Hogy használjam a motoros kasza gázkarját?
Van aki, húzkodja a kart 0% és 100% és van aki megtartja mondjuk 40%-on és ha erősebb növényzethez ér, akkor ráhúz egy kicsit.
Melyik a jobb a motor élettartamát figyelembe véve?
Én a második verziót alkalmazom!
Szerintem a gázkar húzkodása felesleges, ilyenkor mindig újra fel kell gyorsítania a forgó tömeget.
Gondolj bele, vajon jót tenne az autónak ha úgy vezetnél le 200km-t hogy 10 másodpercenként padlógáz-nullagáz, padlógáz-nullagáz, padlógáz-nullagáz, padlógáz-nullagáz, padlógáz-nullagáz? Nem hinném!..
Ez attól függ milyen motor.
De a legtöbb kétüteműnek az a jó, ha húzod nyélgázon.
Nem szabad rángatni a gázt. Egyenletesen húzd annyira, amennyire a növényzet igényli.
Az se jó, ha túlpörgeted, mert egyrészt feleslegesen fogy a benzin, másrészt meg arányaiban kevesebb kenőanyagot kap.
Úgy jó, hogy lengetés közben a motor hangja változzon, a fordulat essen, mire a lendítés végére érsz, de még vágjon szépen. Mire visszafelé lendíted, akkorra a fordulatszám vissza felpörög. Ennek az a lényege, hogy folyamatosan ugyanannyi benzint kap, viszont mikor lassul, olyankor ugyanannyi kenőolaj kevesebb fordulatra jut, tehát jobban ken. Ha túlpörgeted, akkor ugyanaz a hatás, mintha túl kevés olajat tennél a benzinbe.
Értem. Köszönöm a segítséget. Nyilván számomra is logikus, hogy nem jó húzkodni, de ismerek olyat aki 30 éve kaszál és húzkodja, szóval gondoltam, hogy megkérdezem.
Egyébként erre van valahol hiteles forrás amivel meglehet győzni az adott személyt?
Kérdés, hogy mi a hiteles forrás...
Szerintem gyártó nem ír erről, hogy nem szabad a gázt rángatni. Blogokban írják, meg Youtube-videókban mondják. De hát bármelyiket le lehet hülyézni, ha valakinek más a véleménye. Meg hát itt a GYK-n is rendszeresen hülyeségnek minősítik sokan még azt is, ha a gépkönyben leírják, hogy milyen keveréket kell használni az adott kaszákhoz. Tehát még egy Stihl-gépkönyv se minősül hiteles forrásnak egyesek szerint...
(Nekem is vannak ismerőseim, akiket nem lehet meggyőzni. Pedig elvileg érteniük kellene hozzá, mert ilyen szakmáik vannak, mint autószerelő, C-s gépkocsivezető, műszerész. Tehát nem cukrász vagy pék, akiknek távol áll a szakmájuktól.)
A 2T motorok magas fordulatszámra kihegyezett motorok, magas fordulatszámnál jó az átöblítése, akkor tud rendesen kitisztulni az égéstermék.
Azzal abszolút nincs kímélve egy fűkasza, hogy félgázzal dolgozik, sőt inkább árthat neki, pláne ha még ásvànyi olaj van a benzinbe keverve.
A motornak önmagában a fordulatszám nem árt, ha megvan a stabil kenése, és hűtése.
Rendesen munka közben, fullgázt célszerű adni, persze nem azt mondom, hogy 3 szál gazért is maxra kell pörgetni, de rendesen folyamatos vágás közben igen, ez még sokszor a használatiban is le van írva.
A gázkar sűrű mozgatása, ún. "pisztolyozás" elsősorban a röpsúlynak árthat, mert a rugók állandóan oda-vissza járnak, sokkal hamarabb kifárad, eltörhet.
Megfelelő, min. valami márkás félszintetikus olaj az előírt keverési arányba, jól beállított porlasztóval és tisztán tartott hűtőbordákkal nyugodtan lehet hasznàlni 100%-on a gépeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!