ahol régebben laktunk, ott 3-4-5cm szemcsenagyságú fehér murvát hozattunk. Nehéz volt leteríteni, mert ekkora méretet nehezen lehet lapátolni, idő kellett, mire rendesen betömörödött, de szép és garantáltan pangó víz mentes burkolatot adott. A nagy murva között még kocsimosáskor is elfolyt a víz. Hátránya viszont az, hogy 2-3 év alatt a por közé megy, a gazmag is és ahol nem jár az ember kocsival, ott felveri a gaz és nehéz átlapátolni. Viszont nem süpped és tényleg vízmentes.
Másik ötlet, amit most akarunk megvalósítani, az az, hogy 8-10 cm mélyen, fél ásónyomnyira kiássuk a földet és ún felmart aszfaltot terítünk bele. Ez felszedett és újradarabolt aszfalt anyag. Ha nyár elején teszi le az ember, akkor a napsütés hatására úgy összeáll, mint egy igazi aszfaltút. Esetleg, ha mélyebb a kiásás, alá lehet tenni durvább kőzúzalékot (pl szürke murva), ezt át hengerelni és rá a felmart aszfaltot. Bonyolult, munkaigényes, de végleges, víz és gazmentes megoldás.
Szervusz.
Ezt a problémát én a következőképpen oldottam meg:
a garázsajtótól a kapuig egyszerűen járdalapokat tettem le, a keréknyom vonalába kb. 10 cm távolságot hagyva a lapok között. A közöket befüvesítettem, rendszeresen nyírom, s azóta nem süllyesek el
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!