Miért "rángatják" sokan a fűkaszát?
Arra gondolok, hogy nem egyenletesen járó motorral használják, hanem folyamatosan ismétlődő rövid gázfröccsökkel.
Ennek mi a funkciója?
Kérdeztem már olyat aki konyít a benzinmotorok működéséhez (autószerelő), de ő nem tudott rá mit mondani, szerinte nem tesz jót.
Mégis így használják a fűkaszát rengetegen, a környékünkön lényegében mindenki.
Mi a célja a gázfröccsöknek, mi az előnye ennek az egyenletes fordulaton való működéshez képest?
Mindig az adott terhelesnek megfelelően kell(ene), egyenletes fordulaton tartani a gépet.
Sokan a lendítéssel egyszerre, húznak egy gázfröccsöt, "pisztolyoznak".
Azért rángatják a gázt, mert amikor hallgatják, hogy a profik hogy vágnak, akkor egy hullámzó hangot hallanak. Ebből arra következtetnek, hogy a profik a gázt rángatják. Holott erről szó sincs, csak attól változik a motor hangja, hogy amikor a damil kiér a fűből az egyik oldalon, ill. a lendítés leáll a másik oldalon, akkor a terhelés megszűntével a fordulatszám felszökik.
Amikor meg visszamegy a nagy fűbe, akkor esik valamennyit a fordulat, ekkor megvan az a plusz olajzás, az alacsonyabb fordulatnál, amit emlegetni szoktak.
Tehát a gázt egyenletesen kell húzni, mindig annyira, hogy egy hullámzó hangot hallj, de ne essen le annyira fordulat, hogy már ne vágjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!