Van bármi értelme annak a kijelentésnek, hogy a kétütemű kaszákat maxigázon kell használni az olajzás miatt?
Ezen az oldalon olvasom időnként.
A kétütemű motorokhoz olajjal fixen kevert benzin van, tehát a benzin:olaj arány fordulattól függetlenül állandó. Vagyis az egy fordulatra jutó olaj mennyisége azonos kicsi és nagy fordulaton is. Nem?
Az más kérdés, hogy nagy fordulaton jobban leadja a nyomatékot a kétütemű, de ez nem a jobb olajozás miatt van, és ritkás fűben nincs is rá szükség, hogy bőgessük a gépet.
Sőt, ha ebből kiindulva kezdünk okoskodni, akkor még inkább azt kapjuk, hogy a jobb nyomaték miatt kevesebb benzinnel, ergo kevesebb olajjal tesz meg egy fordulatot, vagyis nagy fordulaton gyengébb az olajzás. Nem?
Kisebb fordulat -kevesebb üzemanyag.
Nagyobb fordulat - több üzemanyag.
Ennek arányában kapja is az olajat,az üzem anyagban.
Autóknál is így van. Kis fordulat,kisebb olajnyomás.
Nagy fordulat nagy olajnyomás .
Ha nem érted,inkább ne foglalkozz vele.
Ha nem is max házon, de 90%-on simán mehet. Főleg ha rendesen le van terhelve, nagy fűben. Ja és ami nagyon fontos: folyamatosan kell tartani azt a qrva gázt, nem pedig állandóan túráztatni azt a csóró motort, ahogy a legtöbben teszik. Ma nálunk a parkban kaszáltak elméletileg profi emberek, akik egész nap ezt csinálják, szerencsétlen Stihlt állandóan túráztatta, nem tartott folyamatos gázt neki. Ez gyilkosabb üzemmód bármitől.
Persze hozzáteszem, ha kínai géped van, 15 perc után jobb 2-3, vagy akár több perces pihenő. Egy Stihl, Husqvarna, Oleo Mac, Makita bírja a full gázt akár fél órán keresztül is, legalábbis elméletileg.
Nem olyan bonyolult ez!
Már a kettes válaszoló is leírta a lényeget!
Mivel az üzemanyagban van az olaj, ezért ha adod a gázt, akkor van olaj, ha nem adod, akkor nincs.
Ezeknél a motoroknál a maximális fordulatszám be van szabályozva egy üzemi fordulatra, a karburátor pedig egy kicsit benzinben dúsabb keverékre van állítva, különösen amikor még bejáratós. Ezzel biztosítják a legoptimálisabb fordulatszámot és kenést.
Tehát a maxigáz valójában az üzemi fordulata, amin használni kell.
Mivel a fordulatszám a gázadástól és a bejuttatott üzemanyag mennyiségétől függ, egyértelmű, hogy magas fordulaton több olaj jut be a hengerbe.
A kétütemű motor halála, a magas fordulatról történő gázelvétel, mert megszűnik az üzemanyag utánpótlás és ezzel együtt az olajzás.
Ezért csinálnak a robogóknál különolajzást a régi kétütemű autóknál meg szabadonfutót.
Persze ez egy ilyen motornál nem okoz komoly problémát, mert viszonylag hamar lelassul, de a lassulás közbeni rövid gázfröccs által bejuttatott üzemanyag hűti és keni a motort, megnövelve az élettartamát.
Ezért szokták nyomkodni a gázt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!